SCHAATSEN IN BREDA

schaatsen in Breda?

Peiling eindigde op 06 feb 2008, 15:15

ja natuurlijk!
7
21%
nee liever niet
26
79%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Leeftijdsgrens

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wilma van den Berg schreef:
Esther schreef:Nou, ik vind het wel logisch dat er voor iets een leeftijdsgrens hebt. Dat heb je toch ook met groepsreizen, jongerenavonden, sommige dingen die vanuit de kerk worden georganiseerd enz???
Als je zelf al een jaar of 30 bent dan heb je er toch geen zin in om met een stel pubers van een jaar of 16/17 op stap te gaan!!!!! Dan is het leeftijdsverschil gewoon te groot. Ik snap het probleem niet. Als jullie er zo'n moeite mee hebben organiseer dan zelf iets en zeur verder niet :?
Zo...da's een heftige binnenkomer :P
Nou, in ieder geval welkom!! En, dat vind ik het leuke op dit forum, je bent met heel veel verschillende mensen aan het praten en (over het algemeen) gaat dat goed. Ik vind het juist geweldig om dan eens met een 17-jarige puber te praten, om vervolgens weer gezellig verder te gaan met een 65+ opa.
Zowel een mentos als een oude waarheid passen prima bij mij, een huismoeder van rond de 30 (naar beneden afronden aub :!: :wink: )
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Leeftijdsgrens

Bericht door Wilma van den Berg »

JolandaOudshoorn schreef:
Wilma van den Berg schreef:
Esther schreef:Nou, ik vind het wel logisch dat er voor iets een leeftijdsgrens hebt. Dat heb je toch ook met groepsreizen, jongerenavonden, sommige dingen die vanuit de kerk worden georganiseerd enz???
Als je zelf al een jaar of 30 bent dan heb je er toch geen zin in om met een stel pubers van een jaar of 16/17 op stap te gaan!!!!! Dan is het leeftijdsverschil gewoon te groot. Ik snap het probleem niet. Als jullie er zo'n moeite mee hebben organiseer dan zelf iets en zeur verder niet :?
Zo...da's een heftige binnenkomer :P
Nou, in ieder geval welkom!! En, dat vind ik het leuke op dit forum, je bent met heel veel verschillende mensen aan het praten en (over het algemeen) gaat dat goed. Ik vind het juist geweldig om dan eens met een 17-jarige puber te praten, om vervolgens weer gezellig verder te gaan met een 65+ opa.
Zowel een mentos als een oude waarheid passen prima bij mij, een huismoeder van rond de 30 (naar beneden afronden aub :!: :wink: )
Zeker Jolanda, daar ben ik het helemaal mee eens. Dit was het eerste wat in me opkwam. Daarom deze reactie.
Maar...van harte welkom Esther :!:
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Leeftijdsgrens

Bericht door Rens »

Esther schreef:Nou, ik vind het wel logisch dat er voor iets een leeftijdsgrens hebt. Dat heb je toch ook met groepsreizen, jongerenavonden, sommige dingen die vanuit de kerk worden georganiseerd enz??? Dan wordt er toch ook geen woord over gerept??
Als je zelf al een jaar of 30 bent dan heb je er toch geen zin in om met een stel pubers van een jaar of 16/17 of pruimtabaketende opa's van 50 op stap te gaan!!!!! Dan is het leeftijdsverschil gewoon té groot. Ik snap het probleem niet. Als jullie er zo'n moeite mee hebben organiseer dan zelf iets en zeur verder niet :?
effe dimmen meid!! :? je klep hoeft niet meteen op volle sterkte staan de klepperen......als jij je te goed voelt voor "pubers van 16/17", wil jij je dan even héél rap bedenken dat jij ook 16/17 geweest bent, of val je inmiddels zélf al in de categorie "ouwe beppen"??? Dan nóg.....je kan veel van ze leren......en andersom..............

ik ga gráág om met die "pubers van 16/17", ook, en misschien wel juist in een ongedwongen sfeer als een of andere meeting of gelijksoortige happening........

w.g. een "jaren 50/60 figuur" (die nog héél goed weet dat ie 16/17 was)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Oude-Waarheid schreef:
Rens schreef:
Oude-Waarheid schreef:
jan03 schreef: Volgens mij ben je dan wel stokoud. De tijd dat de elfsedentocht nog normaal was is lang geleden hoor!
Stok ook niet, maar denk wel (iets) ouder dan jij, heb zeker je jaren
vijftig zeer bewust mee gemaakt :wink:
Reinier Paping bijvoorbeeld..........het was toen wel érg bar........
Tja zeven heb ik er zeker bewust mee gemaakt :wink:
Dan ben je iets ouder dan dat ik ben inderdaad. Paping heb ik net niet meegemaakt.
Esther

Bericht door Esther »

Bedankt voor jullie welkom! Wel leuk hier ja. En ik hou wel van een discussie :wink:
Maar even n.a.v die Rens.. Nee, ik ben zelf ook nog jong en weet dus goed hoe het is om jong te zijn. Je hoort me toch niet zeggen dat ik moeite met pubers heb? Ik leef me in in de situatie van de bedenker van de activiteit. Maar goed, ik zal het omdraaien. Ik zou ook echt niet op stap willen met een stel oude mannetjes van 55/60! Daar héb je gewoon niets mee. Want of je er veel van kan leren of niet. Het is en blijft een generatiekloof!
Maar als er b/v jongerenavonden georganiseerd worden, dan is dat toch ook vaak voor een bep. leeftijdscathegorie? Of een vakantie? Dat komt zoveel voor. Dat betekent toch ook niet dat zij zich 'te goed' voelen voor de leeftijden buiten de vastgestelde leeftijdscathegorie! Maak je je daar óók zo druk om?
Dan zal je het wel moeilijk hebben in het leven :mrgreen:
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Esther schreef:Bedankt voor jullie welkom! Wel leuk hier ja. En ik hou wel van een discussie :wink:
Maar even n.a.v die Rens.. Nee, ik ben zelf ook nog jong en weet dus goed hoe het is om jong te zijn. Je hoort me toch niet zeggen dat ik moeite met pubers heb? Ik leef me in in de situatie van de bedenker van de activiteit. Maar goed, ik zal het omdraaien. Ik zou ook echt niet op stap willen met een stel oude mannetjes van 55/60! Daar héb je gewoon niets mee. Want of je er veel van kan leren of niet. Het is en blijft een generatiekloof!
Maar als er b/v jongerenavonden georganiseerd worden, dan is dat toch ook vaak voor een bep. leeftijdscathegorie? Of een vakantie? Dat komt zoveel voor. Dat betekent toch ook niet dat zij zich 'te goed' voelen voor de leeftijden buiten de vastgestelde leeftijdscathegorie! Maak je je daar óók zo druk om?
Dan zal je het wel moeilijk hebben in het leven :mrgreen:
Toch vind ik 20 een rare grens. 16 of 18 is heel wat logischer. En niet alleen omdat ik dan erbij zou horen (want ik kan niet schaatsen, waarom eigenlijk schaatsen? Worden alle mensen mee uitgesloten die niet kunnen schaatsen :cry: ) maar omdat 16 en 18 hele gebruikelijke grenzen zijn in het dagelijks leven. 20 komt een beetje uit de lucht vallen.
Bovendien vind ik schaatsen met een forum wel net iets anders dan een jongerenavond. Als je hier een leeftijdsgrens stelt laat je merken geen zin te hebben om je te verdiepen in 55+ers en 20minners. Als je op een forum zit, zit je sowieso met mensen van alle leeftijden en soorten, neem dat ook voor lief als je met elkaar gaat schaatsen. Een 'generatiekloof' met 'een stel oude mannetjes' is natuurlijk een hele rare reden. Verdiep je dan maar eens in dat soort mensen, zou ik zeggen. Kan prima op de schaatsbaan.

