homo vraagstuk CU

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door Joannah »

Geka schreef:
hervormde schreef:De ChristenUnie toont zich met het rapport van de commissie-Cnossen een vriend van de wereld, stelt J. J. Frinsel sr. Juist in deze tijd moeten christenen zich er met alle macht tegen verzetten om het kwade goed te noemen.

Zoals ik ze mij herinner kan ik me niet voorstellen dat de leden van de RPF er indertijd zelfs maar aan gedacht zouden hebben zich in welke functie dan ook te laten vertegenwoordigen door mensen van wie bekend was dat zij zich aan Gods geboden niet stoorden, bijvoorbeeld door, zoals men dat noemt, homoseksueel actief te zijn. De mannen en vrouwen van het eerste uur zouden wel van hun geloof moeten zijn gevallen om in te stemmen met de huidige koers van de ChristenUnie.

Aangepast om vriend van de wereld te kunnen zijn en geen aanstoot meer te geven. Of is er geen sprake van aanpassing, maar volgt de meerderheid een eigen overtuiging die men boven de woorden van God stelt?

Lees het hele achttiende hoofdstuk van Leviticus. Het betreft een ondubbelzinnige verklaring van God hoe Hij over ontucht oordeelt. „Want ieder die iets van al deze gruwelen doet, degenen die ze doen, zullen uit het midden van hun volk uitgeroeid worden” (Leviticus 18:28). Dit werd in de wet van Mozes niet slechts aan de Joden gezegd, maar nadrukkelijk aan „ieder die iets van al deze gruwelen doet, (zie vers 29). „Want door dit alles hebben zich verontreinigd de volken die Ik voor u uit wegdrijf” (vers 24).

De leden van de ChristenUnie die willen blijven bij Gods Woord moeten zich wel verkocht en verraden voelen. De deelname aan het huidige kabinet deed al vrezen dat het zo zou kunnen gaan. In plaats van een steun in de rug is het een mes in de rug geworden voor allen die tegen de tijdgeest in zich blijven beroepen op de Bijbel als het onfeilbare en eeuwige Woord van God.

Waar we ons tegen hebben te verzetten is dat de overheid en de homobeweging en de laatste tijd in toenemende mate ook vele kerkgenootschappen, ons willen dwingen het kwade goed te noemen. Met andere woorden: God te verloochenen.

Profeet
Het verzet tegen God en Zijn Woord is de laatste jaren sterk toegenomen. Opmerkelijk dat net als in de dagen van Noach en later in die van Lot ook nu weer gewelddadigheid en ontspoorde seksualiteit zo’n grote rol in de samenleving spelen. En ook dat het vasthouden aan het Woord van God zo grote irritatie wekt. Het is ons voorzegd: „De wereld zal u haten.”

Dat zoeken we natuurlijk niet, maar dat gaat vanzelf als we staan voor ons christelijk geloof, belijden dat God ons schiep en recht op ons leven heeft. Dat Hij ons de zonde vergeeft als we die belijden. En dat Hij wil dat we rein en heilig voor Hem zullen leven.

God zij dank is daar nog als teken aan de wand bij de CU-crisis het minderheidsrapport van oud-RPF-leider Meindert Leerling gekomen. Een profetisch protest, als de stem van een eenzame die alarm slaat. Het liegt er niet om.

Het is de waarheid die de leugen aan de kaak stelt. Zo spreekt de profeet. Meestal tegen dovemansoren, maar het moet gezegd worden. God laat niet met zich spotten.

De auteur is oud-directeur van Stichting tot Heil des Volks en was lange tijd kandidaat-Kamerlid voor de RPF.
Dat is Bijbelse en heldere taal, van harte mee eens.
Het was alleen wel tegen het joodse volk gericht in de oude tijd.
Zei Jezus tegen de omstanders, "stenigt haar!", toen ze de overspelige vrouw tot Hem brachten?
Een christen heeft het druk genoeg met zijn eigen zonden, ik tenminste wel, laat een ander zijn verantwoording maar zelf dragen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door huisman »

Joannah schreef:
Geka schreef:
hervormde schreef:De ChristenUnie toont zich met het rapport van de commissie-Cnossen een vriend van de wereld, stelt J. J. Frinsel sr. Juist in deze tijd moeten christenen zich er met alle macht tegen verzetten om het kwade goed te noemen.

Zoals ik ze mij herinner kan ik me niet voorstellen dat de leden van de RPF er indertijd zelfs maar aan gedacht zouden hebben zich in welke functie dan ook te laten vertegenwoordigen door mensen van wie bekend was dat zij zich aan Gods geboden niet stoorden, bijvoorbeeld door, zoals men dat noemt, homoseksueel actief te zijn. De mannen en vrouwen van het eerste uur zouden wel van hun geloof moeten zijn gevallen om in te stemmen met de huidige koers van de ChristenUnie.

Aangepast om vriend van de wereld te kunnen zijn en geen aanstoot meer te geven. Of is er geen sprake van aanpassing, maar volgt de meerderheid een eigen overtuiging die men boven de woorden van God stelt?

Lees het hele achttiende hoofdstuk van Leviticus. Het betreft een ondubbelzinnige verklaring van God hoe Hij over ontucht oordeelt. „Want ieder die iets van al deze gruwelen doet, degenen die ze doen, zullen uit het midden van hun volk uitgeroeid worden” (Leviticus 18:28). Dit werd in de wet van Mozes niet slechts aan de Joden gezegd, maar nadrukkelijk aan „ieder die iets van al deze gruwelen doet, (zie vers 29). „Want door dit alles hebben zich verontreinigd de volken die Ik voor u uit wegdrijf” (vers 24).

De leden van de ChristenUnie die willen blijven bij Gods Woord moeten zich wel verkocht en verraden voelen. De deelname aan het huidige kabinet deed al vrezen dat het zo zou kunnen gaan. In plaats van een steun in de rug is het een mes in de rug geworden voor allen die tegen de tijdgeest in zich blijven beroepen op de Bijbel als het onfeilbare en eeuwige Woord van God.

Waar we ons tegen hebben te verzetten is dat de overheid en de homobeweging en de laatste tijd in toenemende mate ook vele kerkgenootschappen, ons willen dwingen het kwade goed te noemen. Met andere woorden: God te verloochenen.

Profeet
Het verzet tegen God en Zijn Woord is de laatste jaren sterk toegenomen. Opmerkelijk dat net als in de dagen van Noach en later in die van Lot ook nu weer gewelddadigheid en ontspoorde seksualiteit zo’n grote rol in de samenleving spelen. En ook dat het vasthouden aan het Woord van God zo grote irritatie wekt. Het is ons voorzegd: „De wereld zal u haten.”

Dat zoeken we natuurlijk niet, maar dat gaat vanzelf als we staan voor ons christelijk geloof, belijden dat God ons schiep en recht op ons leven heeft. Dat Hij ons de zonde vergeeft als we die belijden. En dat Hij wil dat we rein en heilig voor Hem zullen leven.

God zij dank is daar nog als teken aan de wand bij de CU-crisis het minderheidsrapport van oud-RPF-leider Meindert Leerling gekomen. Een profetisch protest, als de stem van een eenzame die alarm slaat. Het liegt er niet om.

Het is de waarheid die de leugen aan de kaak stelt. Zo spreekt de profeet. Meestal tegen dovemansoren, maar het moet gezegd worden. God laat niet met zich spotten.

De auteur is oud-directeur van Stichting tot Heil des Volks en was lange tijd kandidaat-Kamerlid voor de RPF.
Dat is Bijbelse en heldere taal, van harte mee eens.
Het was alleen wel tegen het joodse volk gericht in de oude tijd.
Zei Jezus tegen de omstanders, "stenigt haar!", toen ze de overspelige vrouw tot Hem brachten?
Een christen heeft het druk genoeg met zijn eigen zonden, ik tenminste wel, laat een ander zijn verantwoording maar zelf dragen.
Ben ik mijn broeders hoeder.... idd dat horen wij te zijn lees de brieven van Johannes maar ...indien een broeder zondigt...mogen wij niet de andere kant opkijken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door vlinder »

Geen excuses Reformatorisch Dagblad over homostuk
(Novum) - Het Reformatorisch Dagblad weigert excuses te maken voor het hoofdredactioneel commentaar over een vrijgelaten homostel in Malawi. Hoofdredacteur Wim Kranendonk zei dinsdag dat hij de ophef over het artikel betreurt. Het woord 'sorry' kwam echter niet over zijn lippen bij het radioprogramma Dit is de Dag.

Maandag schreef de krant begrip te hebben voor de president van Malawi, die geen homohuwelijk wil invoeren in zijn land. De hoofdredacteur vond het jammer dat de Malawische president zo snel bezweek voor de internationale druk om gratie te verlenen aan een homostel dat tot veertien jaar gevangenisstraf was veroordeeld.

Dit kwam de krant op felle reacties te staan, onder meer van Kamerleden. Kranendonk neemt niets van zijn commentaar terug, maar betreurt wel 'dat de indruk is gewekt dat wij mensen met een homoseksuele levenswijze zouden willen discrimineren'. Hij ergert zich aan wat hij 'selectieve verontwaardiging' noemt. "De secretaris-generaal van de Verenigde Naties reist van New York naar Malawi voor twee homoseksuelen, terwijl er wereldwijd duizenden christenen vervolgd worden."

De hoofdredacteur benadrukt dat hij geen voorstander is van gevangenisstraffen voor homo's. Hij vindt wel dat het Westen te veel druk legt op ontwikkelingslanden om het homohuwelijk in te voeren, terwijl de meerderheid van de bevolking in die landen daar tegen is.

Bron: vinden.nl
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door Erasmiaan »

Ik vind nu dat Kranendonk het goed verwoordt!
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door Josephus »

Erasmiaan schreef:Ik vind nu dat Kranendonk het goed verwoordt!
Dit klinkt inderdaad alweer anders. Ben het met hem eens dat er veel selectieve verontwaardiging is en ook dat wij 'verlichte' westerlingen te vaak onze moraal aan andere (in onze ogen achterlijke) culturen op te dringen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door BJD »

Ik vond het een belachelijk commentaar gisteren in het rd
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door Unionist »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6848 ... tml?p=19,1

Volkskrant-interview: http://bit.ly/cQnZX4

Wel een Geer, maar geen Geer en Goor-toestanden bij de CU dus.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door jvdg »

BJD schreef:Ik vond het een belachelijk commentaar gisteren in het rd
Mooie, inhoudelijke, en vooral onderbouwde posting.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door freek »

Unionist schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/6848 ... tml?p=19,1

Volkskrant-interview: http://bit.ly/cQnZX4

Wel een Geer, maar geen Geer en Goor-toestanden bij de CU dus.
Ik denk dat het 'homo-standpunt' van de CU net zo'n achilleshiel zal worden als het 'vrouwen-standpunt' van de SGP.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door pierre27 »

Zolang ze Jonathan maar blijven zien zoals hij wil gezien worden zal dit positief bijdragen aan de discussie ook binnen CU.
Een helder verhaal van hem o.a. in de Volkskrant
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door BJD »

jvdg schreef:
BJD schreef:Ik vond het een belachelijk commentaar gisteren in het rd
Mooie, inhoudelijke, en vooral onderbouwde posting.
net als deze :hum
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door Marnix »

Inmiddels heeft Rouvoet aangegeven dat hij wat op de zaken vooruit is gelopen en dat hij door helemaal niet over beslist, maar dat de selectiecommissie dat doet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door Zita »

Marnix schreef:Inmiddels heeft Rouvoet aangegeven dat hij wat op de zaken vooruit is gelopen en dat hij door helemaal niet over beslist, maar dat de selectiecommissie dat doet.
inmiddels is wel duidelijk dat de visie op homoseksualiteit binnen de CU nogal chaotisch is. Tot nu toe hebben ze iedere concrete uitlating weer teruggenomen of genuanceerd, geloof ik. Ik ben er nog niet uit of ik die meneer De Geer nou meelijwekkend of heldhaftig vind.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: homo vraagstuk CU

Bericht door freek »

Zita schreef:
Marnix schreef:Inmiddels heeft Rouvoet aangegeven dat hij wat op de zaken vooruit is gelopen en dat hij door helemaal niet over beslist, maar dat de selectiecommissie dat doet.
inmiddels is wel duidelijk dat de visie op homoseksualiteit binnen de CU nogal chaotisch is. Tot nu toe hebben ze iedere concrete uitlating weer teruggenomen of genuanceerd, geloof ik. Ik ben er nog niet uit of ik die meneer De Geer nou meelijwekkend of heldhaftig vind.
Ik zou niet weten waarom hij meelijwekkend is. Hij geeft interview waarin hij aantal persoonlijke zaken meegeeft. Dat de media er met deze hijgerigheid en gretigheid op afspringen, zegt eerder iets van Nederland dan van vdGeer. En het zegt ook wel iets van de slingerhouding van de CU. Ik hoop dat ze durf zullen (gaan) tonen en durven te zeggen: hier staan we voor, jammer dat we daar geen herkenning voor vinden in samenleving, maar dit blijft onze overtuiging.
Plaats reactie