Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Rens »

Kanselboodschappen van politieke aard waren in eerdere tijden heel gewoon. De mensen werden op niet mis te verstane wijze gewezen op hun "plicht" om te gaan stemmen én op welke partij mét motivatie, sóms zelfs vergezeld door de naam van degeen die de voorkeur had binnen een kerkgemeente, en waarschuwingen tegen bepaalde politieke partijen.

maar die tijd ligt, helaas, al weer geruime tijd achter ons.

mensen rennen nog alleen maar achter de waan van de dag aan, ook binnen strikt gelovige gemeenschappen.......en geen kerkenraad/ds die zijn vingers er nog aan durft branden..................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Joannah »

Bureaucraat schreef:
Joannah schreef: Zouden al die sgp-jongeren, waar jolanda het over heeft die PVV zo geweldig vinden dat niet weten dan?
Nee, die weten dat niet.
Word eens tijd voor een stevige preek, of kan dat niet vanaf de kansel?
Ik vind niet dat predikanten zich moeten bemoeien met de politieke keuze van mensen. Wel kunnen ze aangeven dat een toenemende overdraagzaamheid de islam uiteindelijk ook zal leiden tot beperkingen voor christenen.
persoonlijk ben ik van D66 banger dan van de PVV, geloof ik.
Kort en wellicht ongenuanceerd samengevat komt het standpunt van D66 erop neer dat mensen hun religie vooral achter hun voordeur moeten beleven, en niet in de publieke ruimte. Dat vind ik minder vergaand dat de PVV, die (een) religie helemaal wil verbieden.
Hoewel ik niet wist dat Geert Wilders atheist was, (net uitgevonden) :mad
Misschien is dat iets om je voorkeur voor de PVV te heroverwegen.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een "partij van de VRIJHEID", religie zou willen verbieden, dat past ook niet in het liberale gedachtengoed.Maar heel veel christelijke mensen, die zagen de afgelopen 10 jaar dat zelfs met christelijke partijen in de regering het beleid beslist niet christelijker werd.
Rechtvaardiger evenmin.
Daarom kan ik me voorstellen dat velen PVV zullen overwegen, ik heb nooit gezegd dat ze mijn stem zullen krijgen!
Voor bemoeienis vanaf de kansel ben ik ook huiverig, doet me denken aan de RKK middeleeuwen en Iraanse toestanden.
na 30 jaar begint de anti-discriminatiewet zich te wreken, die wet waar de GERGEM waar ik toe behoorde zeer tegen gekant was.
persoonlijk vond ik dat destijds nogal overdreven, ik weet nu beter.
Pim Fortuyn zei het destijds al: Zelfs al weet je dat je eigen cultuur en religie zwakker is dan de andere cultuur, dan nog leef je daar niet naar, want dat wordt het einde.
Iedere cultuur behoort een zekere homogeniteit te hebben, 6000 jaar geschiedenis en de wetenschap hoe de mens in elkaar zit, verloochenen zich niet.
Dan kun je je natuurlijk volgens je christelijke waarden en normen gedragen en leven, maar die dienen wel gerespecteerd te worden door anderen, anders is het einde ervan snel daar.
Ik hoop dus dat de SGP minder theocratisch wordt,en vrouwen gewoon toelaat,(het is tenslotte geen kerkelijke dienst maar een dienst naar het volk toe,om de burger te dienen die hen heeft verkozen het land te besturen) en wat minder links wordt.Er moet een zekere tussenweg te vinden zijn.
Maar inderdaad, zoals je zei, als we het gelijkheidsprincipe niet overboord gooien (en dat staat volgens mij in de grondwet) zullen we bij alles wat beperkend werkt voor islamieten, zelf ook inleveren.Dus dat wordt moeilijk.
Kijk eens hoeveel extra veiligheidmaatregelen en burocratische rompslomp we al moeten ondergaan sinds 9/11.
Blonde meisjes van 8 moeten al riempjes afdoen en schoenen uit op de luchtaven, idem dito voor mijn 90 jarige buurvrouw met haar op zolder en zonder hoofddoek.
(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller :wiz )
maar goed, ik dwaal af.Fijne dag
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller :wiz )
Mij niet. Steeds meer mensen worden namelijk vegetariër.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Tiberius »

Josephus schreef:
Joannah schreef:(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller :wiz )
Mij niet. Steeds meer mensen worden namelijk vegetariër.
Bovendien is het maar zeer de vraag of ik een stukje varkensvlees aan zou pakken als mij dat op Schiphol aangeboden zou worden.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Josephus schreef:
Joannah schreef:(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller :wiz )
Mij niet. Steeds meer mensen worden namelijk vegetariër.
Bovendien is het maar zeer de vraag of ik een stukje varkensvlees aan zou pakken als mij dat op Schiphol aangeboden zou worden.
space-vlees?????????? :haha
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Joannah »

Tiberius schreef:
Josephus schreef:
Joannah schreef:(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller :wiz )
Mij niet. Steeds meer mensen worden namelijk vegetariër.
Bovendien is het maar zeer de vraag of ik een stukje varkensvlees aan zou pakken als mij dat op Schiphol aangeboden zou worden.
Maar goed, als 80% van alle reizigers het aanneemt,scheelt dat alweer heel wat tijd!
maar goed, het is maar een onrealistisch grapje, natuurlijk.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door henriët »

Rens schreef: space-vlees?????????? :haha
:haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:maar goed, het is maar een onrealistisch grapje, natuurlijk.
Onrealistisch is het zeker. En wat je er impliciet mee bedoelde was natuurlijk ook wel duidelijk. Mijn humor is het in ieder geval niet.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Joannah »

Bureaucraat schreef:
Joannah schreef: Zouden al die sgp-jongeren, waar jolanda het over heeft die PVV zo geweldig vinden dat niet weten dan?
Nee, die weten dat niet.
Word eens tijd voor een stevige preek, of kan dat niet vanaf de kansel?
Ik vind niet dat predikanten zich moeten bemoeien met de politieke keuze van mensen. Wel kunnen ze aangeven dat een toenemende overdraagzaamheid de islam uiteindelijk ook zal leiden tot beperkingen voor christenen.
persoonlijk ben ik van D66 banger dan van de PVV, geloof ik.
of van de VN:http://www.refdag.nl/artikel/1452506/VN ... jheid.html

Kort en wellicht ongenuanceerd samengevat komt het standpunt van D66 erop neer dat mensen hun religie vooral achter hun voordeur moeten beleven, en niet in de publieke ruimte. Dat vind ik minder vergaand dat de PVV, die (een) religie helemaal wil verbieden.
Hoewel ik niet wist dat Geert Wilders atheist was, (net uitgevonden) :mad
Misschien is dat iets om je voorkeur voor de PVV te heroverwegen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
MaCx
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:38

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door MaCx »

dit is zeker wel een lastig punt.

maar de SGP zou een PKN'ner op plek willen zetten om de achterban van de PKN te winnen?

ik vermoed dat dit hierin niet zal zitten!

Als we een 'tweede' van de staai mogen krijgen dan mag de SGP in der handjes klappen.

ik hoop dat van der vlies tot volgend jaar zijn werk nog zou kunnen doen, hij heeft veel voor de SGP betekend!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door jvdg »

Bij het afscheid van de vertrekkende kamerleden kreeg de heer Van der Vlies een waardige toespraak van de kamervoorzitter mevrouw Verbeet.
Tevens mocht hij een (m.i. welverdiend) lintje van HM ontvangen (Ridder in de Orde van Oranje Nassau).
Als nestor van de Kamer is hij gevraagd om een slotrede te houden voor alle vertrekkende kamerleden (62!).

De laatste woorden van zijn laatste optreden in de Kamer waren: Soli Deo Gloria!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Mara »

Jammer dat de heer v.d. Vlies vertrekt. Maar ja, er is een tijd van komen en gaan.
Ik gun hem de rust. Maar zal zeker zijn onderkoelde humor missen !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Ander »

jvdg schreef:Bij het afscheid van de vertrekkende kamerleden kreeg de heer Van der Vlies een waardige toespraak van de kamervoorzitter mevrouw Verbeet.
Tevens mocht hij een (m.i. welverdiend) lintje van HM ontvangen (Ridder in de Orde van Oranje Nassau).
Als nestor van de Kamer is hij gevraagd om een slotrede te houden voor alle vertrekkende kamerleden (62!).

De laatste woorden van zijn laatste optreden in de Kamer waren: Soli Deo Gloria!
Ik heb het gezien. Was inderdaad indrukwekkend, met name die laatste woorden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Luther »

jvdg schreef:Bij het afscheid van de vertrekkende kamerleden kreeg de heer Van der Vlies een waardige toespraak van de kamervoorzitter mevrouw Verbeet.
Tevens mocht hij een (m.i. welverdiend) lintje van HM ontvangen (Ridder in de Orde van Oranje Nassau).
Als nestor van de Kamer is hij gevraagd om een slotrede te houden voor alle vertrekkende kamerleden (62!).

De laatste woorden van zijn laatste optreden in de Kamer waren: Soli Deo Gloria!
Het was ook wel grappig om te zien dat hij minutenlang een staande ovatie kreeg. (En dan te bedenken dat hij dat helemaal niks vindt.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie