Waterschapsverkiezingen

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door freek »

jvdg schreef:
freek schreef:Ik citeer van de SGP-site:
Stemmen via internet
In 2008 was het de bedoeling dat burgers hun stem niet alleen per post maar ook via internet zouden kunnen uitbrengen. Op die manier wilden de waterschappen proberen steeds meer gebruik te maken van de gewoonten en voorkeuren van de kiezers en de opkomst te vergroten. Inmiddels is besloten dat het stemmen via internet niet mogelijk is. Bij de waterschapsverkiezingen wordt niet meer zoals vorige verkiezingen op personen maar op lijsten gestemd.
Dan zou ik het ook niet weten.
Vier jaar geleden heb naar mijn beste weten via internet gestemd.

Maarre, freek, als de SGP dit meldt, is dat voor mij het einde van alle tegenspraak. :haha
Volgens mij kan dit echt niet hoor, jvdg. Stemmen via internet zou dit keer voor het eerst zijn, als het doorgegaan was. Was het toen niet één of ander polletje?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door jvdg »

freek schreef:Volgens mij kan dit echt niet hoor, jvdg. Stemmen via internet zou dit keer voor het eerst zijn, als het doorgegaan was. Was het toen niet één of ander polletje?
:haha

Je weet nog niet half hoe vooruitstrevend onze buurt is. :)

Maarre... het kan ook wel voor een ander bestuurslichaam zijn.
Bestuur van een ander geldverslindend overheidsapparaat. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33324
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door Tiberius »

Voor mij geldt hetzelfde: ik zou bijna mijn hand in het vuur gestoken hebben, dat ik een paar jaar terug zo'n verkiezing op internet hebben zitten doen. Maar dat zal wel wat anders geweest zijn dan.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12074
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door Herman »

freek schreef:Binnenkort vinden de waterschapsverkiezingen plaats. Voor het eerst zijn de kieslijsten opgesteld in partijpolitieke kaders. Gaan jullie stemmen? Ik overweeg om het niet te doen. Mijns inziens hoeft onze veiligheid niet een speelbal van partijpolitieke belangen te worden. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
De veiligheid is niet het enige belang wat er behartigd wordt, dus dat is geen speelbal van partijpolitieke belangen.
Bovendien is de belangrijkste man in het bestuur van het waterschap, niet gekozen maar benoemd.

Verder vind ik het wel van belang dat een goede waterhuishouding wordt gevoerd. De belangen van burgers zijn nu eenmaal anders dan die van boeren, dus daar zal samen naar een oplossing moeten worden gezocht. Dat daarbij nu opeens politieke partijen een rol gaan spelen, vind ik vrij raar.

Enige illusie over het nut hiervan koester ik niet. Ik ga gewoon via internet stemmen, zover dat mogelijk is. Als het niet mogelijk, stem ik niet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33324
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:Voor mij geldt hetzelfde: ik zou bijna mijn hand in het vuur gestoken hebben, dat ik een paar jaar terug zo'n verkiezing op internet hebben zitten doen. Maar dat zal wel wat anders geweest zijn dan.
En dit artikel dan, Freek?
Dat komt toch aardig dicht in de buurt van Jvdg en mijn posting.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:Voor mij geldt hetzelfde: ik zou bijna mijn hand in het vuur gestoken hebben, dat ik een paar jaar terug zo'n verkiezing op internet hebben zitten doen. Maar dat zal wel wat anders geweest zijn dan.
En dit artikel dan, Freek?
Dat komt toch aardig dicht in de buurt van Jvdg en mijn posting.
Héérlijk, Tib, we hebben toch gelijk. :mosc :nananere

Alleen heeft mijn vertrouwen in de SGP (website) een deukje opgelopen.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:Voor mij geldt hetzelfde: ik zou bijna mijn hand in het vuur gestoken hebben, dat ik een paar jaar terug zo'n verkiezing op internet hebben zitten doen. Maar dat zal wel wat anders geweest zijn dan.
En dit artikel dan, Freek?
Dat komt toch aardig dicht in de buurt van Jvdg en mijn posting.
Inderdaad, merkwaardig. Ik weet het nu even niet meer. 8|
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef: Héérlijk, Tib, we hebben toch gelijk. :mosc :nananere

Alleen heeft mijn vertrouwen in de SGP (website) een deukje opgelopen.
ai... dat laatste is misschien nog wel erger dan géén gelijk hebben .... :wiz
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:
jvdg schreef: Héérlijk, Tib, we hebben toch gelijk. :mosc :nananere

Alleen heeft mijn vertrouwen in de SGP (website) een deukje opgelopen.
ai... dat laatste is misschien nog wel erger dan géén gelijk hebben .... :wiz
:modo
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door Ander »

volgens mij heb ik de vorige keer telefonisch gestemd.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door Gijs83 »

Vorige keer was het dus op personen en nu op lijsten. Ik kan me overigens niet herinneren, dat er ooit verkiezingsborden voor waterschapsverkiezingen hebben gestaan. Nu wel. Heb ik dit mis of... Het heeft in ieder geval wel veel meer effect, maar wat is nu precies het belang om te gaan stemmen met de waterschapsverkiezingen?
Mariaa
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 mei 2008, 18:57

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door Mariaa »

Ik was niet van plan te gaan stemmen. Omdat ik toch geen idee heb wat het allemaal inhoudt en als je een stem uitbrengt moet je er toch minstens wat vanaf weten.
Tot m'n leraar er op wees dat we rentmeesters zijn, ook over het water. En in alle klimaatsproblematieken dat we daarbij bedenken dat we maar mensen zijn. Een levenshouding dus van de mensen die in de waterschap zitten. Toen wilde ik alsnog m'n stem uitbrengen, maar 't was al te laat...
-DIA-
Berichten: 32760
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:Vorige keer was het dus op personen en nu op lijsten. Ik kan me overigens niet herinneren, dat er ooit verkiezingsborden voor waterschapsverkiezingen hebben gestaan. Nu wel. Heb ik dit mis of... Het heeft in ieder geval wel veel meer effect, maar wat is nu precies het belang om te gaan stemmen met de waterschapsverkiezingen?
Verkiezingsborden hebben er ook nooit gestaan bij waterschapsverkiezingen.
Ik denk dat dat ook te maken heeft dat er eerder geen 'partijen' meededen.

-DIA-
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door albion »

-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:Vorige keer was het dus op personen en nu op lijsten. Ik kan me overigens niet herinneren, dat er ooit verkiezingsborden voor waterschapsverkiezingen hebben gestaan. Nu wel. Heb ik dit mis of... Het heeft in ieder geval wel veel meer effect, maar wat is nu precies het belang om te gaan stemmen met de waterschapsverkiezingen?
Verkiezingsborden hebben er ook nooit gestaan bij waterschapsverkiezingen.
Ik denk dat dat ook te maken heeft dat er eerder geen 'partijen' meededen.

-DIA-
Wij kregen een stembiljet via de post. Daar konden we iemand kiezen en dit weer terugsturen in een enveloppe
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Waterschapsverkiezingen

Bericht door freek »

albion schreef:
-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:Vorige keer was het dus op personen en nu op lijsten. Ik kan me overigens niet herinneren, dat er ooit verkiezingsborden voor waterschapsverkiezingen hebben gestaan. Nu wel. Heb ik dit mis of... Het heeft in ieder geval wel veel meer effect, maar wat is nu precies het belang om te gaan stemmen met de waterschapsverkiezingen?
Verkiezingsborden hebben er ook nooit gestaan bij waterschapsverkiezingen.
Ik denk dat dat ook te maken heeft dat er eerder geen 'partijen' meededen.

-DIA-
Wij kregen een stembiljet via de post. Daar konden we iemand kiezen en dit weer terugsturen in een enveloppe
Hopelijk heb je de inhoud ervan niet op de grote hoop gegooid (als je meerdere stembrieven hebt gekregen), want dan is je stem mogelijk ongeldig.
Plaats reactie