Zomervakantie 2008

wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door wim »

Ja, laat dat spul lekker zwemmen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

Jongere schreef:Tjonge, al die dode beesten met trotse mannen erbij. Heel de schepping zucht.
Het is niet echt mijn sport denk ik.
Dood? Die beesten leven gewoon hoor en tenzij ze worden opgegeten (jij eet denk ik ook vlees en vis) worden ze weer teruggegooid en zwemmen ze gewoon verder. Dat kan je zinloos vinden maar minder zinloos dan wanneer ze ook nog eens dood zouden gaan. En wie zelf ook vis eet moet niet zeggen: ach laat dat spul toch lekker zwemmen ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Jongere »

Marnix schreef:
Jongere schreef:Tjonge, al die dode beesten met trotse mannen erbij. Heel de schepping zucht.
Het is niet echt mijn sport denk ik.
Dood? Die beesten leven gewoon hoor en tenzij ze worden opgegeten (jij eet denk ik ook vlees en vis) worden ze weer teruggegooid en zwemmen ze gewoon verder. Dat kan je zinloos vinden maar minder zinloos dan wanneer ze ook nog eens dood zouden gaan. En wie zelf ook vis eet moet niet zeggen: ach laat dat spul toch lekker zwemmen ;)
Er zit nog wel een verschil tussen jagen voor je plezier en vlees van de slager. Zo ook tussen vissen voor je plezier en de visserij. Het gaat me meer om het sportelement. Maar goed, het maakt me weinig uit verder.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door MarthaMartha »

Jongere schreef:
Marnix schreef:
Jongere schreef:Tjonge, al die dode beesten met trotse mannen erbij. Heel de schepping zucht.
Het is niet echt mijn sport denk ik.
Dood? Die beesten leven gewoon hoor en tenzij ze worden opgegeten (jij eet denk ik ook vlees en vis) worden ze weer teruggegooid en zwemmen ze gewoon verder. Dat kan je zinloos vinden maar minder zinloos dan wanneer ze ook nog eens dood zouden gaan. En wie zelf ook vis eet moet niet zeggen: ach laat dat spul toch lekker zwemmen ;)
Er zit nog wel een verschil tussen jagen voor je plezier en vlees van de slager. Zo ook tussen vissen voor je plezier en de visserij. Het gaat me meer om het sportelement. Maar goed, het maakt me weinig uit verder.
jou niet, maar die vissen wel.
Je krijgt voor iemands lol een haak door je neus geboord, die trekken ze er vervolgens weer uit, ze houden je nog een poosje boven water voor een foto en dan mag je 't water weer in. Moet je ook nog blij zijn dat ze je niet opeten................... En dat is dan lol :quoi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Marnix »

gaan we nou mensen en dieren op 1 lijn stellen? :)

Kom op, als je zo tegen geweld tegen dieren bent moet je ook gewoon vegetarier worden want wat daar gebeurt is veel dieronvriendelijker. Maar als je ze ook nog eens doodt en opeet mag het blijkbaar opeens wel en is het nuttig... jaja.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Gabrielle »

on toppic maar weer.

Iemand wel eens op Letni Den geweest ? Hoe was dat ?

Hopen wij deze zomer naartoe te gaan.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Lassie »

wij gaan binnenkort drie dagen (weekendje) weg. Naar Baarlo!!! woeih dat wordt lekker wandelen!!! hmmm nu al zin in!!! :love
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door JaCa »

Wie nog iets zoekt voor aan het einde van de zomervakantie!
Van zaterdag 16 augustus tot maandag 24 augustus wordt er in de Tarwewijk de 'Week van Hoop' georganiseerd, uitgaande van House of Hope (initiatief ICF Rotterdam)
De Tarwewijk(Rotterdam) is een van de grootste probleemwijken in Nederland.
Meer als de helft van de gezinnen is gebroken, veel werkeloosheid, 2% geeft zich uit voor christen, criminaliteit......kortom echt een wijk vol ellende, verdriet; Nood!
De 'Week van Hoop' wordt georganiseerd in de tarwewijk, we willen de mensen een fijne week bezorgen.
We klussen bij mensen, doen boodschappen, onkruid wieden, ramen zemen...maar ook, een spelletjesmiddag voor de kinderen, voetbal toernooi voor jongeren, workshop voor vrouwen, barbeceu voor iedereen en nog heel wat meer.
We willen dienen, een hand reiken. En vertrouwen op God dat Hij Zijn liefde in ons toont, en dat wij die liefde, door mogen geven aan deze mensen... die vaak de basis liefde moeten missen, geborgenheid nauwelijks kennen.
Biddend hopen we voor deze mensen veel te kunnen betekenen.

We kunnen nog mannen (en vrouwen) gebruiken in ons team, spreekt het (jo)u aan, en denk je/ denkt u een week, een aantal dagen, een aantal dagdelen, of een dag te kunnen komen?
Overweeg het en neem het mee in (jo)uw gebed!

My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door JaCa »

O ja...en nog iets....ik zoek nog (samen met mijn nichtje) zoiets als een caravan, schuurtje, plek voor tent, leeg huis.....voor een (mid)weekje...

Hebben jullie in de zomervakantie iets leeg staan, of een weiland, of weet ik veel wat!
....we zoeken echt iets dat past bij onze vrijwel lege studenten beurs!

My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Mister »

tukkertje schreef:NOORWEGEN
Hét vakantieland van Europa, maar neem een dikke portomonnee mee...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door vlinder »

Mooie foto's Mister. (volgens mij heb ik een gedeelte eerder zien langskomen). Zou daar ook ooit nog weleens heen willen. Is nu alleen beetje te duur voor ons.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Margriet »

JaCa schreef:O ja...en nog iets....ik zoek nog (samen met mijn nichtje) zoiets als een caravan, schuurtje, plek voor tent, leeg huis.....voor een (mid)weekje...

Hebben jullie in de zomervakantie iets leeg staan, of een weiland, of weet ik veel wat!
....we zoeken echt iets dat past bij onze vrijwel lege studenten beurs!

Tja wij hebben nog een kamer voor de hired hand...
met bunkbedden....
maar de reis he...
en met de roeiboot beetje ver...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door tukkertje »

Mister schreef:
tukkertje schreef:NOORWEGEN
Hét vakantieland van Europa, maar neem een dikke portomonnee mee...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Heeee stop met die mooie foto's. Duurt nog zo langgggggg.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik wist niet dat Noorwegen zo mooi was! Deed me iets aan Zwitserland denken, maar dit is veel ruiger en puurder lijkt wel. (of zijn de foto's gewoon geshopt)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Zomervakantie 2008

Bericht door Mister »

@ Vlinder: ja, sommige foto's heb ik eerder gepost. Overigens is Noorwegen net zo duur als je het zelf wil maken...
Tent opzetten kost ong. 15 euro per nacht, incl sanitairgebruik.
Je kunt over land tegenwoordig er heen reizen, of een goedkope boot boeken voor ong 80 euro per reis.

@ Jolanda: de foto's zijn niet gesjopt, ik kan dat niet eens ;-) Gewoon puur natuur daar geschoten met simpel cameraatje, door amateur.
Plaats reactie