Apple's Magic Mouse

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Apple's Magic Mouse

Bericht door jakobmarin »

Het is toch altijd weer verbazend wat Apple maakt aan innovatieve dingen, die er ook nog eens prachtig uit zien, en meestal prima functioneren. Zie http://www.apple.com/nl/magicmouse/

[youtube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pgraF477ieU&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pgraF477ieU&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Ja, leuk he.... ik ben erg benieuwd hoe het werkt. Binnenkort zullen we er wel een paar krijgen hier (worden standaard met iMacs meegeleverd) en dan kan ik hem eens gaan testen. Ik ben heel benieuwd. Zou mooi staan naast mijn toetsenbord, die ook al zo heerlijk werkt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Da Capo »

De eerlijkheid gebied te zeggen dat Apple mooie en goede producten levert. Maar ze zijn dikwijls te duur (naar mijn zin en mening)...
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Mister »

Da Capo schreef:De eerlijkheid gebied te zeggen dat Apple mooie en goede producten levert. Maar ze zijn dikwijls te duur (naar mijn zin en mening)...
Dat vind ik ook. Toch kwijl ik altijd ff bij zo'n mooie Macbook Air :slurp
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door jvdg »

Mister schreef:
Da Capo schreef:De eerlijkheid gebied te zeggen dat Apple mooie en goede producten levert. Maar ze zijn dikwijls te duur (naar mijn zin en mening)...
Dat vind ik ook. Toch kwijl ik altijd ff bij zo'n mooie Macbook Air :slurp
Duur, naar zin en mening, maar je hebt er heel wat voor.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Da Capo schreef:De eerlijkheid gebied te zeggen dat Apple mooie en goede producten levert. Maar ze zijn dikwijls te duur (naar mijn zin en mening)...
Hm ja, kosten voor hardware zijn wel hoog. Software is wel goedkoper... Het ligt er ook gewoon aan of je wat meer wil betalen voor snelheid / functionaliteit / veiligheid. En natuurlijk voor de looks, dat is wel waar :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco
Berichten: 3605
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marco »

Marnix schreef:
Da Capo schreef:De eerlijkheid gebied te zeggen dat Apple mooie en goede producten levert. Maar ze zijn dikwijls te duur (naar mijn zin en mening)...
Hm ja, kosten voor hardware zijn wel hoog. Software is wel goedkoper... Het ligt er ook gewoon aan of je wat meer wil betalen voor snelheid / functionaliteit / veiligheid. En natuurlijk voor de looks, dat is wel waar :)
Software goedkoper? Lijkt me sterk. Op het OS zelf na kun je voor Windows zo ongeveer alles wat je nodig hebt downloaden. Van OpenOffice.org voor je documenten tot Gimp voor fotobewerking. Anti-virus programma's zijn ook gratis beschikbaar, en zeker niet de slechtste.

Tja, en als je echt goedkoop bezig wilt, zet dan op je licht verouderde PC een versie Linux (Ubuntu bijvoorbeeld). Installeer Gimp, OpenOffice en nog wat progs erbij en je bent voor €0,- klaar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Mister schreef:
Da Capo schreef:De eerlijkheid gebied te zeggen dat Apple mooie en goede producten levert. Maar ze zijn dikwijls te duur (naar mijn zin en mening)...
Dat vind ik ook. Toch kwijl ik altijd ff bij zo'n mooie Macbook Air :slurp
Hmm, ik vind het leuk design, maar niet functioneel. Je betaalt meer voor een minder snelle computer, met minder aansluitingen. En wat krijg je er voor terug? Iets wat er leuk uitziet, maar dat doet een gewone Macbook of Macbook Pro ook. Enige voordeel is dan dat het wat lichter is, 1.36 kg om 2.04 kg voor een 13 inch Macbook Pro of 2.13 kg voor een gewone Macbook. Dat vind ik niet echt een extra investering van een paar honderd euro waard :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Marco schreef:
Marnix schreef:
Da Capo schreef:De eerlijkheid gebied te zeggen dat Apple mooie en goede producten levert. Maar ze zijn dikwijls te duur (naar mijn zin en mening)...
Hm ja, kosten voor hardware zijn wel hoog. Software is wel goedkoper... Het ligt er ook gewoon aan of je wat meer wil betalen voor snelheid / functionaliteit / veiligheid. En natuurlijk voor de looks, dat is wel waar :)
Software goedkoper? Lijkt me sterk. Op het OS zelf na kun je voor Windows zo ongeveer alles wat je nodig hebt downloaden. Van OpenOffice.org voor je documenten tot Gimp voor fotobewerking. Anti-virus programma's zijn ook gratis beschikbaar, en zeker niet de slechtste.

Tja, en als je echt goedkoop bezig wilt, zet dan op je licht verouderde PC een versie Linux (Ubuntu bijvoorbeeld). Installeer Gimp, OpenOffice en nog wat progs erbij en je bent voor €0,- klaar.
Klopt... ik had het over betaalde software zoals het OS, OS upgrades (29 euro voor Snow Leopard, 120 euro voor Windows 7), Office etc. Plus je jaarlijkse abonnement op een virusscanner. Maar het kan goedkoper, dat klopt... Hoewel gratis software soms ook wel weer zijn beperkingen mist. We hebben het hier wel eens nagerekend en uiteidelijk ben je dan met Windows niet goedkoper uit... maar goed, dat is wel op bedrijfsniveau dus met professionele softwarepakketten, systeembeheer, support etc. Als je gewoon een beetje wil internetten en mailen en officen kan je idd veel goedkoper uit zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door wim »

jakobmarin schreef:Het is toch altijd weer verbazend wat Apple maakt aan innovatieve dingen, die er ook nog eens prachtig uit zien, en meestal prima functioneren. Zie http://www.apple.com/nl/magicmouse/
Microsoft is ook al een tijdje bezig met onderzoek naar alternatieven voor de gewone muis. (http://channel9.msdn.com/posts/LarryLar ... se/?Page=3)
Ze leveren de hardware alleen nog niet (MS is ook in de eerste plaats geen hardwarebouwer, zoals Apple).
Als je channel9.msdn.com een tijdje volgt, kun je zien dat Microsoft de laatste tijd erg goed bezig is als het gaat om innovaties. Als huis-tuin-en-keuken-consument merk je dat alleen niet zo direct.
Windows 7 heeft 'native' multitouch ondersteuning. Je zult dus ook voor Windows 7 dit soort apparaten gaan zien.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Klopt, Microsoft komt binnenkort ook met een multitouch-muis
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Kislev »

Ziet er mooi uit. Een computer vind ik een lelijk ding. Maar een MAc zou je bijna alleen al in huis halen vanwege de vorm. Je kunt er echter ook nog wat mee, dus een volgende computer moet toch eigenlijk echt wel een Mac worden. Past ook wel bij mn Apple Iphone.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:Ziet er mooi uit. Een computer vind ik een lelijk ding. Maar een MAc zou je bijna alleen al in huis halen vanwege de vorm. Je kunt er echter ook nog wat mee, dus een volgende computer moet toch eigenlijk echt wel een Mac worden. Past ook wel bij mn Apple Iphone.
Heel goed. En als je advies of hulp nodig hebt kan je me altijd PB'en :)

En ja, de iMac is wel heel mooi in de huiskamer... en je hebt geen computerkast ergens staan... of een Macbook Pro als je een laptop wil :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Kislev »

Dank voor het aanbod, maar mn broer heeft een grafisch bedrijf en gebruikt (uiteraard) Apple dus probeert me al een tijd over te halen. Maar ja, zolang mn pc het nog doet, doet ie het.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Apple's Magic Mouse

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
Kislev schreef:Ziet er mooi uit. Een computer vind ik een lelijk ding. Maar een MAc zou je bijna alleen al in huis halen vanwege de vorm. Je kunt er echter ook nog wat mee, dus een volgende computer moet toch eigenlijk echt wel een Mac worden. Past ook wel bij mn Apple Iphone.
Heel goed. En als je advies of hulp nodig hebt kan je me altijd PB'en :)
Ik dacht dat bij een Mac alles zo intuïtief was? :)
Plaats reactie