extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Marnix »

Mara schreef:Rampen zijn van alle tijden, denk ook maar aan de 10 plagen van Egypte.
Het gaat erom, wat luisteren wij erin op ? Wordt het afgedaan als toeval ? Of horen wij daar de naderende voetstappen ?
Ten tijde van de ziektes onder de dieren, vond ik het heel aangrijpend. Gezonde dieren moesten worden afgemaakt, vanwege onze schuld. Want zo is het toch ? Teveel op elkaar, als we biologisch zouden gaan verbouwen en met liefde en respect onze dieren zouden houden, is dat allemaal niet nodig.
Kipjes lekker op een weitje, koeien ook. Ipv in zo'n stinkend donker hok. Geen wonder dat die diertjes ziek worden en depressief, je zou van minder al.. :ouin
Er is een onderzoek geweest, mensen zijn over het algemeen best bereid om iets meer te betalen, als het maar aantoonbaar is dat dieren er beter van worden.
Kijk nu wat er gebeurd is met de eitjes uit Duitsland :bobo Waar komt dat nou weer vandaan ?
Ik vraag me af hoe kloppend dat onderzoek is. De kiloknallers bij de C1000 liepen uitstekend. En hoeveel mensen kopen er biologisch vlees? Je betaalt wat meer maar dan hebben de dieren ook een gezond en gelukkig leven. Maar de meeste mensen doen dan niet, het is te duur en ze denken er vaak helemaal niet bij na hoe zo'n dier in hun supermarkt is gekomen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Gian »

Gijs83 schreef: -vallende vogels
http://www.nu.nl/buitenland/2417767/hon ... talie.html

Wat in het stuk niet vermeld wordt zijn de 40.000 dode krabben die in Engeland aangespoeld zijn.

http://www.in10.nl/weblog/2011/01/06/do ... animals11/
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Mara »

Marnix schreef:
Mara schreef:Rampen zijn van alle tijden, denk ook maar aan de 10 plagen van Egypte.
Het gaat erom, wat luisteren wij erin op ? Wordt het afgedaan als toeval ? Of horen wij daar de naderende voetstappen ?
Ten tijde van de ziektes onder de dieren, vond ik het heel aangrijpend. Gezonde dieren moesten worden afgemaakt, vanwege onze schuld. Want zo is het toch ? Teveel op elkaar, als we biologisch zouden gaan verbouwen en met liefde en respect onze dieren zouden houden, is dat allemaal niet nodig.
Kipjes lekker op een weitje, koeien ook. Ipv in zo'n stinkend donker hok. Geen wonder dat die diertjes ziek worden en depressief, je zou van minder al.. :ouin
Er is een onderzoek geweest, mensen zijn over het algemeen best bereid om iets meer te betalen, als het maar aantoonbaar is dat dieren er beter van worden.
Kijk nu wat er gebeurd is met de eitjes uit Duitsland :bobo Waar komt dat nou weer vandaan ?
Ik vraag me af hoe kloppend dat onderzoek is. De kiloknallers bij de C1000 liepen uitstekend. En hoeveel mensen kopen er biologisch vlees? Je betaalt wat meer maar dan hebben de dieren ook een gezond en gelukkig leven. Maar de meeste mensen doen dan niet, het is te duur en ze denken er vaak helemaal niet bij na hoe zo'n dier in hun supermarkt is gekomen.
Nou kijk maar bij AH. Ik let wel eens op andere karretjes en zie daar echt wel heel veel biologische produkten bij liggen :)
Moet je kijken als het in de aanbieding is ! Alles is in een mum van tijd uitverkocht. Ik vind AH trouwens wel de voortrekker op dit gebied :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Gian »

Sef. 1 vs 3 Ik zal mens en dier wegvagen, Ik zal de vogels in de lucht en de vissen in de zee wegvagen
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door hmprff »

Gian schreef:
Sef. 1 vs 3 Ik zal mens en dier wegvagen, Ik zal de vogels in de lucht en de vissen in de zee wegvagen
Dat hoofdstuk heb ik net even gelezen, het is een ernstig hoofdstuk dat draait om de dag van de Heere. Mijn vraag is: over welke dag van de Heere gaat het? Ik krijg bij veel verzen de indruk dat het de Oordeelsdag is, maar er zijn ook veel verzen die gaan over wat er toen in die tijd zou gebeuren.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Joannah »

hmprff schreef:
Gian schreef:
Sef. 1 vs 3 Ik zal mens en dier wegvagen, Ik zal de vogels in de lucht en de vissen in de zee wegvagen
Dat hoofdstuk heb ik net even gelezen, het is een ernstig hoofdstuk dat draait om de dag van de Heere. Mijn vraag is: over welke dag van de Heere gaat het? Ik krijg bij veel verzen de indruk dat het de Oordeelsdag is, maar er zijn ook veel verzen die gaan over wat er toen in die tijd zou gebeuren.
de dag des Heeren in de bijbel:
1e Want de dag des HEEREN der heirscharen zal zijn tegen allen hovaardige en hoge, en tegen allen verhevene, opdat hij vernederd worde. Jesaja 2:12
2e Huilt gijlieden, want de dag des HEEREN is nabij, hij komt als een verwoesting van den Almachtige. Jesaja 13:6
3e Ziet, de dag des Heeren komt, gruwelijk, met verbolgenheid en hittigen toorn, om het land te stellen tot verwoesting, en deszelfs zondaars daaruit te verdelgen. Jesaja 13:9
4e Want de dag is nabij, ja, de dag des Heeren is nabij, een wolkige dag, het zal der heidenen tijd zijn. Ezech. 30:3
5e Ach, die dag! want de dag des Heeren is nabij, en zal als een verwoesting komen van den Almachtige. Joel 1:15
6e Blaast de bazuin te Sion, en roept luide op de berg Mijner heiligheid, laat alle inwoners des lands beroerd zijn, want de dag des Heeren komt, want hij is nabij. Joel 2:1
7e En de HEERE verheft Zijn stem voor Zijn heir henen, want Zijn leger is zeer groot, want Hij is machtig, doende Zijn woord, want de dag des HEEREN is groot en zeer vreselijk, en wie zal hem verdragen. Joel 2:11
8e De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat die grote en vreselijke dag des HEEREN komt. Joel 2:31
9e Menigten, menigten in het dal des dorswagens, want de dag des HEEREN is nabij, in het dal des dorswagens. Joel 3:14
10e Wee dien, die des HEEREN dag begeren! Waartoe toch zal ulieden de dag des HEEREN zijn? Hij zal duisternis wezen en geen licht. Amos 5:18-20
11e Want de dag des HEEREN is nabij, over al de heidenen, gelijk als gij gedaan hebt, zal u gedaan worden, uw vergelding zal op uw hoofd wederkeren. Obadja 15
12e Zwijgt voor het aangezicht des Heeren HEEREN, want de dag des HEEREN is nabij, want de HEERE heeft een slachtoffer bereid, Hij heeft Zijn genoden geheiligd. Zefan. 1:7
13e De grote dag des HEEREN is nabij, en zeer haastende, de stem van de dag des HEEREN, de held zal daar bitterlijk schreeuwen. Zefan. 1:14
14e Ziet, Ik zende ulieden den profeet Elia, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal. Mal. 4:5
15e De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en doorluchtige dag des HEEREN komt. Hand. 2:20
16e Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des HEEREN alzo zal komen, gelijk een dief in de nacht. 1 Thes. 5:2
17e Maar de dag des HEEREN zal komen als een dief in de nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden. 2 Petr. 3:10
18e En ik was in den geest op den dag des HEEREN, en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een bazuin. Openb.1:10
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Gian »

De profetie van Sefanja bestaat uit 3 onderdelen;

-het oordeel voor de volken
-de reiniging van Israel
-profetie over Jeruzalem, oordeel en zegen

Sefanja is profetie in een notendop, en mi concreet toe te passen op de nabije toekomst.
De dag van de Heer is oa de overgang van de huidige bedeling naar het vrederijk. De dag van oordeel en reiniging.
Dé oordeelsdag is het oordeel voor de ongelovigen voor de troon van God, aan het eind van de duizend jaren waarin satan gebonden was. De witte troon uit de openbaring aan Johannus.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door hmprff »

Gian schreef:De profetie van Sefanja bestaat uit 3 onderdelen;

-het oordeel voor de volken
-de reiniging van Israel
-profetie over Jeruzalem, oordeel en zegen

Sefanja is profetie in een notendop, en mi concreet toe te passen op de nabije toekomst.
De dag van de Heer is oa de overgang van de huidige bedeling naar het vrederijk. De dag van oordeel en reiniging.
Dé oordeelsdag is het oordeel voor de ongelovigen voor de troon van God, aan het eind van de duizend jaren waarin satan gebonden was. De witte troon uit de openbaring aan Johannus.
Wordt er dan twee keer geoordeeld? Of zijn het ander soort oordelen?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Gian »

hmprff schreef:
Gian schreef:De profetie van Sefanja bestaat uit 3 onderdelen;

-het oordeel voor de volken
-de reiniging van Israel
-profetie over Jeruzalem, oordeel en zegen

Sefanja is profetie in een notendop, en mi concreet toe te passen op de nabije toekomst.
De dag van de Heer is oa de overgang van de huidige bedeling naar het vrederijk. De dag van oordeel en reiniging.
Dé oordeelsdag is het oordeel voor de ongelovigen voor de troon van God, aan het eind van de duizend jaren waarin satan gebonden was. De witte troon uit de openbaring aan Johannus.
Wordt er dan twee keer geoordeeld? Of zijn het ander soort oordelen?
De rechterstoel van Christus is voor Gods kinderen. Daar wordt niet geoordeeld maar beoordeeld (2Cor.5vs10). Gods kinderen krijgen daar loon naarmate ze hun gaven gebruikt hebben. Hout hooi en stoppelen zullen verbranden en wij kunnen daar schade lijden als we niets met onze gaven hebben gedaan (1Cor.3). Elders spreekt de Schrift op diverse plaatsen over loon ontvangen.
Voor de witte troon zal het oordeel over alle ongelovigen vallen. Dat is de oordeelsdag aan het eind van de tijd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door henriët »

Gian schreef:
hmprff schreef:
Gian schreef:De profetie van Sefanja bestaat uit 3 onderdelen;

-het oordeel voor de volken
-de reiniging van Israel
-profetie over Jeruzalem, oordeel en zegen

Sefanja is profetie in een notendop, en mi concreet toe te passen op de nabije toekomst.
De dag van de Heer is oa de overgang van de huidige bedeling naar het vrederijk. De dag van oordeel en reiniging.
Dé oordeelsdag is het oordeel voor de ongelovigen voor de troon van God, aan het eind van de duizend jaren waarin satan gebonden was. De witte troon uit de openbaring aan Johannus.
Wordt er dan twee keer geoordeeld? Of zijn het ander soort oordelen?
De rechterstoel van Christus is voor Gods kinderen. Daar wordt niet geoordeeld maar beoordeeld (2Cor.5vs10). Gods kinderen krijgen daar loon naarmate ze hun gaven gebruikt hebben. Hout hooi en stoppelen zullen verbranden en wij kunnen daar schade lijden als we niets met onze gaven hebben gedaan (1Cor.3). Elders spreekt de Schrift op diverse plaatsen over loon ontvangen.
Voor de witte troon zal het oordeel over alle ongelovigen vallen. Dat is de oordeelsdag aan het eind van de tijd.
Maar wat betekent dat dan, loon naar arbeid? Op welke manier?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Gian »

Markus 9:41 Want zo wie ulieden een beker water zal te drinken geven in Mijn Naam, omdat gij discipelen van Christus zijt, voorwaar zeg Ik u, hij zal zijn loon geenszins verliezen.
Lukas 6:23 Verblijdt u in dien dag, en zijt vrolijk; want, ziet, uw loon is groot in den hemel; want hun vaders deden desgelijks den profeten.
Lukas 6:35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.
Johannes 4:36 En die maait, ontvangt loon, en vergadert vrucht ten eeuwigen leven; opdat zich te zamen verblijde, beide, die zaait en die maait.
1 Corinthiërs 3:8 En die plant, en die nat maakt, zijn een; maar een iegelijk zal zijn loon ontvangen naar zijn arbeid.
1 Corinthiërs 3:14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.
1 Corinthiërs 9:17 Want indien ik dat gewillig doe, zo heb ik loon, maar indien onwillig, de uitdeling is mij evenwel toebetrouwd.
2 Johannes 1:8 Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, hetgeen wij gearbeid hebben, maar een vol loon mogen ontvangen.
Openbaring 22:12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door hmprff »

Gian schreef:Markus 9:41 Want zo wie ulieden een beker water zal te drinken geven in Mijn Naam, omdat gij discipelen van Christus zijt, voorwaar zeg Ik u, hij zal zijn loon geenszins verliezen.
Lukas 6:23 Verblijdt u in dien dag, en zijt vrolijk; want, ziet, uw loon is groot in den hemel; want hun vaders deden desgelijks den profeten.
Lukas 6:35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.
Johannes 4:36 En die maait, ontvangt loon, en vergadert vrucht ten eeuwigen leven; opdat zich te zamen verblijde, beide, die zaait en die maait.
1 Corinthiërs 3:8 En die plant, en die nat maakt, zijn een; maar een iegelijk zal zijn loon ontvangen naar zijn arbeid.
1 Corinthiërs 3:14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.
1 Corinthiërs 9:17 Want indien ik dat gewillig doe, zo heb ik loon, maar indien onwillig, de uitdeling is mij evenwel toebetrouwd.
2 Johannes 1:8 Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, hetgeen wij gearbeid hebben, maar een vol loon mogen ontvangen.
Openbaring 22:12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn.
Heeft dat ook te maken met het 'schatten verzamelen in de hemel' (Mattheus 6)? En het bouwen op het fundament met steen, hout, hooi, etc. Wat door het vuur beproefd wordt en wat staande blijft, dat blijft tot in eeuwigheid. Is dat de omschrijving van schat en loon? Of verbind ik dan dingen met elkaar die niet bij elkaar horen?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Gian »

hmprff schreef:
Gian schreef:Markus 9:41 Want zo wie ulieden een beker water zal te drinken geven in Mijn Naam, omdat gij discipelen van Christus zijt, voorwaar zeg Ik u, hij zal zijn loon geenszins verliezen.
Lukas 6:23 Verblijdt u in dien dag, en zijt vrolijk; want, ziet, uw loon is groot in den hemel; want hun vaders deden desgelijks den profeten.
Lukas 6:35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.
Johannes 4:36 En die maait, ontvangt loon, en vergadert vrucht ten eeuwigen leven; opdat zich te zamen verblijde, beide, die zaait en die maait.
1 Corinthiërs 3:8 En die plant, en die nat maakt, zijn een; maar een iegelijk zal zijn loon ontvangen naar zijn arbeid.
1 Corinthiërs 3:14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.
1 Corinthiërs 9:17 Want indien ik dat gewillig doe, zo heb ik loon, maar indien onwillig, de uitdeling is mij evenwel toebetrouwd.
2 Johannes 1:8 Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, hetgeen wij gearbeid hebben, maar een vol loon mogen ontvangen.
Openbaring 22:12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn.
Heeft dat ook te maken met het 'schatten verzamelen in de hemel' (Mattheus 6)? En het bouwen op het fundament met steen, hout, hooi, etc. Wat door het vuur beproefd wordt en wat staande blijft, dat blijft tot in eeuwigheid. Is dat de omschrijving van schat en loon? Of verbind ik dan dingen met elkaar die niet bij elkaar horen?
Ik denk het wel ja. Denk ook aan de gelijkenis van de ponden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Alexander CD »

Gian schreef:Gods kinderen krijgen daar loon naarmate ze hun gaven gebruikt hebben.
Er is geen onderscheidt in loon dat Gods kinderen krijgen, alles is genade!
En de goede werken heeft God bereidt dat we die zouden doen, dat we goede werken mogen doen is genade.

Het verbranden van de stoppelen heeft te maken met hoe wij op het fundament bouwen, is dat een getrouw evangelie of niet, alles wat niet goed was zal verbranden.
De oordeelsdag valt samen met de dag van de opstanding, op die dag zullen goeden en slechten opstaan.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Gian schreef:Gods kinderen krijgen daar loon naarmate ze hun gaven gebruikt hebben.
Er is geen onderscheidt in loon dat Gods kinderen krijgen, alles is genade!
En de goede werken heeft God bereidt dat we die zouden doen, dat we goede werken mogen doen is genade.

Het verbranden van de stoppelen heeft te maken met hoe wij op het fundament bouwen, is dat een getrouw evangelie of niet, alles wat niet goed was zal verbranden.
De oordeelsdag valt samen met de dag van de opstanding, op die dag zullen goeden en slechten opstaan.
Ga dat maar eens onderbouwen.
Gian heeft wel degelijk gelijk.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie