Langzaam maar zeker...

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door Tiberius »

memento schreef:
Tiberius schreef: Ik weet niet welk blad je precies bedoelt, maar voor de Saambinder geldt dat in ieder geval niet. Juist de laatste tijd wordt er veel gewaarschuwd voor vorm zonder inhoud. Dit is eigenlijk één van de weinige artikelen in een lange periode die over iets uiterlijks gaan, terwijl juist in dit artikel heel duidelijk aangegeven wordt, dat er belangrijker zaken zijn.
Misschien goed als eens zo'n artikel hier gepost wordt....
@Dia: lees je het? Je mag weer typen...
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door Auto »

backtobasic schreef: GEWAAD, GELAAT EN GEPRAAT,
precies de kenmerken die de door Jezus zo verfoeide schriftgeleerden en Farizeers in zich hadden.
Dus conclusie: gooi alles overboord ???

Wat een schriftgeleerden en Farizeers zijn hier dan allemaal. (Ik zie een torenhoge rekening aankomen van nieuwe kleding, plastische chirurgie en logopodie) :bobo
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door -DIA- »

backtobasic schreef:
helma schreef:
-DIA- schreef: Weet je nog dat (vooral vroeger) een algemene uitdrukkig was dat je het volk Gods kon kennen aan:
Gelaat, gewaad en gepraat? Dat gaat nog altijd op, ook al is er meer nodig als alleen het uiterlijke.

wat moet ik me daarbij voorstellen?
mensen met een onsympathiek gezicht vallen af?
Hoe moet je kijken?


ik vind de stelling best gevaarlijk...want het zijn allemaal dingen die je je aan kan leren.

Gods Woord heeft als kenmerk: vruchten van de Geest
Lees heel galaten 5 eens...Paulus waarschuwt erg tegen wettiscisme
regels die door de traditie 'geëist' werden
JUIST, Helma
GEWAAD, GELAAT EN GEPRAAT,
precies de kenmerken die de door Jezus zo verfoeide schriftgeleerden en Farizeers in zich hadden.
Ja...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door Tiberius »

Auto schreef:
backtobasic schreef: GEWAAD, GELAAT EN GEPRAAT,
precies de kenmerken die de door Jezus zo verfoeide schriftgeleerden en Farizeers in zich hadden.
Dus conclusie: gooi alles overboord ???
Inderdaad: weg ermee, zo snel mogelijk, men laat zich niets meer gezeggen. :cry
Zo kan je de postings van flink wat forummers in dit topic samenvatten: iedereen is farizeeër behalve ikzelf.
Het wordt overigens wel anders als ze de farizeeër in hun eigen hart ontmoeten...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Auto schreef:
backtobasic schreef: GEWAAD, GELAAT EN GEPRAAT,
precies de kenmerken die de door Jezus zo verfoeide schriftgeleerden en Farizeers in zich hadden.
Dus conclusie: gooi alles overboord ???
Inderdaad: weg ermee, zo snel mogelijk, men laat zich niets meer gezeggen. :cry
Zo kan je de postings van flink wat forummers in dit topic samenvatten: iedereen is farizeeër behalve ikzelf.
Het wordt overigens wel anders als ze de farizeeër in hun eigen hart ontmoeten...
Het helpt alleen weinig om eenzijdigheid bij de één te beantwoorden met een andere eenzijdigheid...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door Bureaucraat »

Dus mag ik concluderen dat mensen slechts dat moeten doen of laten, waar zij door innerlijke overtuiging toe worden opgeroepen?
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door backtobasic »

Tiberius schreef:
Auto schreef:
backtobasic schreef: GEWAAD, GELAAT EN GEPRAAT,
precies de kenmerken die de door Jezus zo verfoeide schriftgeleerden en Farizeers in zich hadden.
Dus conclusie: gooi alles overboord ???
Inderdaad: weg ermee, zo snel mogelijk, men laat zich niets meer gezeggen. :cry
Zo kan je de postings van flink wat forummers in dit topic samenvatten: iedereen is farizeeër behalve ikzelf.
we zouden ons inderdaad niets meer moeten laten gezeggen door tradities en mensen, maar luisteren naar de Schrift, niemand is beter dan een ander.
Jezus kwam niet voor hen, die het allemaal al zo goed weten of lam gepreekt zijn, maar voor hen die niet uit gewoonte of traditie leven, maar een levend geloof hebben, er zelf bewust mee bezig zijn, naar geweten leven.
Niet een of andere dominee, leer of kerkvader vereren, maar eenheid zoekend met broeders en zusters.
Satan lacht niet wanneer een vrouw een legging aantrekt, maar wanneer de gemeente hierover de eendracht verliest.
Sola Scriptura
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door Tiberius »

