Conservatief Café te Gouda (Boekpresentatie Bart Jan Spruyt)

ConservatieForever
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 dec 2008, 17:17
Locatie: Holland
Contacteer:

Conservatief Café te Gouda (Boekpresentatie Bart Jan Spruyt)

Bericht door ConservatieForever »

Voor de conservatief-denkende CU-ers en SGP-ers onder ons:

Praat eens een avondje bij met mensen uit andere (politieke) richtingen en ervaar de samenbindende factoren van het conservatieve denken (en doen)

UITNODIGING

Beste heer, mevrouw,

Conservatief Nederland lijkt massaal aan het webloggen geslagen. Nieuwe weblogs en conservatieve internetinitiatieven vliegen als paddenstoelen uit de grond. Er wordt volop gediscussieerd en beargumenteerd op het internet, maar, behoudens enkele initiatieven van de Edmund Burke Stichting en van bitterlemon.eu, blijft het daar tot nu toe ook bij. Het is daarom hoog tijd dat wij elkaar vaker en meer structureel in het echte leven ontmoeten en met elkaar in debat gaan.

Wij willen u daarom graag uitnodigen voor het Conservatief Café op 6 mei in Gouda. Elsevier-columnist en oprichter van de Edmund Burke Stichting, Bart Jan Spruyt zal een presentatie houden met als thema ‘wat conservatieven bindt’.
Daarna zullen wij met elkaar gaan discussiëren en wat later op de avond is er voldoende mogelijkheid elkaar beter te leren kennen onder het genot van een drankje. Dit is kortom een uitstekende gelegenheid om elkaar te ontmoeten en het gesprek aan te gaan met medeconservatieven.

Doelstelling van deze avond is het samenbrengen van het brede spectrum van conservatieven uit alle hoeken van Nederland door middel van een presentatie, een debat en een informele ontmoeting met elkaar. Dit alles vindt plaats in de ambiance van een mooie zaal, koffie en drankjes. We zijn daardoor wel genoodzaakt een kleine toegangsprijs te vragen van acht euro de man. Aanmelding via onderstaand e-mailadres is noodzakelijk.

Nog even alles op een rijtje:

Presentatie: ‘Wat conservatieven bindt’ door Bart Jan Spruyt

Locatie: De Zalm, Markt 34 te Gouda

Datum: 6 mei 2009
Aanvang: 20:15 uur
Prijs: € 8,- p.p.
Aanmelding: conservatiefcafe@gmail.com

We hopen u te ontmoeten op het Conservatief Café in Gouda. Zou u deze uitnodiging willen doorsturen naar vrienden en bekenden die mogelijk ook geïnteresseerd zijn?

Met vriendelijke groet,

Wilco Boender (conservatieforever.blogspot.com)
Rutger Schimmel (rutgerschimmel.wordpress.com)
Frank Verhoef (frankverhoef.wordpress.com)
Laatst gewijzigd door ConservatieForever op 04 nov 2009, 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door Bonny »

Wordt er die dag ook nog stilgestaan bij de moord op Fortuyn? Het is precies op dezelfde datum.
The Groom's still waiting at the altar
ConservatieForever
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 dec 2008, 17:17
Locatie: Holland
Contacteer:

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door ConservatieForever »

Bonny schreef:Wordt er die dag ook nog stilgestaan bij de moord op Fortuyn? Het is precies op dezelfde datum.
dat is geen bewuste keuze geweest hoor, maar het zal wellicht wel ter sprake komen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door refo »

Van SGP-er tot atheïst, maar allen 'conservatief'.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door Jongere »

Tsjonge, Spruyt is wel het nieuwe idool aan het worden.
ConservatieForever
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 dec 2008, 17:17
Locatie: Holland
Contacteer:

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door ConservatieForever »

refo schreef:Van SGP-er tot atheïst, maar allen 'conservatief'.
:quoi

zoiets als:

Van paus tot oud-gereformeerd, maar allen 'christen'
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door refo »

ConservatieForever schreef:
refo schreef:Van SGP-er tot atheïst, maar allen 'conservatief'.
:quoi
zoiets als:

Van paus tot oud-gereformeerd, maar allen 'christen'
Dat is lang niet hetzelfde.

Ik verwijs naar deze site: http://rutgerschimmel.wordpress.com/about/
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door Billy »

Billy goes there!

Refo leer eens buiten je eigen zuiltje kijken,debateren en kijken. Je zult verrast staan welke mensen je tegenkomt.

Dit soort geneuzel doen mij wijken van rf.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door refo »

Billy schreef:Billy goes there!

Refo leer eens buiten je eigen zuiltje kijken,debateren en kijken. Je zult verrast staan welke mensen je tegenkomt.

Dit soort geneuzel doen mij wijken van rf.
Dan zijn we het eens dat daar de wegen scheiden: Als SGP-ers samen met atheisten conservatief moeten wezen en buiten hun eigen zuiltje moeten kijken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door Margriet »

refo schreef:
Billy schreef:Billy goes there!

Refo leer eens buiten je eigen zuiltje kijken,debateren en kijken. Je zult verrast staan welke mensen je tegenkomt.

Dit soort geneuzel doen mij wijken van rf.
Dan zijn we het eens dat daar de wegen scheiden: Als SGP-ers samen met atheisten conservatief moeten wezen en buiten hun eigen zuiltje moeten kijken.
Jippie, ik snap jou Refo. Voor mij heb je gelijk!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
ConservatieForever
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 dec 2008, 17:17
Locatie: Holland
Contacteer:

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door ConservatieForever »

refo schreef:
ConservatieForever schreef:
refo schreef:Van SGP-er tot atheïst, maar allen 'conservatief'.
:quoi
zoiets als:

Van paus tot oud-gereformeerd, maar allen 'christen'
Dat is lang niet hetzelfde.

Ik verwijs naar deze site: http://rutgerschimmel.wordpress.com/about/

Beste Refo,

Tip: lees eerst eens even verder op die blog voordat je een suggestieve posting op dit forum smijt.
en by the way: er zijn conservatieven van diverse snit die beter met elkaar omgaan dan menig refo-groepje onderling als ik menigmaal ervaar.

verder laat ik je posting voor wat het was.

groet,

Wilco
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door Tiberius »

ConservatieForever schreef:verder laat ik je posting voor wat het was.
Alleen mods en de poster zelf kunnen postings aanpassen.
ConservatieForever
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 dec 2008, 17:17
Locatie: Holland
Contacteer:

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door ConservatieForever »

Tiberius schreef:
ConservatieForever schreef:verder laat ik je posting voor wat het was.
Alleen mods en de poster zelf kunnen postings aanpassen.
We staan voor vrijheid van meningsuiting op een respectvolle wijze , dus ik heb ook niet de neiging (of wens dat die mogenlijkheid er uberhaupt zou zijn) om zijn posting aan te passen.

Tevens ben ik blij dat er ook nog vele (jonge) mede-sgp-ers zijn die buiten de eigen zuil willen én kunnen kijken en debatteren.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door Jongere »

Buiten de eigen zuil kijken is prima, zeer aan te raden zelfs.
Wat ik nu echter zie bij jongeren die zich ook op het conservatieve gedachtengoed richten: ze raken er bijzonder door 'begeisterd' maar het wordt hun nieuwe levensideologie. Waarbij hun christen-zijn behoorlijk op de achtergrond raakt. Niet in woorden, maar in de praktijk blijkt dat de ideologie van het conservatisme hun levens meer beheerst dan de christelijke leer. Op dat punt vind ik het een 'gevaarlijke' stroming, juist omdat het op veel gebieden aansluit bij gedachtengoed uit onze zuil. Ik vind iemand als prof. Kinneging bijzonder boeiend en zijn boek was mooi, maar laten we niet vergeten dat we als christenen onoverbrugbaar ver van hen af staan die het verlossingswerk van Christus niet willen accepteren/geloven. Eerlijk gezegd ben ik bang dat er nu te zeer een vermeniging aan het ontstaan is, die "het christendom" niet zou moeten willen. Het is precies dit wat ik bedoel:
ConservatieForever schreef:er zijn conservatieven van diverse snit die beter met elkaar omgaan dan menig refo-groepje onderling als ik menigmaal ervaar.
Wat heeft deze opmerking nu precies voor doel?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Conservatief Cafe 6 mei 20.15 uur te Gouda

Bericht door refo »

Gelukkig zijn er onder de atheïsten ook heel aardige mensen.
Inderdaad zijn ze misschien wel schattiger dan de gemiddelde refo.
Je kunt er heel goed een boom mee opzetten.
In sommige dingen heb je zelfs wel eenzelfde mening.
Maar er is iets belangrijks wat ons van hen gescheiden moet houden.
Hoe wat het ook weer? Geen juk met goddelozen.

Maar als iemand die iets is binnen de Goudse SGP samen met een openlijke (weliswaar aardige) atheïst een café opzet, dan vraag je je toch af? Wees dan een vent en bedank dan voor de SGP en ga voor de Goudse Conservatieve Partij. Niet twee heren dienen, dat loopt fout.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie