Welke kerkverband zijn jullie??????

Van welk kerkverband zijn jullie????

Ger. Gem.
27
34%
Ger. Gem. in Ned.
5
6%
Oud Ger. Gem
2
3%
Oud Ger. Gem.in Ned.
3
4%
Vrij Oud. Ger. Gem
0
Geen stemmen
P.K.N.
14
18%
H.H.K.
9
11%
C.G.K.
9
11%
Overige
11
14%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Rens »

Sola...lid van twéé kerken?? hoe fiks je dat? geestelijke spagaat???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Sola Scriptura »

Sola Scriptura schreef:Ik ben een wedergeboren christen, door Gods genade.
ik maak deel uit van het Lichaam van Christus.
Als je wedergeboren bent dan ben je een nieuwe Schepping, door God, Zijn werk in je.
Gods Geest woont in elke wedergeboren christen, zo Zijn wij Zijn lichaam.
Daarom vraag HIJ ook aan Saulus/Paulus ''waarom vervolg gij MIJ.

1kor 12:

12 Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, één lichaam vormen, zo ook Christus; 13 want door één Geest zijn wij allen tot één lichaam gedoopt, hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij slaven, hetzij vrijen, en allen zijn wij met één Geest gedrenkt.

**

Maar als we het over etiketten hebben, ik ben van plan om en bij een kleine gereformeerde kerk in Noordwijk lid te worden (de overblijvens die niet met de pkn fusie meegingen ), en die zo te steunen, Finacieel en met bijvoorbeeld Bijbelstudie`s (kringen) , de stoelen klaar zetten enz enz. Zo ook bij een kleine evengelische kerk in Noordwijk de enige 2 Bijbel getrouwe kerken over, de pkn daar is (ben er geweest) lauw, meer traditie en een sociaal gebeuren en er preekte zelfs een vrouw! dan wel op een lagere kansel, en is samenwerking met de dominee maar goed.....de hele sfeer was lauw en preek ging nergens over na mijn mening.

En ik ben van plan om ook als ik bij beiden lid ben, en na mijn studie tussen de verschillen van gereformeerd en evangelisch, om te samenwerken, bijvoorbeeld met Bijbelstudie`s of andere zaken.(zij echt 2 hele kleine gemeenten, de 2 gemeentes bij elkaar is denk ik net 100 man, iedereen meegerekend. DUS de bijzaken voor bijzaken laten en een eenheid vormen. (joh 17)
***********

@ beste Rens,



nee hoor. Lees goed, ik ben lid van 1 globale kerk, het lichaam van Jezus.
alle christenen waar Gods Geest in woont.
Toevallig wil ik lid van 2 kleine samenkomsten worden, die qua opvattingen over bijzaken verschillen.

En voor de duidelijkheid ben nog geen lid van beiden, het is mijn voornemen.
Laatst gewijzigd door Sola Scriptura op 23 apr 2008, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Bert Mulder »

Hinken op 2 gedachten dus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Hendrikus »

Sola Scriptura schreef:de pkn daar is (ben er geweest) lauw, meer traditie en een sociaal gebeuren en er preekte zelfs een vrouw! dan wel op een lagere kansel, en is samenwerking met de dominee maar goed.....de hele sfeer was lauw en preek ging nergens over na mijn mening.
Bij ds. Van Roest (Ichtus wijk) komt toch geen vrouw op de kansel?
http://www.wijkichthus.nl
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Gian »

Bert Mulder schreef:Hinken op 2 gedachten dus.
Aan't werk Bert, anders bel ik je baas :fouet
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Sola Scriptura »

Toen ik er was, in de buurt gemeente, stond er een vrouw op een lagere kansel.
Heb het met eigen ogen gezien.
Was pkn.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Hendrikus »

Sola Scriptura schreef:Toen ik er was, in de buurt gemeente, stond er een vrouw op een lagere kansel.
Heb het met eigen ogen gezien.
Was pkn.
Moet je toch eens naar de Ichtus wijkgemeente gaan, die doet daar niet aan mee. Aanbevolen!
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Sola Scriptura »

Bert Mulder schreef:Hinken op 2 gedachten dus.
Neen mijn beste, misschien ben ik er qua sommige theologische zaken nog niet helemaal uit, die ga ik zeker, GRONDIG bestuderen. maar qua hoofdzaken zeker niet.
En wil ik lid zijn van die 2 etiketten. Of lid van 1 en ''vriend'' van de andere gemeente.
Wie kan daar bezwaren tegen hebben? Zijn al 2 van die kleine kerken...moeten die ook nog in loopgraven liggen achter de schutting van theologische bijzaken?
kom op zout der aarde!

satan denkt: verdeel en heers,... als je na al de scheidingen in nederland kijkt staan we aan de top, moest voor het vak kerkgeschiedenis al die afscheidingen uit mijn hoofd leren. wat een schande! en hoe diep triest! doet me denken aan:

11 Mij is namelijk omtrent u, mijn broeders, medegedeeld door de (huisgenoten) van Chloë, dat er twisten onder u zijn. 12 Ik bedoel dit, dat ieder uwer zijn leus heeft: Ik ben van Paulus! En ík van Apollos! En ík van Kefas! En ík van Christus!

Ik pleit niet voor een lauwe oecemene wereldse kerk. maar wel dat de Bijbelgetrouwen de krachten bundelen. in amerika heb je die verdeeldheid niet en kan je soms reformed en evangelic in 1 zucht zeggen. veel minder verschil.
Laatst gewijzigd door Sola Scriptura op 23 apr 2008, 18:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Sola Scriptura »

Hendrikus schreef:
Sola Scriptura schreef:Toen ik er was, in de buurt gemeente, stond er een vrouw op een lagere kansel.
Heb het met eigen ogen gezien.
Was pkn.
Moet je toch eens naar de Ichtus wijkgemeente gaan, die doet daar niet aan mee. Aanbevolen!
ow! is dat niet 1 geheel?

http://www.gknoordwijk.nl/

hier ben ik van plan om heen te gaan.

zal zeker dan even 1 keer kijken op z`n minst! dank u.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Hendrikus »

Sola Scriptura schreef:zal zeker dan even 1 keer kijken op z`n minst! dank u.
Wijk Ichtus schreef:Onze wijkgemeente is de derde van de drie wijken van de Protestante Gemeente te Noordwijk. Wij vormen binnen het geheel een zelfstandige 'hervormde wijkgemeente van bijzondere aard'.
Ze staan dus echt op zichzelf.
Ga er beslist eens naar toe!
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Sola Scriptura »

zeker!!!!!!!!!!! heb de preken al gedownload!
en schrijf een mail en ga langs een deze weken.
wat gek dat ik niks van hun wist....
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door caprice »

hans1234 schreef:Van welk kerkverband zijn jullie????
Tja. Welk kerkverband ben ik?

Dat is een interessante vraag om over na te denken. Daarop kan ik alleen het volgende antwoorden: tot nu toe ben ik: Gereformeerde Gemeenten, Oud Gereformeerde Gemeenten, Gereformeerde Gemeenten in Nederland, Christelijke Gereformeerde Kerken (BHP), Hersteld Hervormd.

Dat ben ik in elk geval.

Maar als je vraagt van welke kerkverband ik lid ben: Gereformeerde Gemeenten zonder voor en achtervoegsels.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Sola Scriptura »

Gereformeerde Gemeenten, Oud Gereformeerde Gemeenten, Gereformeerde Gemeenten in Nederland, Christelijke Gereformeerde Kerken (BHP), Hersteld Hervormd.
Ok dit is NIET persoonlijk!
maar wat moet een niet christen wel niet denken als hij dat rijtje zo ziet?
is het niet belachelijk?

joh 17:

20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven, 21 opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt. 22 En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk Wij één zijn: 23 Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één, opdat de wereld erkenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en dat Gij hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Gian »

Sola Scriptura schreef: maar wat moet een niet christen wel niet denken als hij dat rijtje zo ziet?
Christen?
Wat te denken van de buurman?

Een christen begrijpt het nog enigzins...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Welke kerkverband zijn jullie??????

Bericht door Afgewezen »

Ik vraag me af wat de zin is van dit soort verzuchtingen.
Overigens zijn niet-christenen ook weer geen randdebielen, hoor.
Gesloten