Israël in verband met Turkije

Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Terri schreef:Ik reageerde op de stelling van Alexander CD.
Maar misschien heb ik hem verkeerd begrepen?
Vond het ook erg radicaal en ik meen dat ik dat zo niet terug vind in de Schrift.

Ik meende wat ik schreef!
Jacobse schreef:Petrus schrijft in zijn tweede brief, hoofdstuk 1, vers 20:
"dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat ".
dat ben ik met je eens, want de bijbel is daar duidelijk in.
Jacobse schreef:God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten om ZICH over hen allen te ontfermen
Daar staat; God heeft hen allen( de joden) onder de ongehoorzaamheid besloten opdat Hij zich zou ontfermen over alle volken. 1 Tim 2 vs 4-5 zegt hetzelfde maar in andere taal

Welke wil, dat alle(soorten van) mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;

omdat ze zijn in die ene middelaar Jezus Christus.
vers 27: en dit is MIJN verbond met hen wanneer IK hun zonden wegneem
vers 26: de verlosser zal uit Sion komen; HIJ zal de goddeloosheden van Jakob afwenden
deze zonden zijn weggenomen op Golgotha, door het enige Lam Jezus Christus voor alle mensen, je wou toch niet beweren dat het alleen voor de Joden is?
Ik doe vers 25 even kompleet niet het gedeelte wat Thomas er alleen uit wil halen.
Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israel gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.
de verborgenheid is dat de heidenen mede erfgenamen zijn in hetzelfde verbond met de joden Efeze 3, denk even aan de eigenmachtige uitlegg van Petrus!
De verharding of verblinding blijft tot het einde toe op het natuurlijke deel Israel totdat de volheid der heidenen(volken) is binnengegaan.
Gans Israël staat, voor al God volk, niet alleen uit de joden maart ook uit de heidenen.
We willen geen eigenmachtige uitleg Thomas daarom volg ik de schrift in de uitleg, kijk eens naar Rom 4 vers 16.
Daarom is zij uit het geloof, opdat zij naar genade zij; ten einde de belofte vast zij al den zade, niet alleen dat uit de wet is, maar ook dat uit het geloof Abrahams is, welke een vader is van ons allen;
Hier wordt gesproken over al de zade, niet alleen dat uit de wet is ( de Joden) maar ook wat uit het geloof is (de heidenen)
zo wordt ook Abraham een vader van ons allen(gans Israël)

Dit is wat anders dan de eigenmachtige uitleg van jouw Thomas van Israël is Israël.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Ariene »

Als we Joh 15 lezen, kunnen we daar dan ook niet uit concluderen dat de Joden niet dezelfde God dienen als een Christen?

vs 23 Die Mij haat, die haat ook Mijn Vader.
vs 26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Terri »

Ik denk ook vaak dat de tekst vele eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eerste, slaat op de volgorde van aannemen/geloven in, van de Christus.
Eerst de heiden, dan de jood.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Marie-Henriëtte »

Jood en christen dienen dezelfde Heere. Maar om kort te gaan: onze voorstelling van de Heere is anders. De joden verwachten de komst van de Zoon van God nog in het vlees. Dit doen zij op grond van dezelfde beloften van het Woord van God waarvan ook het Oude Testament al spreekt. Het Woord van God spreekt duidelijk over beloften voor het Joodse volk. Hoe zouden we dan kunnen ontkennen dat joden en christenen niet dezelfde God zouden dienen?
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Ariene »

Marie-Henriëtte schreef:Jood en christen dienen dezelfde Heere. Maar om kort te gaan: onze voorstelling van de Heere is anders. De joden verwachten de komst van de Zoon van God nog in het vlees. Dit doen zij op grond van dezelfde beloften van het Woord van God waarvan ook het Oude Testament al spreekt. Het Woord van God spreekt duidelijk over beloften voor het Joodse volk. Hoe zouden we dan kunnen ontkennen dat joden en christenen niet dezelfde God zouden dienen?
Maar zij verachten de Zoon van God en daarmee ook God zelf.
Kan je dan ècht nog spreken van dezelfde Heere?

Ik weet het ook niet zeker hoor, maar Gods woord is wel heel duidelijk over het feit dat wie Zijn Zoon veracht, ook God veracht.
Bidden en belijden ze dan dezelfde God als Messiasbelijdende joden of is het inderdaad een gecreeërde God.

Die beloften zijn al vervuld, dus daarmee is de verwachting niet gerechtvaardigd.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Ariene schreef:Als we Joh 15 lezen, kunnen we daar dan ook niet uit concluderen dat de Joden niet dezelfde God dienen als een Christen?

vs 23 Die Mij haat, die haat ook Mijn Vader.
vs 26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
De Joden moeten niks van Christus hebben, maar de Heere Jezus zegt: IK en de Vade zijn één.

als Thomas zegt; toon ons de Vader en het is ons genoeg,zegt de Heere Jezus, ben ik zolang bij jullie en kennen jullie Mij nog niet, wie de Vader gezien heeft heeft Mijn gezien.
Dus als ze de Heere Jezus niet willen kennen, kennen ze ook de Vader niet.
Als ze niet tot de Heere Jezus willen bidden, bidden ze ook niet tot God de Vader.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Marie-Henriëtte schreef:Jood en christen dienen dezelfde Heere. Maar om kort te gaan: onze voorstelling van de Heere is anders. De joden verwachten de komst van de Zoon van God nog in het vlees. Dit doen zij op grond van dezelfde beloften van het Woord van God waarvan ook het Oude Testament al spreekt. Het Woord van God spreekt duidelijk over beloften voor het Joodse volk. Hoe zouden we dan kunnen ontkennen dat joden en christenen niet dezelfde God zouden dienen?
God zegt dat Hij een rechtvaardig God is, om onze zonden kunnen wij niet voor God bestaan, God kan alleen maar iemand aankijken als Christus Zijn werken in die persoon aanwezig zijn.
God kan alleen een gebed verhoren om Christus wil, hoe zal Hij dan naar een Jood luisteren die zegt ik wil U Vader wel aan bidden maar van Jezus moet ik niks hebben.
Buiten Christus zijn er geen beloften ook niet voor Joden, lees Hebreën maar eens.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Ariene schreef:Als we Joh 15 lezen, kunnen we daar dan ook niet uit concluderen dat de Joden niet dezelfde God dienen als een Christen?

vs 23 Die Mij haat, die haat ook Mijn Vader.
vs 26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
De Joden moeten niks van Christus hebben, maar de Heere Jezus zegt: IK en de Vade zijn één.

als Thomas zegt; toon ons de Vader en het is ons genoeg,zegt de Heere Jezus, ben ik zolang bij jullie en kennen jullie Mij nog niet, wie de Vader gezien heeft heeft Mijn gezien.
Dus als ze de Heere Jezus niet willen kennen, kennen ze ook de Vader niet.
Als ze niet tot de Heere Jezus willen bidden, bidden ze ook niet tot God de Vader.
Nou nou nou,
er zijn ook nog Joden die wel in Jezus de zoon Gods zien, hoor.
En missschien is dat percentage van de joodse bevolking wel hoger dan de paar die in Nederland met zekerheid het H.A. aan durven gaan.
Verder zijn wij geen haar beter dan hen, en met dat tijdelijke deksel bedoelde ik dat wij heidenen slechts het genade-aanbod krijgen totdat onze tijd voleindigd is, daarna zal God weer verder gaan met zijn uitverkoren volk, want Hij heeft hen dingen beloofd, die nog niet gebeurd zijn.Maar wellicht aanbidden wij allen Hem, zij wellicht door de Wet, wij door genade?
Ik weet het niet, maar niet alles is duidelijk, wij kunnen niet alles weten.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Marie-Henriëtte »