Ik heb géén idee waarom ik me hier nog druk over maak...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Esther schreef:Ik zou ook echt niet op stap willen met een stel oude mannetjes van 55/60! Daar héb je gewoon niets mee.
dit "oude mannetje" van 60 (over 15 dagen) vind jou maar een geweldige blaaskaak...........wát een poeha bij je eerste postings zeg.....en dat voor een kakelend krielkippie dat nét droog is achter de oren........

er draaien hier op het forum aardig wat jongeren van onder de 20 mee die heel wat volwassener voor de dag komen!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Esther schreef:Het is en blijft een generatiekloof!
De generatiekloof: dat is iets dat je zelf schept. Het onstaat tussen de oren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:Worden alle mensen mee uitgesloten die niet kunnen schaatsen :cry:
Nee hoor. Alleen de mensen die niet kunnen schaatsen en niet kunnen wokken.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:Worden alle mensen mee uitgesloten die niet kunnen schaatsen :cry:
Nee hoor. Alleen de mensen die niet kunnen schaatsen en niet kunnen wokken.
én jonger zijn dan 20 en ouder dan 50.........

een subforum maken voor deze verguisde doelgroepen??? :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Esther

Bericht door Esther »

Jongere schreef:
Esther schreef:Bedankt voor jullie welkom! Wel leuk hier ja. En ik hou wel van een discussie :wink:
Maar even n.a.v die Rens.. Nee, ik ben zelf ook nog jong en weet dus goed hoe het is om jong te zijn. Je hoort me toch niet zeggen dat ik moeite met pubers heb? Ik leef me in in de situatie van de bedenker van de activiteit. Maar goed, ik zal het omdraaien. Ik zou ook echt niet op stap willen met een stel oude mannetjes van 55/60! Daar héb je gewoon niets mee. Want of je er veel van kan leren of niet. Het is en blijft een generatiekloof!
Maar als er b/v jongerenavonden georganiseerd worden, dan is dat toch ook vaak voor een bep. leeftijdscathegorie? Of een vakantie? Dat komt zoveel voor. Dat betekent toch ook niet dat zij zich 'te goed' voelen voor de leeftijden buiten de vastgestelde leeftijdscathegorie! Maak je je daar óók zo druk om?
Dan zal je het wel moeilijk hebben in het leven :mrgreen:
Toch vind ik 20 een rare grens. 16 of 18 is heel wat logischer. En niet alleen omdat ik dan erbij zou horen (want ik kan niet schaatsen, waarom eigenlijk schaatsen? Worden alle mensen mee uitgesloten die niet kunnen schaatsen :cry: ) maar omdat 16 en 18 hele gebruikelijke grenzen zijn in het dagelijks leven. 20 komt een beetje uit de lucht vallen.
Bovendien vind ik schaatsen met een forum wel net iets anders dan een jongerenavond. Als je hier een leeftijdsgrens stelt laat je merken geen zin te hebben om je te verdiepen in 55+ers en 20minners. Als je op een forum zit, zit je sowieso met mensen van alle leeftijden en soorten, neem dat ook voor lief als je met elkaar gaat schaatsen. Een 'generatiekloof' met 'een stel oude mannetjes' is natuurlijk een hele rare reden. Verdiep je dan maar eens in dat soort mensen, zou ik zeggen. Kan prima op de schaatsbaan.

Ik heb géén idee waarom ik me hier nog druk over maak...
Okee, ja, daar kan je ook wel gelijk in hebben. Je geeft goede argumenten. Maar dan moet er ook wel écht van alles tussen zitten. Dus niet alleen maar piepjong of oud. Dan kan het zeker gezellig zijn. Maar ik bedoel gewoon.. stel dat je nu mee gaat en er hebben zich alleen maar ouderen aangemeld.. Ik zou me ertussen echt niet op mijn gemak voelen :shock: Echt niet!
Esther

Bericht door Esther »

Rens schreef:
Esther schreef:Ik zou ook echt niet op stap willen met een stel oude mannetjes van 55/60! Daar héb je gewoon niets mee.
dit "oude mannetje" van 60 (over 15 dagen) vind jou maar een geweldige blaaskaak...........wát een poeha bij je eerste postings zeg.....en dat voor een kakelend krielkippie dat nét droog is achter de oren........

* er draaien hier op het forum aardig wat jongeren van onder de 20 mee die heel wat volwassener voor de dag komen!


Jammer dat je niet veel anders doet dan je oppervlakkige mening vormt over hoe je dénkt dat ik ben. Dat je niet echt ingaat op mijn inhoudelijke bericht. Maar goed, discusseren is ook een vak.
Ik begrijp sowiso niet waar jíj je eigenlijk mee bemoeit. Als je het oorspronkelijke bericht terug leest dan lees je geen maximumleeftijd.

* Dáár heb je zéker gelijk in...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Esther ......

je stelt je wel heel merkwaardig op. je komt binnenvallen op het forum, en je begint direct allerhande eisen te stellen mbt leeftijden en/of samenstelling van het "deelnemersveld"

dit forum is een verzameling van piepeltjes met soms de grootst mogelijke tegenstellingen, en dat al járenlang soms.

de laatste tijd zijn er wat jongeren bijgekomen in de -20-groep, nou, hartstikke leuk. én er is een kleine groep +50.

alles en iedereen, van de meest bloedserieuze forummer tot en met "de dorpsgek" :mrgreen: , gaat perfect met elkaar om.

en dáár waar er stevige wrijving op het forum ontstaat in een lopende discussie, is er bij een meeting nooit iets van terug te vinden.

het forumleven is zó geheel ánders dan in real life.....

mensen waar je op het forum een "hekel" hebt, of waar je geen hout van begrijpt, blijken in real life de tofste mensen te zijn.

dus.....matig je vooroordelen.

zoals je nu van de toren blaast, nee, dat vind ik niet kunnen. maar face to face kun je wel een enorm toffe meid blijken te zijn..........

schnappie het een beetje????

dus, geen leeftijdsgrenzen stellen is ronduit het beste......en ook voorwaarden stellen aan de een of andere lokatie werkt niet écht mee aan het welslagen!

maak er gewoon een open vraag van, zonder voorwaarden te stellen........tip: hou een activiteit qua situering in den lande een béétje centraal voor de mensen uit alle windstreken des lands........

gr.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Ach Rens, Ze zijn bang dat R. Paping ook mee gaat schaatsen... dan blijven ze helemaal nergens.
Esther

Bericht door Esther »

Rens schreef:Esther ......

je stelt je wel heel merkwaardig op. je komt binnenvallen op het forum, en je begint direct allerhande eisen te stellen mbt leeftijden en/of samenstelling van het "deelnemersveld"

dit forum is een verzameling van piepeltjes met soms de grootst mogelijke tegenstellingen, en dat al járenlang soms.

de laatste tijd zijn er wat jongeren bijgekomen in de -20-groep, nou, hartstikke leuk. én er is een kleine groep +50.

alles en iedereen, van de meest bloedserieuze forummer tot en met "de dorpsgek" :mrgreen: , gaat perfect met elkaar om.

en dáár waar er stevige wrijving op het forum ontstaat in een lopende discussie, is er bij een meeting nooit iets van terug te vinden.

het forumleven is zó geheel ánders dan in real life.....

mensen waar je op het forum een "hekel" hebt, of waar je geen hout van begrijpt, blijken in real life de tofste mensen te zijn.

dus.....matig je vooroordelen.

zoals je nu van de toren blaast, nee, dat vind ik niet kunnen. maar face to face kun je wel een enorm toffe meid blijken te zijn..........

schnappie het een beetje????

dus, geen leeftijdsgrenzen stellen is ronduit het beste......en ook voorwaarden stellen aan de een of andere lokatie werkt niet écht mee aan het welslagen!

maak er gewoon een open vraag van, zonder voorwaarden te stellen........tip: hou een activiteit qua situering in den lande een béétje centraal voor de mensen uit alle windstreken des lands........

gr.....
In zo'n reactie kan ik beter komen. Het is niet mijn bedoeling om hoog van de toren te blazen zoals u het benoemt maar ik probeer mijn mening zo goed mogelijk te verwoorden. Ik hou nu eenmaal van dúídelijke taal.
En wat betreft wat u schrijft over die lokatie en zo... volgens is het gewoon héél moeilijk om iets te organiseren met mensen op deze site. Zo kan je óveral wel wat van hebben. Ik weet niet of iedereen hier zó moeilijk is. Zulke reacties werken iig demotiverens op het spontaan voostellen van iets.
Plaats reactie