"Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderij

Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Solipsis »

refoma schreef: We kunnen het natuurlijk ook andersom zien: In een land waar bijna alles is toegestaan wat voor Christenen aanstootgevend is, wordt een tekst als deze op een dak verboden. Hiermee maakt de Ned. overheid zich niet echt geloofwaardig.
Er wordt wel weer erg snel vanuit de slachtofferrol iets geroepen, het draait namelijk niet om de tekst of boodschap. Als er nu of "Allah hoezee!" of "Klaasje chapeau!" stond, het zou verwijderd moeten worden. Dat heeft weinig met de inhoudelijke boodschap van doen.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
GIESSENBURG - Joop van Ooijen is nog steeds niet van plan de woorden 'Jezus Redt' van het dak van zijn boerderij in Giessenburg te verwijderen. De overtuigde christen wil de tekst rood schilderen. Zo blijft de spreuk toch zichtbaar, maar is het niet te opvallend.

,,Rood is ook een toepasselijke kleur, want Hij heeft Zijn bloed gegeven'', aldus Van Ooijen. De Raad van State bepaalde onlangs dat hij de tekst op het dak op straffe van een dwangsom moet weghalen. De gemeente Giessenlanden vindt het namelijk niets. Van Ooijen begint aan de klus 'zodra het weer het toelaat'.

Eigenlijk had het vorige week woensdag al weg moeten zijn.
bron:www.ad.nl
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Solipsis »

jakobmarin schreef:
Afbeelding
GIESSENBURG - Joop van Ooijen is nog steeds niet van plan de woorden 'Jezus Redt' van het dak van zijn boerderij in Giessenburg te verwijderen. De overtuigde christen wil de tekst rood schilderen. Zo blijft de spreuk toch zichtbaar, maar is het niet te opvallend.

,,Rood is ook een toepasselijke kleur, want Hij heeft Zijn bloed gegeven'', aldus Van Ooijen. De Raad van State bepaalde onlangs dat hij de tekst op het dak op straffe van een dwangsom moet weghalen. De gemeente Giessenlanden vindt het namelijk niets. Van Ooijen begint aan de klus 'zodra het weer het toelaat'.

Eigenlijk had het vorige week woensdag al weg moeten zijn.
bron:www.ad.nl
Het neemt wel een beetje kinderachtige vormen aan zo.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Gian »

Solipsis schreef:
jakobmarin schreef:
Afbeelding
GIESSENBURG - Joop van Ooijen is nog steeds niet van plan de woorden 'Jezus Redt' van het dak van zijn boerderij in Giessenburg te verwijderen. De overtuigde christen wil de tekst rood schilderen. Zo blijft de spreuk toch zichtbaar, maar is het niet te opvallend.

,,Rood is ook een toepasselijke kleur, want Hij heeft Zijn bloed gegeven'', aldus Van Ooijen. De Raad van State bepaalde onlangs dat hij de tekst op het dak op straffe van een dwangsom moet weghalen. De gemeente Giessenlanden vindt het namelijk niets. Van Ooijen begint aan de klus 'zodra het weer het toelaat'.

Eigenlijk had het vorige week woensdag al weg moeten zijn.
bron:www.ad.nl
Het neemt wel een beetje kinderachtige vormen aan zo.
Voorlopig staat het weer in het AD. Mooi toch?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ik waag te betwijfelen of de tekst "Jezus Redt" bij seculieren (veel lezers van het AD) doordringt.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door blijmoedig »

Ik vind die mijnheer maar een drammer.
refoma
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:37

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door refoma »

Het heeft niets met slachtofferrol te maken, zoals eerst werd gezegd. De tekst op het dak in dit geval staat er al jaren als ik het goed begreep. En nu wordt daar ineens een probleem van gemaakt. Ik geef de man groot gelijk dat hij niet meteen doet wat de gemeente wil!

In deze kwestie heeft de Welstandscommissie een grote vinger in de pap.
Ik had vorige week een man op bezoek die zelf in de welstandcommissie zat, maar ook hij zei dat de Welstand een veel te grote broek aan had, tegenwoordig. Welstandcommissies hebben een adviserende taak, maar vaak staat of valt een vergunning bij de uitspraak van de welstand. De welstandcommissie doet precies wat hij zelf wil, we hebben het hier bij de bouw van ons eigen huis gezien, we hebben het later gezien bij het plaatsen van een bord, we horen het hier in de buurt vreselijk vaak.
Als je iets wilt bouwen en je wilt dat het er op een bepaalde manier uit gaat zien, vraag dan een bouwvergunning aan voor precies het tegenovergestelde,dan heb je kans dat je uiteindelijk uitkomt op hetgeen je oorspronkelijk van plan was... (Helaas zijn wij daar zelf te laat achter gekomen).
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Mara »

Ja precies, deze commissie weet het vaak goed voor de burgers, maar moet je eens kijken wat de leden soms zelf uithalen :hum
En soms zijn het nog mensen die de goede smaak missen, gezien de wanstaltige bouwsels die ik soms tegenkom, totaal niet passend in de omgeving.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door BJD »

hij is bezig..

Afbeelding
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Mara »

BJD schreef:hij is bezig..

Afbeelding
Ik ben blij dat ik daar geen ramen hoef te zemen :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Mister »

Mara schreef:
BJD schreef:hij is bezig..

Afbeelding
Ik ben blij dat ik daar geen ramen hoef te zemen :hum
Hm, je hoeft geen water mee te nemen, dat staat er al ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Mara »

Ja, maar het zijn er zoveel :fi veel slaapkamers toch ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Zacheüs »

De wisseltruc is af: het woord Jezus is oranje (duidt op Koning) het woord redt is rood geworden (duidt op bloed)
Wat tussen haakjes staat is niet mijn interpretatie, maar die van dhr. van Ooijen, een kennis van me had 'm gesproken.
Iemand (ik geloof Mara) vroeg in dit topic welk geloof die man heeft. Nou ja, hij gelooft dus op zijn manier in Jezus :)
Maar als je bedoelt welke (kerkelijke) richting: het is een mix van evangelisch en messiasbelijdende Joden (ze houden de sabbath en zondags leven ze zoals alle andere dagen) en ze staan afwijzend tegenover reformatorische kerkgenootschappen. Ze noemen de gereformeerden in één adem met de Islam en het Rooms-Katholicisme.
Zachea.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door Orchidee »

Je moet bij Gorinchem de snelweg af, richting Schoonhoven,( vanaf de Tielse kant) dan kom je op een provinciale weg richting de pont naar Schoonhoven.
Als je over die provinciale weg rijd, is het aan je linkerhand.
Als je toch die kant heen gaat, kan je gelijk bij Jolanda langs :slurp ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
ber10e
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 jul 2007, 16:05
Locatie: middelharnis
Contacteer:

Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderi

Bericht door ber10e »

wat houdt die man vol!!! Echt kheb bewondering voor hem!! Met beschaming zit ik hem te volgen, wanneer verkondig ik het Woord aan anderen? Hij moet zoveel geld betalen, misschien zou ik het er allang af gehaald hebben...
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Plaats reactie