Vogels en kippen

Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Vogels en kippen

Bericht door Lourens »

Ja ja, Fluitje zijn dierentuin gaat weer uitbreiden.

Vanavond een kippenhok annex voliere wezen bekijken en morgen zien of hij op de aanhanger past.
dan deze opknappen en plaatsen en kunnen er wat kriepkipjes en ander gevogelte in.

Iemand met ervaringen en tips?
Laatst gewijzigd door Lourens op 21 mei 2009, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kippen houden

Bericht door Rens »

Als je er een haan bij hebt, kun je eens een schoteltje met een beetje cognac er op voor ze neerzetten.

Ik kan je de garantie geven dat 24 uur (minimaal) geen oog dicht doet door het continue gekukel van die haan........je bent accuut in staat de haan in de soep te roeren.....het klinkt wreed, maar is het absoluut niet. De haan houdt er niks aan over, jij alleen héél boze buren.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Kippen houden

Bericht door Bert Mulder »

Rens, meende dat jij een dierenliefhebben was. Hoe vaak voer jij je hond cognac? geef je hem er ook een doosje bonbons bij?

eerst even een vraag voor je:

Als je die haan midden op het dek zet, welke kant rolt het ei van het dak af? Links of rechts?

but, seriously:

als je met kuikens begint, en je wilt uit meerdere jonge haantjes 1 haan pikken om te houden, met je degene uitpikken die het meest door al de anderen op de kop gezeten wordt. Heb je goed kans, dat het een heel makke haan is.

Nooit overdag 2 verschillende koppels kippen bij elkaar doen.

En als je soms kalkoenen wil fokken, moet je ze altijd beginnen met (kip)kuikens samen. Ze moeten namelijk van die kuikens leren eten en drinken. (ja, ze zijn een beetje dom)

nou als je oude haan hebt, van welke je soep wilt koken, moet er een kei bij in de pot. Gewoon een grote kei van een paar pond. Als die kei gaar is, kun je de haan weggooien.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kippen houden

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:Rens, meende dat jij een dierenliefhebben was. Hoe vaak voer jij je hond cognac? geef je hem er ook een doosje bonbons bij?
.
nouuuuu, een echt kersenbonbon vindt ze maar wát lekker..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Kippen houden

Bericht door Corydoras »

Rens schreef:
Bert Mulder schreef:Rens, meende dat jij een dierenliefhebben was. Hoe vaak voer jij je hond cognac? geef je hem er ook een doosje bonbons bij?
nouuuuu, een echt kersenbonbon vindt ze maar wát lekker..............
Kijk je wel uit, Rens? Chocola is echt vergif voor honden omdat ze geen theobromine af kunnen breken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Kippen houden

Bericht door Lourens »

Ik ben in ieder geval niet van plan om een haan te nemen.
Gewoon een paar krielkipjes en wat vliegend spul. Spannetje kanaries of zo.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Kippen houden

Bericht door Bert Mulder »

Tuurlijk er een haantje bij, joh

Kippies zonder haan is maar als....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kippen houden

Bericht door Rens »

Corydoras schreef:
Rens schreef:
Bert Mulder schreef:Rens, meende dat jij een dierenliefhebben was. Hoe vaak voer jij je hond cognac? geef je hem er ook een doosje bonbons bij?
nouuuuu, een echt kersenbonbon vindt ze maar wát lekker..............
Kijk je wel uit, Rens? Chocola is echt vergif voor honden omdat ze geen theobromine af kunnen breken.
Ik weet het Corydoras.......maar tot nu toe heeft ze er nog geen nadelige gevolgen van ondervonden.....dat ene bonbonnetje in de twee maanden lijken me ook geen écht kwaad te doen........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kippen houden

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:Tuurlijk er een haantje bij, joh

Kippies zonder haan is maar als....
.....als een eitje zonder zout
.....een kusje zonder snor

en de rest vul je zelf maar aan............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kippen houden

Bericht door refo »

Als je in de bebouwde kom woont: géén haan. In Gouda mag dat in ieder geval niet meer. Wel van die kokkende kippetjes, maar niet zo'n schreeuwlelijk die 's zomers om vijf uur begint te krijsen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kippen houden

Bericht door Rens »

refo schreef:Als je in de bebouwde kom woont: géén haan. In Gouda mag dat in ieder geval niet meer. Wel van die kokkende kippetjes, maar niet zo'n schreeuwlelijk die 's zomers om vijf uur begint te krijsen.
misschien in Gouda niet...maar hier zjn ze volop te vinden!! maar na een tijdje hóór je ze niet eens meer......dan ben je er aan gewend...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Kippen houden

Bericht door henriët »

refo schreef:Als je in de bebouwde kom woont: géén haan. In Gouda mag dat in ieder geval niet meer. Wel van die kokkende kippetjes, maar niet zo'n schreeuwlelijk die 's zomers om vijf uur begint te krijsen.
en jij mag er wel blijven???? :fi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kippen houden

Bericht door Rens »

henriët schreef:
refo schreef:Als je in de bebouwde kom woont: géén haan. In Gouda mag dat in ieder geval niet meer. Wel van die kokkende kippetjes, maar niet zo'n schreeuwlelijk die 's zomers om vijf uur begint te krijsen.
en jij mag er wel blijven???? :fi
begint Refo dan ook om 5 uur 's morgens te krijsen in Gouda?????

:haha :haha :haha
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Kippen houden

Bericht door Marnix »

Dit alles onder het motto:

Vrouwen........ je kan beter kippen houden? :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kippen houden

Bericht door Rens »

Marnix schreef:Dit alles onder het motto:

Vrouwen........ je kan beter kippen houden? :D
ze kakelen allebei evenveel......alleen leggen kippen eetbare eieren......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie