Bio-resonantie

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bio-resonantie

Bericht door Unionist »

Reiki, magnetisme, iriscopie, acupunctuur... er wordt ons gewaarschuwd om ons er verre van te houden, omdat ze occult zijn.

Ik ga hierover hier geen discussie aanzwengelen, maar had een vraag: Iemand die ik ken heeft haar heil gezocht in de bio-resonantie. Kent iemand dat? Ik heb eens wat gegoogled, en kom op een paar sites (Vereniging tegen Kwakzalverij,Skepsis) tegen dat het onzin is. Maar alle onzin is niet ongevaarlijk. Weet iemand uwer of deze vorm van alternatieve 'geneeskunde' occulte trekjes heeft? Het klinkt mij nl. allemaal nogal yin-yang in de oren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Is dat die toestand waarbij je twee polen moet vasthouden en de computer je 'doormeet'?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik heb ook wat gegoogled, maar als ik zie welke therapieën deze mensen nog meer aanbieden heb ik mijn bedenkingen. Ik zou er zelf niet aan beginnen. Of dat hele trillingenverhaal inderdaad een kern van waarheid heeft? Vaag verhaal.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik heb ook wat gegoogled, maar als ik zie welke therapieën deze mensen nog meer aanbieden heb ik mijn bedenkingen. Ik zou er zelf niet aan beginnen. Of dat hele trillingenverhaal inderdaad een kern van waarheid heeft? Vaag verhaal.
Ben ik met je eens. Degenen die zich hiermee bezighouden, beoefenen ook acupunctuur e.d.

Dat is voor MIJ een reden om er verre van te blijven, maar degenen die er komen, hebben zwaarder geschut nodig. Zo gaat dat bij het alternatieve circuit.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Dit is nog geen bewijs dat bioresonans occulte trekjes heeft.
Als dat zo is, zou ik graag horen waar en hoe. Het lijkt mij te berusten op normale natuurkundige wetten.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Vinden jullie dat homeopathie daar ook onder valt?
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Vinden jullie dat homeopathie daar ook onder valt?
homeopathie heeft zeker occulte trekjes, bio-resonantie is zoals ik het nu lees "alleen maar" bedriegerij
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Een familielid van mij heeft zich hiertoe laten verleiden. Evident foute diagnose was het resutaat. Pot dure pillen uit Duitsland. Niet goed, geld weg. Er hing geloof ik een soort van heks boven de spreekkamerdeur. Afgezien van dergelijke mogelijk occulte elementen je reinste geldklopperij.
Wij ook, en het heeft geholpen, ik bedoel, het is gezegend. De diagnose was een allergie voor bepaalde voedingsmiddelen. We zijn het dieet gaan houden en het werkte: exceem weg en nachtrust terug. Dat is iets om voor te danken.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Je hebt het nu over de bio-resonantie, Miscanthus?
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Electrische accupunctuur geloof ik wel in. Goede ervaring mee.
Ik meen dat er tegenwoordig zelfs een gereformeerde accupunturiste is.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Electrische accupunctuur geloof ik wel in.
Het gaat m.i. niet zozeer om het erin geloven, of om de vraag of het werkt; reiki werkt ook. Dat is toch geen criterium om te kijken of een behandelmethode al dan niet occult is?
Ik meen dat er tegenwoordig zelfs een gereformeerde accupunturiste is.
Tja. De Terdege is ook gereformeerd, en daar worden yin-yangtekentjes gebruikt als opsommingstekens.
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Wat dat betreft is Prof. Ouweneel's "Het domein van de slang" voor mij nog steeds een gezaghebbend boek. Hij heeft enige dingen eruit herroepen, maar dat geldt met name de zaken over de charismata.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Je hebt het nu over de bio-resonantie, Miscanthus?
:+
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Je hebt het nu over de bio-resonantie, Miscanthus?
:+
Als jij dan toch deskundig bent, nog maar een vraag.
Is dit die methode van het "doormeten"? Je moet iets in je hand houden en dan meet de behandelaar allerlei dingen door en daar komt dan uit dat je allergisch bent voor sinaasappels of voor andijvie (bofferd) of voor andere dingen.
Of is het toch een andere methode?
Be yourself, there are plenty of others.
Plaats reactie