Kieskompas USA

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Kieskompas USA

Bericht door jakobmarin »

Zie hier het Kieskompas USA

Ik sta het dichtst bij Ron Paul en het verst verwijderd van Huckabee (beide republikeinen). Nou ja, het zegt me niet zoveel eigenlijk. :roll:
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Kieskompas USA

Bericht door Gijs83 »

jakobmarin schreef:Zie hier het Kieskompas USA

Ik sta het dichtst bij Ron Paul en het verst verwijderd van Huckabee (beide republikeinen). Nou ja, het zegt me niet zoveel eigenlijk. :roll:
Ik ook al.Maar volgens mij sta ik over het algemeen dichter bij de republikeinen dan de democraten. Ik heb ook wel eens gehoord dat Nederlandse emigranten(bv.GerGemmers) meer eens zijn met de republikeinen dan met de democraten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Reborn christenen overwegen op de democratische kandidaat te stemmen, stond vandaag in de krant.

Ik zit het dichtst bij Obama 67% en Clinton 65%. Het verst van Huckabee. Maar de overige republicans doen het bij mij ook niet goed. Zal wel vanwege een andere kijk op Irak en terroristen komen, alsmede die gruwelijke patriot act.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

refo schreef:Reborn christenen overwegen op de democratische kandidaat te stemmen, stond vandaag in de krant.

Ik zit het dichtst bij Obama 67% en Clinton 65%. Het verst van Huckabee. Maar de overige republicans doen het bij mij ook niet goed. Zal wel vanwege een andere kijk op Irak en terroristen komen, alsmede die gruwelijke patriot act.
Beide Democraten zijn vóór abortus................. :oops: (zie het RD van gisteren.............)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Rens schreef:
refo schreef:Reborn christenen overwegen op de democratische kandidaat te stemmen, stond vandaag in de krant.

Ik zit het dichtst bij Obama 67% en Clinton 65%. Het verst van Huckabee. Maar de overige republicans doen het bij mij ook niet goed. Zal wel vanwege een andere kijk op Irak en terroristen komen, alsmede die gruwelijke patriot act.
Beide Democraten zijn vóór abortus................. :oops: (zie het RD van gisteren.............)
Daar heb ik ook tegen gestemd, vandaar slechts 2/3 match.
Het is de keuze tussen abortus of de hele wereld onveilig maken door zogenaamde oorlog tegen niet bestaande terrorsiten. Lastig.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Ik sta het dichtst bij Ron Paul en het verst weg van Barack Obama...
Eerlijk gezegd kan ik er niet zo veel mee. Ik weet weinig van bijv. de toestanden van de ziektekostenverzekering en de scholen in de VS.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Mitt Romney nokt ermee, las ik net in de krant. Dan zal de nominatie voor de Republikeinen wel naar McCain gaan.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Eventjes mijn repblukeins -christen commentaar- Ron Paul heeft weinig christelijks , hier noemen ze hem een Liberterian en hij is dus niet erg in trek onder de republikeinen.
Wij hopen eigenlijk op McCain en Huckabee , lijkt ons een goed koppel!! Weet je meteen hoe hier gestemd wordt!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Ik kom het dichtst bij Clinton uit en het verst van Huckabee. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht... De verschillen met Huckabee gaan voornamelijk over wapenbezit, gezondheidszorg en 'law and order'. Maar eigenlijk is het enige terrein waar ik echt overeenstemming met hem zie 'Gezin'.

Wat opvalt in de grafiek is dat er geen kandidaten zijn die 'economisch links' combineren met 'sociaal conservatief'. Dat is nu juist het hoekje waar ik zit. Alhoewel ik op de sociaal conservatieve as vrijwel neutraal scoor en ik mezelf niet echt economisch links vind - maar binnen de Amerikaanse verhoudingen klopt het allebei denk ik wel...

We kunnen denk ik constateren dat het politieke landschap in Nederland veelkleuriger is, met de CU in 'mijn' hoekje en de VVD/PVV in het 'economisch rechts - sociaal progressief' hoekje. Of kun je dat laatste niet zeggen?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Op basis van uw antwoorden staat u het dichtst bij
Rudy Giuliani en bent u het verst verwijderd van Barack Obama

Rudy Giuliani (teruggetrokken)
U bent 22% economisch linkser
U bent 1% traditioneler
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 62%

John McCain
U bent 14% economisch linkser
U bent 13% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 66%

Mitt Romney
U bent 23% economisch linkser
U bent 13% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 67%

Ron Paul
U bent 17% economisch linkser
U bent 20% traditioneler
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 53%

Mike Huckabee
U bent 19% economisch linkser
U bent 19% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 65%

Hillary Clinton
U bent 36% economisch rechtser
U bent 36% traditioneler
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 54%

Barack Obama
U bent 27% economisch rechtser
U bent 53% traditioneler
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 53%


Ik snap die uitkomsten niet hoor. Ik sta toch met 67% dichter bij Romney?
Maar goed, het boeit mij ook niet zo. Het is ver van mijn bedje..
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Volgens het Kieskompas sta ik het dichtst bij Hillary Clinton en het verst bij Mike Huckebee af
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Kieskompas USA

Bericht door Gijs83 »

Ik heb onderhand het idee/gevoelen dat Barack Obama en John McChain verdergaan. Een oud en jong iemand. Eigenlijk vind ik Obama te jong en McChain te oud.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kieskompas USA

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef:Ik heb onderhand het idee/gevoelen dat Barack Obama en John McChain verdergaan. Een oud en jong iemand. Eigenlijk vind ik Obama te jong en McChain te oud.
Obama krijgt nu toch de wind van voren in de pers.........het werd tijd na al die persoonsverheerljkingcultus die opgebouwd was........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Kieskompas USA

Bericht door David J »

Ik zou het lastig vinden om tussen die twee een keuze te maken...
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re:

Bericht door Bonny »

Rens schreef:Volgens het Kieskompas sta ik het dichtst bij Hillary Clinton en het verst bij Mike Huckebee af
Hee ik ook
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie