Apple's Magic Mouse

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door jakobmarin »

binnenkort krijg ik een Iphone voor mijn werk, schijnt ook een fantastisch ding te zijn.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Klopt. Alleen gaat de accu wel redelijk snel leeg. Ik laadt hem elke nacht op. Gebruik hem wel vrij veel maar toch. Ach aan de andere kant een je daar ook wel aan. Verder is het inderdaad een superapparaat. Even wennen met typen maar dat ging ook vrij snel.
Overigens doe ik deze post ook op de iPhone. Voor het eerst. Werkt prima nu. Eerder was het lastig maar het forum heeft nu een mobiele layout die hij automatisch kiest als je er met een telefoon of PDA naartoe surft.
Tiberius, ik zei dat Apple gebruikersvriendelijker is maar niet dat niemand ooit hulp nodig heeft. Maar goed ook, anders had ik geen werk gehad ;)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door jakobmarin »

Marnix schreef:Klopt. Alleen gaat de accu wel redelijk snel leeg. Ik laadt hem elke nacht op. Gebruik hem wel vrij veel maar toch. Ach aan de andere kant een je daar ook wel aan. Verder is het inderdaad een superapparaat. Even wennen met typen maar dat ging ook vrij snel.
Overigens doe ik deze post ook op de iPhone. Voor het eerst. Werkt prima nu. Eerder was het lastig maar het forum heeft nu een mobiele layout die hij automatisch kiest als je er met een telefoon of PDA naartoe surft.
Tiberius, ik zei dat Apple gebruikersvriendelijker is maar niet dat niemand ooit hulp nodig heeft. Maar goed ook, anders had ik geen werk gehad ;)
Hoi Marnix, naast de Bijbel App, welke mooie (gratis) Apps ken jij nog voor op dit ding?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Eh, vanalles. Weet niet meer precies wat gratis is en wat niet, maar de volgende dingen vind ik wel handig:

- File Info
- Trein
- Patience :P
- Risk
- Dropbox (bestanden op telefoon en computer live synchroniseren)
- Buienradar
- Google Earth
- Teletekst
- Uitzending Gemist

En dingen die er al opzitten zoals de Kaartenfunctie met GPS en routeplanner :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Gisteren voor het eerst even met de nieuwe muis gespeeld. Wel een leuk apparaat, maar moet er nog wat meer tijd aan besteden :) Wel leuk van deze baan, al die nieuwe apple-spulletjes eens kunnen uitproberen en zo :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Kislev »

Marnix schreef:Klopt. Alleen gaat de accu wel redelijk snel leeg. Ik laadt hem elke nacht op. Gebruik hem wel vrij veel maar toch. Ach aan de andere kant een je daar ook wel aan. Verder is het inderdaad een superapparaat. Even wennen met typen maar dat ging ook vrij snel.
Daar hoor je meer mensen over, maar zelf heb ik geen last van die lege batterij. Zal mede komen omdat ik m zakelijk gebruik. Op 't werk zet ik m op het bureau in de houder en dan synchroniseert hij gelijk met de computer (agenda). Voordeel is dat iPhone ondertussen oplaadt. Alleen in het weekend moet ik de iPhone soms aan de oplader leggen. Doordeweeks hoeft dat thuis nooit.
Met typen had ik ook geen moeite, gat gaat op den duur steeds sneller.

Bijzonder vond ik dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Normaal als je een telefoon koopt zit er een dik boekje bij die je goed moet bewaren omdat je later echt niet meer weet hoe je dit of dat ingesteld had en onder welk menu het zat. iPhone zet je gewoon aan en het wijst zich allemaal vanzelf. Handleiding kun je eventueel wel raadplegen op apple.nl
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:
Marnix schreef:Klopt. Alleen gaat de accu wel redelijk snel leeg. Ik laadt hem elke nacht op. Gebruik hem wel vrij veel maar toch. Ach aan de andere kant een je daar ook wel aan. Verder is het inderdaad een superapparaat. Even wennen met typen maar dat ging ook vrij snel.
Daar hoor je meer mensen over, maar zelf heb ik geen last van die lege batterij. Zal mede komen omdat ik m zakelijk gebruik. Op 't werk zet ik m op het bureau in de houder en dan synchroniseert hij gelijk met de computer (agenda). Voordeel is dat iPhone ondertussen oplaadt. Alleen in het weekend moet ik de iPhone soms aan de oplader leggen. Doordeweeks hoeft dat thuis nooit.
Met typen had ik ook geen moeite, gat gaat op den duur steeds sneller.

Bijzonder vond ik dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Normaal als je een telefoon koopt zit er een dik boekje bij die je goed moet bewaren omdat je later echt niet meer weet hoe je dit of dat ingesteld had en onder welk menu het zat. iPhone zet je gewoon aan en het wijst zich allemaal vanzelf. Handleiding kun je eventueel wel raadplegen op apple.nl
Er zit volgens mij wel een beknopte gebruiksaanwijzing bij, standaard. Maar Apple wil het verpakkingsmateriaal beperkt houden... voor een uitgebreid handleiding kan je inderdaad op het internet terecht Ik denk dat het sowieso wel de toekomst is, waarom zou je hele boekwerken meeleveren wat milieuonvriendelijk is, waardoor de verpakking veel groter moet worden, wat bergen papier kost.... terwijl je het document ook gewoon online kan zetten.

Typen gaat bij mij ook prima, alleen van sommige mensen hier hoor ik dat ze wel moeten wennen. Zelf heb ik geen dock dus ik moet hem gewoon 's avonds aan de lader leggen. Jij doet het zelfde maar dan overdag. Probleem is dat ik veel van mijn werkplek af ben en dan de telefoon gewoon mee moet nemen. (overigens hebben wij hier mail- en agendasynchronisatie via de ether, dus daar is fysieke connectie voor nodig :) )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door jakobmarin »

Marnix schreef:Eh, vanalles. Weet niet meer precies wat gratis is en wat niet, maar de volgende dingen vind ik wel handig:

- File Info
- Trein
- Patience :P
- Risk
- Dropbox (bestanden op telefoon en computer live synchroniseren)
- Buienradar
- Google Earth
- Teletekst
- Uitzending Gemist

En dingen die er al opzitten zoals de Kaartenfunctie met GPS en routeplanner :)
Interessant apps die ik pas heb installed, zijn:
- http://www.dropbox.com (gratis 2GB om te gebruiken via je iphone (of pc), om te mailen, sharen, etc.)
- LinkedIn
- Wapedia (wikipedia voor op je iphone)
- Audiobooks (gratis luisterboeken uit het publieke domein)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Oke :) Ik ben niet zo van de audioboeken :) Voor wikipedia heb ik iPedia. Maar wapedia is ook goed!

Heb je de Biblereader van Olivetree al? Kan je de Statenvertaling er gratis op krijgen!

Binnenkort denk ik Navigatiesoftware kopen, TomTom of Navigon. Mijn vriendin heeft ook een iPhone nu software die we kopen kunnen we op beide telefoons zetten.... naast de aanstaande gemeenschap in goederen krijgen we dan ook gemeenschap in applicaties... en een gezamelijke digitale agenda :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie