kerken bij kerk met onbijbelse boodschap

Wiggle

Bericht door Wiggle »

Origineel gepost door niels
kerken die niet een niet - bijbelse leren tolereren.
Ik weet niet maar in een hoort alleen maar een bijbelse leer te worden verkondigt en als je dus niet-bijbelse leren tollereert dan ben je geen kerk meer
Sluiten andere vormen van kerken uit, er is dan geen vrijheid van meningsuiting en geloof. HEt zou betekenen dat er maar plaats was voor 1 geloof in Nederland.
Een kerk is geen multiculturele samenleving en daar is ook niet de grondwet van toepassing maar de wet van God.
niels

Bericht door niels »

Ten eerste je hebt in nederland ook kerken die niet geheel op bijbelse normen en waarden leven. Natuurlijk is dat ook een kerk, een kerk is niet alleen gebasseerd op de bijbel, maar kan ook gebasseerd zijn op andere geloven, een moskee is dus ook een kerk, want het bied plaats om je geloof te uiten. Het is nogal egoistisch om te zeggen dat alleen op plaatsen waar christelijke normen en waarden gepreekt worden een kerk is en andere geloven te negeren.

Als iemand problemen heeft met een kerk waar niet bijbelse uitlatingen gedaan worden dan moet hij heel simpel gewoon niet naar die kerk gaan.
Bart_123

Bericht door Bart_123 »

kerk (de ~)

1 gebouw voor openbare christelijke godsdienstoefeningen => kerkgebouw, bedehuis, godshuis, huis des Heren
2 [g.mv.] gemeenschap van alle christenen
3 kerkgenootschap
4 [g.mv.] gezagdragend orgaan van een kerkgenootschap
5 [g.mv.] kerkdienst

bron: http://www.vandale.nl

Daar komt bij, een kerk is het huis van God. En dan niet de lokatie of het gebouw, maar de gemeente (leden). De kerk baseert zich (hoort zich te baseren) op bijbelse normen.

Een moskee, ook al is het een plek om een geloof te beoefenen, is geen kerk.
bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

Origineel gepost door Bart
Een moskee, ook al is het een plek om een geloof te beoefenen, is geen kerk.
net zoals een kerk geen moskee is...
roseline

Bericht door roseline »

Origineel gepost door niels
Denk je dat de christelijke leer niet een en al indoctrinatie is.
Vast en zeker - 1 Kor. 1:27-29

Hersenspoeling heet dat
:yawn:
niels

Bericht door niels »

kerk heeft wel een grotere betekenis dan dat er in het woordenboek staat. Elk religie heeft een bepaalde hersenspoeling, als je kinderen al vroeg bekend maakt met allerlei religieuze aspecten dan zal de kans groter zijn dat hij tot die religie komt.
roseline

Bericht door roseline »

kerk heeft wel een grotere betekenis dan dat er in het woordenboek staat. Elk religie heeft een bepaalde hersenspoeling, als je kinderen al vroeg bekend maakt met allerlei religieuze aspecten dan zal de kans groter zijn dat hij tot die religie komt.
atheïsme heeft net zo veel hersenspoeling als religie: als iemand atheïstisch is opgevoed is de kans kleiner dat 'ie tot religie komt

humanisme heeft ook net zoveel hersenspoeling, etc.

Niels, jij hebt dezelfde 'hersenspoeling' ondergaan van 'levensovertuiging', 'opvoeding', 'ouders' etc. als wij allemaal. Iedereen is beïnvloed door deze zaken, iedereen is in zekere zin gemanipuleerd etc.

Vroeger zeiden ze wel eens tegen mij als ik met een 'christelijke' opvatting aankwam: 'ja, jij bent beïnvloed door je ouders en je opvoeding.'

dacht ik: 'jullie zeker niet... laat me niet lachen...'

Groetjes, Rose.
niels

Bericht door niels »

hersenspoeling is ten eerste wel het overmatig beinvloeden van een bepaald idee, dat is meestal met opvoeden niet zo, daar leer je als je het goed kinderen meer over het leven. Ik ben zeker niet gehersenspoeld, mijn ouders zijn wel christelijk dus het heeft ook niets met mijn opvoeding te maken, ik ben ook niet 100% atheistisch, ik zeg alleen dat we niet weten of er een god is, en dat alle religies kunstmatig zijn. Dat heeft ook niets met hersenspoeling en opvoeding te maken maar meer met gezond verstand en goede beredenering.
roseline

Bericht door roseline »

zoals ik al zei: allemaal EVENVEEL hersenspoeling, of allemaal GEEN hersenspoeling - gemeenten/kerken zijn geen enge sekten ofzo! Iedereen is vrij om zich er bij aan te sluiten of een eigen weg te kiezen in de toekomst.

Niemand kijkt onbevooroordeeld, objectief tegen geloofszaken aan, IEDEREEN is beïnvloed door ideeën die hem bij zijn gebracht tijdens zijn opvoeding.

Groetjes, Rose.
wpv

Bericht door wpv »

Hersenspoelen maakt op mij een heel negatieve indruk.
Dit houdt namelijk in dat je tegen wil en dank een ander je mening/overtuiging oplegt.

Liever spreek ik over inscherpen. Dat is een hele bijbelse term.
niels

Bericht door niels »

Elke religie is een vorm van een sekte alleen heeft een sekte tegenwoordig een heel negatieve bijklank.
roseline

Bericht door roseline »

dat wist ik al niels :)
Plaats reactie