Algemene politieke beschouwingen 2008

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door freek »

Rens schreef:
freek schreef:Wilders is bizar! :oO Het wordt gewoon vermoeiend, ergerlijk en Kameronwaardig.
Balkenende werd behoorlijk boos en haalde wel heel hard uit naar Wilders..........resultaat: Kamerbrede instemming met de MP.
Ja ik zag het :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door refo »

Als je eenheid in de tent wilt: creëer een gemeenschappelijke vijand. Mooi als die zich vanzelf aandient. Ik vraag me af of dit Wilders nu echt in de kaart speelt. Zo dom zijn de kiezers toch ook weer niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Rens »

refo schreef:Als je eenheid in de tent wilt: creëer een gemeenschappelijke vijand. Mooi als die zich vanzelf aandient. Ik vraag me af of dit Wilders nu echt in de kaart speelt. Zo dom zijn de kiezers toch ook weer niet.
maar hij (Wilders) appeleert wél aan hetgeen wat scherp leeft onder de bevolking: het daadwerkelijk en dagelijks ervaren wat het is om geconfronteerd te worden met agressie van allochtone jongeren....de MP zal geen ervaring hebben met wat de "man/vrouw in de straat" ervaart......die zit veilig in zijn ivoren torentje.....

let wel: hier in dit deel van het noordoosten van Friesland zie je geen énkele allochtoon, en is de jeugd, van jong tot ouder, voorkomend, beleefd en behulpzaam (en dat is een eigen ervaring die ik dit jaar inmiddels ruimschoots heb opgedaan van Dokkum tot Moddergat)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Rens »

In tweede termijn was zojuist dhr. v.d.Vlies aan het woord........en binnen een minuut lag de Kamer én het presidium gevóuwen van een gierende lachbui.........dankzij een opmerking aan het adres van Mevr. Thiemen van de PvdD..................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Gijs83 »

Rens schreef:In tweede termijn was zojuist dhr. v.d.Vlies aan het woord........en binnen een minuut lag de Kamer én het presidium gevóuwen van een gierende lachbui.........dankzij een opmerking aan het adres van Mevr. Thiemen van de PvdD..................
Nou vertel... wat zei die geachte heer v/d Vlies :quoi Wij zijn benieuwd :)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef:
Rens schreef:In tweede termijn was zojuist dhr. v.d.Vlies aan het woord........en binnen een minuut lag de Kamer én het presidium gevóuwen van een gierende lachbui.........dankzij een opmerking aan het adres van Mevr. Thiemen van de PvdD..................
Nou vertel... wat zei die geachte heer v/d Vlies :quoi Wij zijn benieuwd :)
Er was daarvoor een "discussie" ontsponnen tussen dhr. Pechtold en mvr. Thiemen waarin allerhande scheepstermen over en weer gingen.

Prompt haakte dhr v.d.Vlies in zijn tweede termijn daarop aan in de richting van mvr Thiemen: u moet zich niet de boot in laten helpen door dhr Pechtold (die een uitnodiging richting haar, en mvr Halsema, had laten uitgaan om gezamelijk te gaan varen)........

Mvr. Verbeet, en mét haar nog enkele presidiumleden kregen accuut de slappe lach, en de gehele Kamer lach ook dúbbel van het lachen.

Droog commentaar van dhr v.d.Vlies: als ik geweten had welke reactie mijn opmerking teweeg zou brengen, dan had ik het u bespaart...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door hmprff »

wat kan die Balkenende snel lezen zeg :oO :oO

hij was dan ook wel ong. in een half uur van motie 1 naar motie 28 ;)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door tukkertje »

Wilders is top. Die man is gewoon recht voor de raap. Niet ergens omheen draaien. Gewoon bij de naam noemen. Het is toch ook tuig die ...morakkanen. Dat tuig kan een enkeltje krijgen richting Marokko.

Voordat ik weer opmerkingen krijg over racist etc. Neeeee, de goeie mogen hier best blijven wonen hoor.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Jongere »

Natuurlijk, die 2 allochtonen die je tegenkomt in Rijssen moeten subiet het land uit ja. Heb je wel eens een Marokkaan gesproken over je geloof? Dan bedoel ik niet die ene collega, maar inderdaad gewoon iemand van straat. Wees blij dat ze in Nederland zijn, dan heb je de kans ze ermee te bereiken. Dat zal in Marokko veel moeilijker gaan. Want juist het "tuig" heeft bekering nodig. Dat weten reformatorische mensen toch juist zo goed?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door albion »

Jongere schreef:Natuurlijk, die 2 allochtonen die je tegenkomt in Rijssen moeten subiet het land uit ja. Heb je wel eens een Marokkaan gesproken over je geloof? Dan bedoel ik niet die ene collega, maar inderdaad gewoon iemand van straat. Wees blij dat ze in Nederland zijn, dan heb je de kans ze ermee te bereiken. Dat zal in Marokko veel moeilijker gaan. Want juist het "tuig" heeft bekering nodig. Dat weten reformatorische mensen toch juist zo goed?
verwacht daar maar niet teveel van. Ik heb met Marokanen samengewerkt en ze zeiden letterlijk: Wacht maar... tot wij aan de macht komen. Wees niet te naïef.
Ik ben helemaal niet tegen allochtonen mits zij zich maar aanpassen. Maar het is van de gekke dat wij ons moeten aanpassen aan degenen die het land binnenkomen.
Vroeger hadden we geen of een enkele moskee, als je nu ziet hoeveel moskeeën er uit de grond gestampt worden. En hoevelen zich tot de Islam bekeren....
Om eerlijk te zijn, ik ben toch blij dat ik niet in die wijk van Ede woont (en ik heb in Z'meer gewoond (in een flat), ik ben best wel wat gewend. Ik ben als gezinsverzorgster in Den Haag ook heel wat allochtonen tegengekomen.

Ergens in een oud vader stond dat de plaag van de sprinkhanen op deze mensen van toepassing is.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door tukkertje »

Jongere schreef:Natuurlijk, die 2 allochtonen die je tegenkomt in Rijssen moeten subiet het land uit ja. Heb je wel eens een Marokkaan gesproken over je geloof? Dan bedoel ik niet die ene collega, maar inderdaad gewoon iemand van straat. Wees blij dat ze in Nederland zijn, dan heb je de kans ze ermee te bereiken. Dat zal in Marokko veel moeilijker gaan. Want juist het "tuig" heeft bekering nodig. Dat weten reformatorische mensen toch juist zo goed?
Wat een heerlijke naive linkse gedachte weer. Kijk nu eens naar de cijfers. Kijk nu eens waar de problemen zijn. in 9 van de 10 gevallen zijn het Marokkanen/buitenlanders. En dan nog moet je ze maar blijven steunen etc. Kom op zeg. Wordt wakker. En het heeft helemaal niets met RIjssen te maken. Daar hebben we ook genoeg "buitenlanders" :langue :langue :langue :langue
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Tiberius »

tukkertje schreef:Voordat ik weer opmerkingen krijg over racist etc. Neeeee, de goeie mogen hier best blijven wonen hoor.
Wat een utopische samenleving zal dat worden: de goeie allochtonen tussen de Rijssenaren, die van zichzelf al zo goed zijn.
Mijn gemoed schiet vol bij de gedachte alleen al.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Rens »

Ik meen tóch wat PVV-ondertoontjes waar te nemen.........en niet eens zo gek moet ik zeggen.

Het is alleen jammer dat "het Marrokaanse Tuig" heb compleet verzieken voor het grooste deel van de allochtonen (oh ja, je mag dat woord tegenwoordig niet meer gebruiken) gematigd zijn en zich, zo goed en zo kwaad als dat gaat, proberen aan te passen voorzover zij dat al niet gedaan hebben.

De ouders hebben echter hun lieve ettertjes totaal niet meer in de hand, knulletjes van 7 á 8 jaar die vrouwen de meest vreselijke dingen naar hun hoofd smijten (ook hun moeders overigens), en als het even kan alles slopen wat aan ánderen, liefst autochtonen, toebehoren: auto's bekrassen, tot slopen aan toe.

Maar oh wee, als je ook maar IETS negetiefs zegt over hun zussen, of er alleen maar naar KIJKT, dan heb je de herrie pas écht over je los gemaakt!!!

Nee, er moet iets gedáán worden, dáden gesteld worden, en niet dat halfzachte studie dit en studie dat.

Het mag rasisctisch klinken, nou het zij zo.

Mag ik nog wél even opmerken dat ik in de hele wijde omgeving tussen Moddergat en Dokkum nog geen allochtoon ben tegengekomen, stomweg vanwege het vestigingsbeleid van de gemeente, die geen allochtonen toelaat in de kleine dorpskernen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Jongere »

Ergens in een oud vader stond dat de plaag van de sprinkhanen op deze mensen van toepassing is.
:fi :nonnon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Algemene politieke beschouwingen 2008

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:
Ergens in een oud vader stond dat de plaag van de sprinkhanen op deze mensen van toepassing is.
:fi :nonnon
Dat denk ik ook niet, nee.
In de tijd van de oudvaders kende men geen problemen met gastarbeiders.
Dat begon pas na de Tweede Wereldoorlog, zie ook het boek "Binnen zonder kloppen" van Pieter Lakeman.
Plaats reactie