Je Gothic kleden terwijl je christen bent!

elize

Bericht door elize »

Ik denk niet dat kleding helemaal los staat van het geloof, al heeft het met geloven zelf niks te maken. Het is niet zo dat je niet kunt geloven als je bijv. gabber bent ofzo, maar de meeste gelovigen kleden zich gewoon 'christelijk'. Maar wat noem je nou christelijke kleding he...

Je moet zelf weten wat je aantrekt, maar als je er anderen mee beledigt of kwetst, kan je het gewoon beter niet dragen.
Britt1983

Bericht door Britt1983 »

In hoeverre moet je je aanpassen wat kleding betreft? Kleding zeg ook veel over jezelf. In sommige gemeentes hebben ze het liefst dat je de hele week in rok loopt. Maar als je nou een rok niet bij je vind passen en jij je er niet prettig in voelt?
Wat moet je dan?

Groetjes,
Britt
Adje

Bericht door Adje »

Zijn we er weer...... :uhoh::nixweiss::shakehead:
peentje

Bericht door peentje »

Wat is dat Gothic kleden?:nixweiss:
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zwarte kleren enzo.
QrunchyPlane

Bericht door QrunchyPlane »

De Gothic-stijl wordt wel vaak in verband gebracht (ook door niet-christenen) met pentagrammen, geesten, vampieren, wicca en dergelijke voor christenen zwaar occulte zaken. Mensen met dergelijke interesses gaan ook vaak als 'gothic' door het leven, dus zo vreemd is het niet.

Het probleem is de rage, die het beeld wekt dat iedereen die gothic draagt ook met zulke symbolen sjouwt en dergelijke 'geestige' praktijken goed vindt. Net als elke andere stijl zal het vanzelf inzinken tot een van de vele stijlen, en het zijn karakter verliezen, en meer terugkomen op smaak. Mijns inziens (maar wie ben ik dan weer :P ) kun je best w88 tot de rage over is, en dan ook gaan dragen, als je het leuk vindt.

Persoonlijk valt die stijl wel in mijn smaak ;) omdat het me fascineerd, en de wereld beziet zoals die is (mét alle ellende)
zonnebloem

Bericht door zonnebloem »

Oorspronkelijk gepost door QrunchyPlanePersoonlijk valt die stijl wel in mijn smaak ;) omdat het me fascineerd, en de wereld beziet zoals die is (mét alle ellende)
Valt me op dat deze stijl veel in trek is bij jongeren (veelal probleemjongeren). Krijg het idee dat zij hierin idealen terugvinden. Onlangs stond in het blad Psychologie een artikel over Gothic. Er werd onder andere geschreven dat deze jongeren vaak automutileren. Het schijnt 'hot' te zijn.
Persoonlijk vind ik het daarom een gevaarlijke stijl. Tenzij je natuurlijk sterk in je schoenen staat en deze kleding echt leuk vind.
Hoewel het bij mij wel een gemengde gevoelens oproept. Gothics die ik ken zijn vaak ongelovig en moeten niks van alle regeltjes van christenen hebben. En dan lopen ze in hun rokken tot op de enkels:pu:pu:pu
wesp

Bericht door wesp »

Gotic kleding??? wat is dat precies, misschien staat het in de topic, ik heb die niet helemaal gelezen!!
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door wesp
Gotic kleding??? wat is dat precies, misschien staat het in de topic, ik heb die niet helemaal gelezen!!
nou lees dan even, het kan geen kwaad tussen het posten door af en toe te lezen . . .
wesp

Bericht door wesp »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door wesp
Gotic kleding??? wat is dat precies, misschien staat het in de topic, ik heb die niet helemaal gelezen!!
nou lees dan even, het kan geen kwaad tussen het posten door af en toe te lezen . . .
Meen je dat??!!! Ik dacht dat ik daar zere ogen van kreeg!!:,:,:,
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door wesp
Oorspronkelijk gepost door limosa
Oorspronkelijk gepost door wesp
Gotic kleding??? wat is dat precies, misschien staat het in de topic, ik heb die niet helemaal gelezen!!
nou lees dan even, het kan geen kwaad tussen het posten door af en toe te lezen . . .
Meen je dat??!!! Ik dacht dat ik daar zere ogen van kreeg!!:,:,:,
dat zal wel loslopen hoor, anders ga je voor de afwisseling maar even het zwarte garen uitvinden, of het buskruit, is ook goed
Mirja

Bericht door Mirja »

de style in america is voor teenagers
korte shirts te draagen... so hun beuken
staat bloot...sort armoedig vind ik...
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door zonnebloem
Oorspronkelijk gepost door QrunchyPlanePersoonlijk valt die stijl wel in mijn smaak ;) omdat het me fascineerd, en de wereld beziet zoals die is (mét alle ellende)
Valt me op dat deze stijl veel in trek is bij jongeren (veelal probleemjongeren). Krijg het idee dat zij hierin idealen terugvinden. Onlangs stond in het blad Psychologie een artikel over Gothic. Er werd onder andere geschreven dat deze jongeren vaak automutileren. Het schijnt 'hot' te zijn.
Persoonlijk vind ik het daarom een gevaarlijke stijl. Tenzij je natuurlijk sterk in je schoenen staat en deze kleding echt leuk vind.
Hoewel het bij mij wel een gemengde gevoelens oproept. Gothics die ik ken zijn vaak ongelovig en moeten niks van alle regeltjes van christenen hebben. En dan lopen ze in hun rokken tot op de enkels:pu:pu:pu
Kun je hard maken dat veelal probleemjongeren zich aangetrokken voelen tot de Gothics? Ik geloof daar namelijk niets van....

[Aangepast op 5/11/04 door Harry]
zonnebloem

Bericht door zonnebloem »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Oorspronkelijk gepost door zonnebloem
Oorspronkelijk gepost door QrunchyPlanePersoonlijk valt die stijl wel in mijn smaak ;) omdat het me fascineerd, en de wereld beziet zoals die is (mét alle ellende)
Valt me op dat deze stijl veel in trek is bij jongeren (veelal probleemjongeren). Krijg het idee dat zij hierin idealen terugvinden. Onlangs stond in het blad Psychologie een artikel over Gothic. Er werd onder andere geschreven dat deze jongeren vaak automutileren. Het schijnt 'hot' te zijn.
Persoonlijk vind ik het daarom een gevaarlijke stijl. Tenzij je natuurlijk sterk in je schoenen staat en deze kleding echt leuk vind.
Hoewel het bij mij wel een gemengde gevoelens oproept. Gothics die ik ken zijn vaak ongelovig en moeten niks van alle regeltjes van christenen hebben. En dan lopen ze in hun rokken tot op de enkels:pu:pu:pu
Kun je hard maken dat veelal probleemjongeren zich aangetrokken voelen tot de Gothics? Ik geloof daar namelijk niets van....

[Aangepast op 5/11/04 door Harry]
Lees blad Psychologie.
Plaats reactie