Wat is jouw verlangen?

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Mister »

Afgewezen schreef:Wat zijn jullie toch origineel... :soupir
Aangezien wij dat niet zijn nodig ik je uit om ons te verrassen met een hoogst origineel, nog niet genoemd, verlangen...
Gebruikersavatar
monique
Berichten: 1319
Lid geworden op: 16 jan 2008, 12:56
Locatie: op een plekje van deze wereld :)

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door monique »

dat ik tog verkering krijg met een jonge die niet zit te klooien met andere meiden
:cry
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door henriët »

monique schreef:dat ik tog verkering krijg met een jonge die niet zit te klooien met andere meiden
:cry
ai....
klinkt niet helemaal goed..
nare ervaring achter de rug....???
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
ber10e schreef:Toch vind ik het een prachtig vooruitzicht van marnix. Je tranen wegwissen door God almachtige handen! Het is echt iets waar ik naar verlang. maar ik ben het er inderdaad mee eens dat niet iedereen bekeerd is en dat we daar zeker niet vanuit mogen gaan.
Je zou het als een beschrijving kunnen zien van: Gods volk heeft dat in het vooruitzicht. Dat kan een enorme troost zijn! Maar voor ons natuurlijk een aansporing om het te zoeken!
Kan aan mij liggen, maar ik zie het niet zo: je hoort niet tot Gods volk, maar het is wel je troost dat Gods volk een mooi vooruitzicht hebt :?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door helma »

monique schreef:dat ik tog verkering krijg met een jonge die niet zit te klooien met andere meiden
:cry
oh oh, wat vervelend.
weet je, wacht tot je wat ouder bent :tilt
dan zijn de jongens waar je naar kijkt ook wat ouder (en hopelijk bezadigder)
en kijk hoe een jongen vóórdat je verkering neemt met andere meisjes omgaat. dan weet je vaak genoeg, want ze veranderen echt niet van de ene op de andere dag

en leg je verlangen naar een vriend bij de Heere neer en vraag of Hij je een goede vriend wil geven.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Gijs83 »

freek schreef:
Gijs83 schreef:
ber10e schreef:Toch vind ik het een prachtig vooruitzicht van marnix. Je tranen wegwissen door God almachtige handen! Het is echt iets waar ik naar verlang. maar ik ben het er inderdaad mee eens dat niet iedereen bekeerd is en dat we daar zeker niet vanuit mogen gaan.
Je zou het als een beschrijving kunnen zien van: Gods volk heeft dat in het vooruitzicht. Dat kan een enorme troost zijn! Maar voor ons natuurlijk een aansporing om het te zoeken!
Kan aan mij liggen, maar ik zie het niet zo: je hoort niet tot Gods volk, maar het is wel je troost dat Gods volk een mooi vooruitzicht hebt :?
Als je niet tot Gods volk behoort is dat natuurlijk geen echte troost. De heerlijkheid dat dat volk tegemoet gaat mag toch wel voor je 'uitgeschilderd' worden? Niet in troostende zin van: dat zal u/jouw deel zijn, want dat kunnen wij, mensen, niet zo gauw zeggen.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Het doet me denken aan wat mijn oma gisteren verzuchtte: om ontbonden te worden en met Christus te zijn; want dat is zeer verre het beste.
Wat een troost als je weet dat je je geliefden later zal zien in de hemel!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
freek schreef:
Gijs83 schreef: Je zou het als een beschrijving kunnen zien van: Gods volk heeft dat in het vooruitzicht. Dat kan een enorme troost zijn! Maar voor ons natuurlijk een aansporing om het te zoeken!
Kan aan mij liggen, maar ik zie het niet zo: je hoort niet tot Gods volk, maar het is wel je troost dat Gods volk een mooi vooruitzicht hebt :?
Als je niet tot Gods volk behoort is dat natuurlijk geen echte troost. De heerlijkheid dat dat volk tegemoet gaat mag toch wel voor je 'uitgeschilderd' worden? Niet in troostende zin van: dat zal u/jouw deel zijn, want dat kunnen wij, mensen, niet zo gauw zeggen.
Het is dan geen troost maar hopelijk wel een prikkel om ook bij Gods volk te mogen horen. Dat gaat niet vanzelf ofzo nee. Maar in de Bijbel kan je lezen hoe je daar toch bij kan gaan horen. Doe je daar niks mee, dan is het zeker geen troost, integendeel. Ik denk dat de mensen die God kenden en die troost voor zijn volk kenden, maar er niks mee deden (ook onder het motto "ja maar ik kan toch niks doen" zich later heel hard voor het hoofd zullen slaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
ber10e
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 jul 2007, 16:05
Locatie: middelharnis
Contacteer:

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door ber10e »

heerlijk terug te kruipen in mn bed..
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door JolandaOudshoorn »

een herleving, beginnend vanuit mijn hart en huis, door naar de gemeente, door naar de Alblasserwaard, door naar....

Toch vraag ik me af, zou de herleving niet samen komen met de vervolging??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door henriët »

dat velen die in duisternis zijn.. ( op welke manier dan ook) het Licht mogen zien
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Oude Paden

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Oude Paden »

Ik zong gisteren psalm 63:

Want beter dan dit tijdelijk leven
Is Uwe goedertierenheid


Dat we hier dagelijks van doordrongen zouden zijn!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door henriët »

Oude Paden schreef:Ik zong gisteren psalm 63:

Want beter dan dit tijdelijk leven
Is Uwe goedertierenheid


Dat we hier dagelijks van doordrongen zouden zijn!
dat is ook werkelijk zo ja
Zijn goedertierenheid..
daar valt alles bij weg....
van harte bevolen O p
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mariaa
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 mei 2008, 18:57

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door Mariaa »

JolandaOudshoorn schreef:een herleving, beginnend vanuit mijn hart en huis, door naar de gemeente, door naar de Alblasserwaard, door naar....
.... de Biblebelt
JolandaOudshoorn schreef:Toch vraag ik me af, zou de herleving niet samen komen met de vervolging??
Ja, dat geloof ik ook. Maar is dat erg? Liever een vervolging dan deze lauwe, wereldse situatie (waarvan ik deel uit maak).
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Wat is jouw verlangen?

Bericht door hmprff »

nog zo'n zondag als gisteren te hebben, zowel preken als JV
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Plaats reactie