Ontvangen mail

Plaats reactie
annoniem

Ontvangen mail

Bericht door annoniem »

Ik ontving deze mail:

Er was eens een man, genaamd George Thomas. Hij was dominee in een kleine stad in Engeland. Op Paasmorgen ging hij naar de kerk met een oude, roestige vogelkooi en zette deze op de preekstoel. Vele wenkbrauwen werden gefronst.

Dominee Thomas begon te vertellen.
“Gemeente, ik liep gisteren in de stad, toen ik een kleine jongen zag met deze kooi in zijn handen.Op de bodem van de kooi zaten drie vogeltjes te bibberen van angst. Ik stopte en vroeg hem:â€
de Paus

Bericht door de Paus »

Die mail heb ik ook een weekje geleden ontvangen..... grappig dat zo'n mail zo circuleert!
Iemand gaf hierbij als opmerking dat Jezus geen deal sluit met de duivel....
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Bij mij kwam de regel over 'deal sluiten met de duivel' ook heel raar over. Of dat God met de duivel een afspraak heb gemaakt over de verlossing door Jezus Christus. De duivel was er juist fel tegen. De duivel probeerde Christus juist te verleiden door een deal te sluiten zodat er gaan verlossing meer mogelijk was. Denk hierbij aan de verzoekingen.

Of zie ik het verkeerd?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Klopt inderdaad, daarom zou ik het mailtje niet onaangepast forwarden. Het was Gods eis en wil dat Zijn Zoon zou lijden. Maar voor de rest...ik ben het er wel mee eens.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik heb de mail zo her en der wel doorgezonden maar eerst wel enkele dingen aangepast. Zeker wat jullie al aanhaalden over een deal sluiten is iets waar ik het ook niet mee eens was. verder hier en daar een enkel woord veranderd. Een goed stukje om anderen ter kennisname toe te zenden.
Plaats reactie