Toegangskaarten bidstond GS

Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

jakobmarin schreef:Overigens staat de GS redelijk ver van mijn bed, moet ik zeggen.
Wat wordt daar zoal besproken?
ehm, wel eens van Van der Zwaag gehoord, om maar eens iets te noemen? :roll:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
jakobmarin schreef:Overigens staat de GS redelijk ver van mijn bed, moet ik zeggen.
Wat wordt daar zoal besproken?
ehm, wel eens van Van der Zwaag gehoord, om maar eens iets te noemen? :roll:
Als hij mijn posting gelezen heeft wel, ja. :D
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:
jakobmarin schreef:Overigens staat de GS redelijk ver van mijn bed, moet ik zeggen.
Wat wordt daar zoal besproken?
ehm, wel eens van Van der Zwaag gehoord, om maar eens iets te noemen? :roll:
Als hij mijn posting gelezen heeft wel, ja. :D
als we jou toch niet hadden... dan wisten we niet eens waar ze 't op de GS over gaan hebben :wink:
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Bericht door Ander »

Voor zowel particuliere als generale synodi worden bidstonden belegd. Misschien een wat symbolisch maar wel goed gebruik. Uiteraard wordt naast deze bidstond in de gemeenten ook aandacht geschonken in de voorbede aan het werk van de synodi. Dat de komende generale synode gehouden wordt 100 jaar na het ontstaan van het verband van de Gereformeerde Gemeenten is het herdenken waard. Inderdaad is het kerkgebouw van Rotterdam Centrum daarbij een logische plaats omdat men daar 100 jaar geleden ook al samenkwam. En dat dan uit praktische overwegingen kaarten worden gebruikt lijkt me logisch. De redenen zijn genoemd.

Conclusie: deze topic is weer één van de zovele refoforum-schop-topics richting de GerGem. Bijzonder flauw.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:Wat er precies op die agenda staat is mij niet bekend.
Wel dat de kwestie Van der Zwaag aan de orde zal komen en ook de HSV.
Van der Zwaag klink vaag bekend ja.... :? Over de HSV ben ik ook wel benieuwd eigenlijk. Ik hoop echt dat ze hierin een ieder vrijlaten!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:Wat er precies op die agenda staat is mij niet bekend.
Wel dat de kwestie Van der Zwaag aan de orde zal komen en ook de HSV.
Van der Zwaag klink vaag bekend ja.... :? Over de HSV ben ik ook wel benieuwd eigenlijk. Ik hoop echt dat ze hierin een ieder vrijlaten!
wènig kans :|
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Bericht door Da Capo »

Ander schreef:(...)

Conclusie: deze topic is weer één van de zovele refoforum-schop-topics richting de GerGem. Bijzonder flauw.
Dag Ander,

Blijkbaar heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik schop niet tegen de GG. Ik mag ambtsdrager zijn binnen dit kerkverband. Ik voel me er goed thuis. Maar dat wil niet zeggen dat ik met alles even gelukkig ben. Schoppen wil ik niet, wel mijn zorg en vragen uiten. Toen ik dit las in de Saambinder werd ik er verdrietig van: moet het zo? Er word zoveel geklaagd over vorm en gevoel e.d., maar daar geeft men op deze wijze alleen maar voeding aan, althans zo ervaar ik dat.

Het spijt me dat je de intensie van deze door mij gestarte topic niet verstaan hebt.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Bezie het wat meer praktisch. Hoe wil jij 5.000 mensen in een gebouw krijgen waar ze niet in passen? Niets is een betere oplossing dan die toestroom te reguleren tot het maximum aantal.

Overigens is het ook altijd nog mogelijk om via enorme beeldschermen op een andere locatie deze dienst mee te maken. Maar gezien de antipathie van het woord beeld zal dat wel een niet te realiseren optie zijn.

En ja, er is altijd wat te zeggen over de mogelijke emotionele band met een bepaalde plaats. Zo werd onlangs onze nieuwe ds. in een ander kerkgebouw bevestigd, en sommigen vonden dat spijtig, het zij zo. Zaak is dat deze man bevestigd is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:Wat er precies op die agenda staat is mij niet bekend.
Wel dat de kwestie Van der Zwaag aan de orde zal komen en ook de HSV.
Van der Zwaag klink vaag bekend ja.... :? Over de HSV ben ik ook wel benieuwd eigenlijk. Ik hoop echt dat ze hierin een ieder vrijlaten!
Ik vermoed dat het moderamen van de GS voor beide gevallen een commissie instelt die op de vervolgzitting van de synode (januari 2008) rapport uitbrengt.
De kwestie Van der Zwaag zal dan wel afgerond zijn, met hetzelfde resultaat als de kerkenraad van de GG Barneveld, de classis Barneveld en de PS Oost.

Het mandaat van de HSV-commissie zal wel geprolongeerd worden tot de GS 2010. Een ieder vrijlaten gebeurt niet. Er zal een duidelijke richtlijn komen, hetzij in januari 2008, hetzij over 3 jaar.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Herman schreef: Overigens is het ook altijd nog mogelijk om via enorme beeldschermen op een andere locatie deze dienst mee te maken. Maar gezien de antipathie van het woord beeld zal dat wel een niet te realiseren optie zijn.
De Kuip....
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Bericht door Ander »

Da Capo schreef:
Het spijt me dat je de intensie van deze door mij gestarte topic niet verstaan hebt.
Dit schreef je al in je openingsreactie. Dat begrijp ik wel.
Het spijt me dat zelfs ambtsdragers zulke topics openen terwijl je hier op refoforum weet dat dit een spot en schopgebeuren wordt. Vraag eerst na waarom er voor deze wijze gekozen wordt, vorm je mening daarover en breng dat ter discussie. Dit vind ik zo goedkoop. Ik word daar een beetje moe van.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Ander schreef:
Da Capo schreef:
Het spijt me dat je de intensie van deze door mij gestarte topic niet verstaan hebt.
Dit schreef je al in je openingsreactie. Dat begrijp ik wel.
Het spijt me dat zelfs ambtsdragers zulke topics openen terwijl je hier op refoforum weet dat dit een spot en schopgebeuren wordt. Vraag eerst na waarom er voor deze wijze gekozen wordt, vorm je mening daarover en breng dat ter discussie. Dit vind ik zo goedkoop. Ik wordt daar een beetje moe van.
Meestal weten buitenstaanders het veel beter :wink:
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Da Capo schreef:
Ander schreef:(...)

Conclusie: deze topic is weer één van de zovele refoforum-schop-topics richting de GerGem. Bijzonder flauw.
Dag Ander,

Blijkbaar heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik schop niet tegen de GG. Ik mag ambtsdrager zijn binnen dit kerkverband. Ik voel me er goed thuis. Maar dat wil niet zeggen dat ik met alles even gelukkig ben. Schoppen wil ik niet, wel mijn zorg en vragen uiten. Toen ik dit las in de Saambinder werd ik er verdrietig van: moet het zo? Er word zoveel geklaagd over vorm en gevoel e.d., maar daar geeft men op deze wijze alleen maar voeding aan, althans zo ervaar ik dat.

Het spijt me dat je de intensie van deze door mij gestarte topic niet verstaan hebt.
Je boodschap leek vrij helder toch?
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Bericht door Da Capo »

Ander schreef: Dit schreef je al in je openingsreactie. Dat begrijp ik wel.
Het spijt me dat zelfs ambtsdragers zulke topics openen terwijl je hier op refoforum weet dat dit een spot en schopgebeuren wordt. Vraag eerst na waarom er voor deze wijze gekozen wordt, vorm je mening daarover en breng dat ter discussie. Dit vind ik zo goedkoop. Ik word daar een beetje moe van.
Ik heb in dubio gestaan of ik deze topic zou openen om de redenen die jij hierboven noemt. Toch heb ik gemeend dit te moeten doen, om te 'horen' hoe andere hier tegen aan kijken. Als je rekening moet houden met die, vergeef me de uitdrukking, kinderachtige posters die als ze GG of Ger.Gem. zien direct beginnen te schoppen e.d., dan kan je beter hier helemaal niet meer komen.

Ik weet ook wel de reden waarom ze met toegangskaarten werken (heb contact gehad met het kerkelijk buro), ik vind het alleen verdrietig dat de intensie van een bidstond uit het oog wordt verloren. Dat is de reden van deze topic, dat verdriet mij. En daar mag je toch open en eerlijk met elkaar over van gedachten wisselen? Schoppen tegen welk kerkverband dan ook is verkeerd, maar (totaal) geen tegengeluid kunnen verdragen is ook niet goed.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Nogmaals, is dit btje historisch besef nu echt zo erg? Elke gemeente of classis waar genoeg animo is voor een voorbede-dienst, kan toch zo'n dienst beleggen?
Gesloten