Sinterklaas

De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Bovendien hebben ze hier geen pepernoten, dus moet ik de schade ook weer een beetje inhalen...!
Wees er voorzichtig mee. Ze zijn waarschijnlijk kankerverwekkend.

DEN HAAG (ANP) - Pepernoten en
ontbijtkoek blijken de mogelijk
kankerverwekkende stof acrylamide te
bevatten. Het levert niet direct een
gevaar op voor de volksgezondheid, maar
er moet niet te veel van worden gegeten
.

.
Dat heeft Voedsel en Waren Autoriteit
donderdag bekendgemaakt. Dat de stof in
bijvoorbeeld patat en chips zit, was al
bekend.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Madtice
Uhm, pakjesavond is geen refo-monopolie hoor, heel Nederland viert pakjesavond. Het is precies hetzelfde feest, sinterklaasavond en pakjesavond. Net zoals je één en dezelfde telefoon 'mobiel' en 'telefoon' kunt noemen, zeg maar. Of 'Auto' en 'Kar', uh, 'Wereldbol' en 'globe'.

Billy, in jouw berichtje proef ik een bepaalde sfeer alsof refo's echt heel zuiver zijn wat betreft 5 dec., waarop je iets verteld wat heel Nederland, refo of geen refo, precies hetzelfde viert...??? Ik begrijp je berichtje dus niet zo heel erg goed. De toon is alsof je refo's apart zet van niet-refo's, maar de inhoud beschrijf je een refo-manier van sinterklaasvieren die precies hetzelfde is (en genoemd wordt) als bij de rest van Nederland. Leg 's uit, broeder? :)

1. lees het door de bril van een refo , madtice die sinterklaas eigenlijk zondig vind.............( kan jij slecht inkomen denk ik :D )

2. zie het als een stekelige column

3. je conclusie is juist: bij refo's wordt ook sinterklaas geviert net als bij de rest van nederland alleen.........

4. alleen vele refo's komen ( durven ) er niet eerlijk voor uit en mijden het woord "" sinterklaas""
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
england

Bericht door england »

Bedankt Waarheidsvriend... Ik moet er dus niet teveel van eten... Maar goed dat je ze hier niet hebt... Ontbijtkoek heb je hier wel, bij de Reform zaak, maar dan kost het voor een heel erg klein ontbijtkoekje al £3... Dus dat is tien gulden, ik zal maar niet zeggen hoeveel Euro dat is, ik heb het niet zo op Euro's...
Adryan

Bericht door Adryan »

Ik ben blij dat Billy zijn verklaring al gegeven heeft. Het komt bij mij als volgt over.
Wij refo's zijn zo slecht nog niet, want wij vieren geen sinterklaas. Nee, wij vieren pakjesavond en ondertussen doen we hetzelfde als anderen. Maar bij niet-refo's is het zondig en bij ons niet. Ik vind dat erg inkonsekwent (ik weet even niet meer hoe je het schrijf).
Vertel me eens hoe ik aan mijn dochtertje ga vertellen: Wij vieren pakjesavond en geen sinterklaas. Denk je dat het meisje dat gelooft? Die ziet dat verschil ook niet.
Maar aan de andere kant denk ik dat er in het verhaal van Billy een grote kern van waarheid zit. Want zo wordt er daadwerkelijk over gesproken. En ik begrijp dat hij het niet zo bedoelt, maar er zijn genoeg mensen die het wel zo zeggen en bedoelen.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Adryan
Ik ben blij dat Billy zijn verklaring al gegeven heeft. Het komt bij mij als volgt over.
Wij refo's zijn zo slecht nog niet, want wij vieren geen sinterklaas. Nee, wij vieren pakjesavond en ondertussen doen we hetzelfde als anderen. Maar bij niet-refo's is het zondig en bij ons niet. Ik vind dat erg inkonsekwent (ik weet even niet meer hoe je het schrijf).
Vertel me eens hoe ik aan mijn dochtertje ga vertellen: Wij vieren pakjesavond en geen sinterklaas. Denk je dat het meisje dat gelooft? Die ziet dat verschil ook niet.
Maar aan de andere kant denk ik dat er in het verhaal van Billy een grote kern van waarheid zit. Want zo wordt er daadwerkelijk over gesproken. En ik begrijp dat hij het niet zo bedoelt, maar er zijn genoeg mensen die het wel zo zeggen en bedoelen.
precies thoolse vriend en dat bedoel ik ;)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 apr 2002, 04:18

Bericht door rekna »

DEN HAAG (ANP) - Pepernoten en
ontbijtkoek blijken de mogelijk
kankerverwekkende stof acrylamide te
bevatten. Het levert niet direct een
gevaar op voor de volksgezondheid, maar
er moet niet te veel van worden gegeten .
Je wordt er ziek van!!

Wat kunnen we nog wel gezellig gezond doen?!?

Zwaar overtrokken, al die gezondheidsonderzoeken. Bangmakerij. Dit moeten ze verbieden.

In plaats dat ze nu eens de echt belangrijke gezondheidsproblemen aanpakken!!


[Veranderd op 27/11/02 door rekna]
Alex

Bericht door Alex »

IK heb gisteren lekkere Kruidnoten van Suikeroom gegeten, die zijn wel gezond geloof ik.

Maar van zulke berichtgeving lig ik niet wakker. Op pakjes sigaretten en chag staat ook dat het dodelijk is en dat blijft men ook gewoon gebruiken.






Alec

[Veranderd op 27/11/2002 door Alex]
england

Bericht door england »

Nou, ik haal mijn pepernoten gewoon bij de kruidvat... zijn ze 't goedkoopst... (beetje Nederlander ben ik nog wel, hoor...)
Adryan

Bericht door Adryan »

Ben je een engelse zeeuw?;-)
england

Bericht door england »

Nee, maar ik ben wel de zee overgestoken, misschien dat het daar mee te maken heeft...
Plaats reactie