Ok, dus als ze geen legging aantrekt, waardoor de gemeente de eendracht niet verliest, lacht satan ook niet?
backtobasic
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
Locatie: Kaapstad
Contacteer:

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door backtobasic »

Tiberius schreef:Ok, dus als ze geen legging aantrekt, waardoor de gemeente de eendracht niet verliest, lacht satan ook niet?
ook dan lacht de Satan, want hij ziet dat de gemeente bijzaken heeft gesteld boven de hoofdzaak.
de gemeente zou het helemaal geen issue moeten vinden, want het is iets wat TOTAAL ONBELANGRIJK is.


alles is geoorloofd, zeggen de apostelen, maar niet alles is nuttig.strijd niet, handelt naar uw geweten, en oordeelt niet.
Jezus kwam niet om te oordelen.
Wie zijn wij dan om dat wel te doen.
Sola Scriptura
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door artistiek »

backtobasic schreef:ook dan lacht de Satan, want hij ziet dat de gemeente bijzaken heeft gesteld boven de hoofdzaak.
Kan jij aantonen dat dat zo is? Anders stoppen met onwaarheden te poneren!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door memento »

artistiek schreef:
backtobasic schreef:ook dan lacht de Satan, want hij ziet dat de gemeente bijzaken heeft gesteld boven de hoofdzaak.
Kan jij aantonen dat dat zo is? Anders stoppen met onwaarheden te poneren!
Daar kan ik voorbeelden van noemen. Ik ken gemeenten, waar mensen zich niet druk maken alsiemand dwaalt in de leer van de 3-eenheid, maar wel door het lint gaan als een meisje in een broek lopen. Of gemeenten waar mensen geen enkel probleem hebben met het veroordelen van hun HHK-buurvrouw die oorbellen draagt, terwijl ze zelf "gewoon onbekeerd" zijn...
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door artistiek »

memento schreef:
artistiek schreef:
backtobasic schreef:ook dan lacht de Satan, want hij ziet dat de gemeente bijzaken heeft gesteld boven de hoofdzaak.
Kan jij aantonen dat dat zo is? Anders stoppen met onwaarheden te poneren!
Daar kan ik voorbeelden van noemen. Ik ken gemeenten, waar mensen zich niet druk maken over iemand dwaalt in de leer van de 3-eenheid, maar wel door het lint gaan als een meisje in een broek lopen.
Een paar mensen zijn niet de gemeente!!! En die mensen zitten in ELK kerkverband!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door memento »

artistiek schreef: Een paar mensen zijn niet de gemeente!!! En die mensen zitten in ELK kerkverband!
Helaas gaat dit niet om een paar mensen... (Of, anders gezegd, er zijn gemeenten waar die "paar mensen" een grote meerderheid vormen).
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door artistiek »

memento schreef:
artistiek schreef: Een paar mensen zijn niet de gemeente!!! En die mensen zitten in ELK kerkverband!
Helaas gaat dit niet om een paar mensen. Bepaalde gemeenten hangen van traditie aan elkaar...
Toon maar aan... ;(

Ik heb ook zo'n stelling (wedden dat daar commentaar op komt):
De duivel lacht als de hele gemeente meent bekeert te zijn ondanks alle traditie overboord te hebben gegooid!
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Langzaam maar zeker...

Bericht door Bureaucraat »

artistiek schreef: Ik heb ook zo'n stelling (wedden dat daar commentaar op komt):
De duivel lacht als de hele gemeente meent bekeert te zijn ondanks alle traditie overboord te hebben gegooid!
Het volgen van de traditie leidt niet tot zaligmaking, en het overboord gooien van de traditie ook niet. Dus in beide gevallen kan de tegenstander in zijn vuistje lachen.
Gesloten