http://www.protesttegenjongerenavonden.com/index.htm

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Mister schreef:Droevig. Wanneer begint Dennis voor zichzelf, vraag je je onwillekeurig af...?
Dennis is al voor zichzelf begonnen, als ik het goed heb heeft hij met een paar vrienden een eigen huisgemeente in Breda.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

ik vind t fantastisch dat jullie hier alweer zoveel tijd in hebben zitten vandaag... best fijn he die herfstvakantie? Of moesten jullie 'gewoon werken'?! :wink:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Vincent schreef:Voor een redelijk gedeelte sta ik wel achter wat Dennis zegt.

Alleen vind ik de focus bij hem te eenzijdig op de reformatie en daarna, terwijl er naar mijn idee gerust kritiek geleverd mag worden op onderdelen daarvan. Ook vind ik het niet correct om mensen op basis van hun afwijkende geloofsovertuiging zo de grond in te boren.

Dat neemt niet weg dat hij heel goed nagedacht heeft over veel zaken en leeft en staat in de reformatorische traditie. En helaas ook op de refo-zuil is afgeknapt, wat ons nog eens tot schuld en inkeer moge worden.
Ik raad je echt aan die site's niet te lezen. Ik ken mensen die er helemaal door in de knoop zijn geraakt.
Ik ben het helemaal eens met Kaw, dat al zijn geschrijf uiteindelijk allemaal hetzelfde is. Als je zo een en ander leest lijkt het erg interesant, maar bij nader onderzoek is het een lang verhaal met weinig inhoud, valse suggestieven en oneerlijke vergelijkingen.

Hetzelfde geld voor Burggraaf.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Gian schreef:
Vincent schreef:Voor een redelijk gedeelte sta ik wel achter wat Dennis zegt.

Alleen vind ik de focus bij hem te eenzijdig op de reformatie en daarna, terwijl er naar mijn idee gerust kritiek geleverd mag worden op onderdelen daarvan. Ook vind ik het niet correct om mensen op basis van hun afwijkende geloofsovertuiging zo de grond in te boren.

Dat neemt niet weg dat hij heel goed nagedacht heeft over veel zaken en leeft en staat in de reformatorische traditie. En helaas ook op de refo-zuil is afgeknapt, wat ons nog eens tot schuld en inkeer moge worden.
Ik raad je echt aan die site's niet te lezen. Ik ken mensen die er helemaal door in de knoop zijn geraakt.
Ik ben het helemaal eens met Kaw, dat al zijn geschrijf uiteindelijk allemaal hetzelfde is. Als je zo een en ander leest lijkt het erg interesant, maar bij nader onderzoek is het een lang verhaal met weinig inhoud, valse suggestieven en oneerlijke vergelijkingen.

Hetzelfde geld voor Burggraaf.
Inderdaad, niet in verdiepen, als je naar de woorden van satan niet wil horen. Jammer dat hij zich als werktuig van hem laat gebruiken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Al eerder hebben we deze persoon ter discussie gehad.

Aangezien dit vruchteloos bleek en deze persoon niet de aandacht verdient die hij nu (weer) krijgt, sluit ik dit topic.
Gesloten