Dat God het deksel zal wegnemen voor de gezichten der Joden, dat betekent niet dat zij nu niet tot God bidden. Ook al erkennen zij Zijn Zoon niet, ook al geloven zij niet in Zijn Zoon, dat maakt niet dat zij een andere God willen dienen.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 24 nov 2009, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:
Alexander CD schreef:
Ariene schreef:Als we Joh 15 lezen, kunnen we daar dan ook niet uit concluderen dat de Joden niet dezelfde God dienen als een Christen?

vs 23 Die Mij haat, die haat ook Mijn Vader.
vs 26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
De Joden moeten niks van Christus hebben, maar de Heere Jezus zegt: IK en de Vade zijn één.

als Thomas zegt; toon ons de Vader en het is ons genoeg,zegt de Heere Jezus, ben ik zolang bij jullie en kennen jullie Mij nog niet, wie de Vader gezien heeft heeft Mijn gezien.
Dus als ze de Heere Jezus niet willen kennen, kennen ze ook de Vader niet.
Als ze niet tot de Heere Jezus willen bidden, bidden ze ook niet tot God de Vader.
Nou nou nou,
er zijn ook nog Joden die wel in Jezus de zoon Gods zien, hoor.
En missschien is dat percentage van de joodse bevolking wel hoger dan de paar die in Nederland met zekerheid het H.A. aan durven gaan.
Verder zijn wij geen haar beter dan hen, en met dat tijdelijke deksel bedoelde ik dat wij heidenen slechts het genade-aanbod krijgen totdat onze tijd voleindigd is, daarna zal God weer verder gaan met zijn uitverkoren volk, want Hij heeft hen dingen beloofd, die nog niet gebeurd zijn.Maar wellicht aanbidden wij allen Hem, zij wellicht door de Wet, wij door genade?
Ik weet het niet, maar niet alles is duidelijk, wij kunnen niet alles weten.
Nou Nou Nou, over die Joden heb ik het niet.
Je weet duidelijk niet wil Gods uitverkoren volk is, en op deze manier zal het jou ook wel nooit duidelijk worden.
En over genade aanbod spreekt de bijbel ook niet.
Er zijn veel mensen die wat zien glinsteren en gelijk denken dat het goud is.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Marie-Henriëtte schreef:Dat God het het deksel zal wegnemen voor de gezichten der Joden, dat betekent niet dat zij nu niet tot God bidden. Ook al erkennen zij Zijn Zoon niet, ook al geloven zij niet in Zijn Zoon, dat maakt niet dat zij een andere God willen dienen.
Nee, het is niet belangrijk of je nu tot Allah bidt of tot Boeda, die bidden ook niet tot een andere God.
Er is maar één God, dus maakt het niet uit hoe je Hem noemt.
Waar staat dat in de bijbel dat het deksel van het Joodse volk weggenomen zal worden????
Weet je wat het met jullie soort is, jullie nemen wat aan maar niet uit de bijbel, jullie bestuderen de bijbel niet.
Jullie staan niet open voor de waarheid die de bijbel aangeeft.
sorry, staan de waarheid die de bijbel aangeeft tegen en komt nooit met bijbelse argumenten.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Dat God het het deksel zal wegnemen voor de gezichten der Joden, dat betekent niet dat zij nu niet tot God bidden. Ook al erkennen zij Zijn Zoon niet, ook al geloven zij niet in Zijn Zoon, dat maakt niet dat zij een andere God willen dienen.
Nee, het is niet belangrijk of je nu tot Allah bidt of tot Boeda, die bidden ook niet tot een andere God.

Waar staat dat in de bijbel dat het deksel van het Joodse volk weggenomen zal worden????
Weet je wat het met jullie soort is, jullie nemen wat aan maar niet uit de bijbel, jullie bestuderen de bijbel niet.
Jullie staan niet open voor de waarheid die de bijbel aangeeft.
sorry, staan de waarheid die de bijbel aangeeft tegen en komt nooit met bijbelse argumenten.
Er is maar één God, dus maakt het niet uit hoe je Hem noemt.

beetje tegenstrijdig?
de Enige God die er is, heeft Zich zelf destijds geintroduceerd als JHWH, als je het toch hebt over het bestuderen van de bijbel.
Alla en mohammed staan zo ongeveer volledig voor het tegenovergestelde als God en Jezus.
De grote Leugen begon al bij de verwisseling van Izak en Ismael.
Over boeddha ga ik het niet eens hebben.
Maar als je dan toch nog eens de bijbel bestudeerd, sta dan eens stil bij "de minste zijn".
Jullie soort, wat is dat?
Ik voel me vooralsnog niet aangesproken, als je het niet erg vindt.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Marie-Henriëtte »

Alexander CD schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Dat God het het deksel zal wegnemen voor de gezichten der Joden, dat betekent niet dat zij nu niet tot God bidden. Ook al erkennen zij Zijn Zoon niet, ook al geloven zij niet in Zijn Zoon, dat maakt niet dat zij een andere God willen dienen.
Nee, het is niet belangrijk of je nu tot Allah bidt of tot Boeda, die bidden ook niet tot een andere God.
Er is maar één God, dus maakt het niet uit hoe je Hem noemt.
Waar staat dat in de bijbel dat het deksel van het Joodse volk weggenomen zal worden????
Weet je wat het met jullie soort is, jullie nemen wat aan maar niet uit de bijbel, jullie bestuderen de bijbel niet.
Jullie staan niet open voor de waarheid die de bijbel aangeeft.
sorry, staan de waarheid die de bijbel aangeeft tegen en komt nooit met bijbelse argumenten.
Welke soort bedoel je eigenlijk? Zijn wij niet allen van dezelfde lap gescheurd? In Adam zijn we de dood toegevallen moedwillig en vrijwillig. Wij zijn dood voor de dood. De Heere mocht onze blinde zieleogen nog eens te komen openen met Zijnen lieven Geest.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Alexander CD »

Joannah schreef:
Alexander CD schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Dat God het het deksel zal wegnemen voor de gezichten der Joden, dat betekent niet dat zij nu niet tot God bidden. Ook al erkennen zij Zijn Zoon niet, ook al geloven zij niet in Zijn Zoon, dat maakt niet dat zij een andere God willen dienen.
Nee, het is niet belangrijk of je nu tot Allah bidt of tot Boeda, die bidden ook niet tot een andere God.

Waar staat dat in de bijbel dat het deksel van het Joodse volk weggenomen zal worden????
Weet je wat het met jullie soort is, jullie nemen wat aan maar niet uit de bijbel, jullie bestuderen de bijbel niet.
Jullie staan niet open voor de waarheid die de bijbel aangeeft.
sorry, staan de waarheid die de bijbel aangeeft tegen en komt nooit met bijbelse argumenten.
Er is maar één God, dus maakt het niet uit hoe je Hem noemt.

beetje tegenstrijdig?
de Enige God die er is, heeft Zich zelf destijds geintroduceerd als JHWH, als je het toch hebt over het bestuderen van de bijbel.
Alla en mohammed staan zo ongeveer volledig voor het tegenovergestelde als God en Jezus.
De grote Leugen begon al bij de verwisseling van Izak en Ismael.
Over boeddha ga ik het niet eens hebben.
Maar als je dan toch nog eens de bijbel bestudeerd, sta dan eens stil bij "de minste zijn".
Jullie soort, wat is dat?
Ik voel me vooralsnog niet aangesproken, als je het niet erg vindt.
Ga je er ook nog serieus op in dat meen ik toch helemaal niet.
Ik zeg dit is wat jij doet, Allah en boeda gelijk stellen met God!

Jezus Christus is de God die als God vereert moet worden, niet de God die de Joden dienen.
Als je dat niet aanvoelt wat wel uit de bijbel?
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Israël in verband met Turkije

Bericht door Joannah »

Er staat in de bijbel dat God Zelf Zijn volk "slapende houdt, hun ogen gesloten,maar er staan ook beloftes en profetieen in, die erop wijzen dat er een dag komt waarop de Joden zullen zien, dat Jezus wel de messias was.Ook zal God weer strijden met Zijn volk zoals Hij dat destijds deed.
Ben je een vervangingsleer-aanhanger, Alex CD?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie