Toegangskaarten bidstond GS

Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Da Capo schreef:
memento schreef: Ik vind het allemaal een btje getuigen van weinig vertrouwen in de GG-top hoor. Als er echt zo veel animo is dat er te weinig kaarten zijn, vertrouw ik er op dat ze met een oplossing zullen komen.
Het gaat mij niet zozeer om het vertrouwen, maar om het feit dat nostalgie/historisch besef de bidstond gaat overheersen. Waar gaat het in die bidstond om? Waarom houden we een bidstond? Toch om God om een zegen te vragen over de komende GS?
Uiteraard gaat het over een zegen vragen over de komende GS. Dat zal het belangrijkste zijn. Is God aan tijd of plaats gebonden?

Toch denk ik dat het een goede beslissing is, maar het is wat vreemd voor ons. Het hoeft niet in Rotterdam, maar vanuit de historie gezien is dat wel symbolisch. Daar waar het allemaal begon...
En dan kan je zeggen: De bidstond is in Rotterdam en dan verder niks, maar dan weet ik zeker dat er na de bidstond hier weer een topic geopend wordt door iemand die teleurgesteld naar huis gestuurd is, omdat er geen plek meer was.
Zoals iemand anders al zei: Je hebt een flink aantal potentiele bezoekers. Daarom is het met kaartjes misschien wel een goede oplossing. Laten we het niet gaan verheffen tot een enorm drama!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Hoop gebabbel om weinig. Ik durf te wedden (pardon) dat een groot deel van de protesteerders niet eens naar de bidstond gaat.
Laatst gewijzigd door Jongere op 10 aug 2007, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Gelukkig is de ontvangststerkte van Gods gebedsradio overal even sterk en kun je ook thuis bidden om een zegen over de GS.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:Hoop gebabbel om weinig. Ik durf te wedden (pardon) dat een groot deel van de protesteerders niet eens naar de bidstond gaat.
Dat kon je nog wel eens tegenvallen.
Ikzelf had het zeker overwogen en ik meen van Da Capo ook.

Ik durf dus tegen je in te wedden (pardon) dat het precies het tegenovergestelde is:degenen die er vrij laconiek of positief over oordelen, gaan niet. :wink:
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Wat voor punten gaan er besproken worden op de GS?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Daartoe haal ik even wat uit dit topic naar boven:
Tiberius schreef:
jakobmarin schreef:Overigens staat de GS redelijk ver van mijn bed, moet ik zeggen.
Wat wordt daar zoal besproken?
De GS is de hoogste kerkelijke vergadering van de GG.
Alle zaken die door mindere vergaderingen (in oplopende volgorde: kerkenraden, classes, particuliere synodes) op de agenda zijn gebracht worden besproken.
Ook brengen deputaatschappen en commissies rapport uit en krijgen weer een nieuw mandaat.

Wat er precies op die agenda staat is mij niet bekend.
Wel dat de kwestie Van der Zwaag aan de orde zal komen en ook de HSV.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:Hoop gebabbel om weinig. Ik durf te wedden (pardon) dat een groot deel van de protesteerders niet eens naar de bidstond gaat.
Dat kon je nog wel eens tegenvallen.
Ikzelf had het zeker overwogen en ik meen van Da Capo ook.

Ik durf dus tegen je in te wedden (pardon) dat het precies het tegenovergestelde is:degenen die er vrij laconiek of positief over oordelen, gaan niet. :wink:
Ok. Ik ga inderdaad niet. :wink:

Maar goed, ik vind het niet echt nodig om er een enorm drama van te maken eigenlijk, zoals JALP al zegt. En het probleem is nu opgelost dus er is zat nuchterheid.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

memento schreef:
Marnix schreef:
memento schreef:Nogmaals, is dit btje historisch besef nu echt zo erg? Elke gemeente of classis waar genoeg animo is voor een voorbede-dienst, kan toch zo'n dienst beleggen?
Als bekend is dat er veel mensen heen willen, kan je daar met je locatie toch ook rekening mee houden?

Leuk dat ze daar 100 jaar geleden ook al kwamen, maar toen was er blijkbaar ook de ruimte voor aanwezig. Als vroeger de gemeente niet meer in een kerk paste bouwden ze meestal ook een grotere kerk. Dan zeiden ze ook niet: Nou, we komen hier al zolang samen, als het niet past, helaas maar een beetje historisch besef is belangrijk ;)
Ik vind het allemaal een btje getuigen van weinig vertrouwen in de GG-top hoor. Als er echt zo veel animo is dat er te weinig kaarten zijn, vertrouw ik er op dat ze met een oplossing zullen komen.
Misschien dat de dienst ook na te bestellen is op cassette of cd?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

caprice schreef:
memento schreef:
Marnix schreef:
memento schreef:Nogmaals, is dit btje historisch besef nu echt zo erg? Elke gemeente of classis waar genoeg animo is voor een voorbede-dienst, kan toch zo'n dienst beleggen?
Als bekend is dat er veel mensen heen willen, kan je daar met je locatie toch ook rekening mee houden?

Leuk dat ze daar 100 jaar geleden ook al kwamen, maar toen was er blijkbaar ook de ruimte voor aanwezig. Als vroeger de gemeente niet meer in een kerk paste bouwden ze meestal ook een grotere kerk. Dan zeiden ze ook niet: Nou, we komen hier al zolang samen, als het niet past, helaas maar een beetje historisch besef is belangrijk ;)
Ik vind het allemaal een btje getuigen van weinig vertrouwen in de GG-top hoor. Als er echt zo veel animo is dat er te weinig kaarten zijn, vertrouw ik er op dat ze met een oplossing zullen komen.
Misschien dat de dienst ook na te bestellen is op cassette of cd?
Waarschijnlijk bij de Ramshoorn voor een vriendenprijsje. :D
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Tiberius schreef:
caprice schreef:
memento schreef:
Marnix schreef: Als bekend is dat er veel mensen heen willen, kan je daar met je locatie toch ook rekening mee houden?

Leuk dat ze daar 100 jaar geleden ook al kwamen, maar toen was er blijkbaar ook de ruimte voor aanwezig. Als vroeger de gemeente niet meer in een kerk paste bouwden ze meestal ook een grotere kerk. Dan zeiden ze ook niet: Nou, we komen hier al zolang samen, als het niet past, helaas maar een beetje historisch besef is belangrijk ;)
Ik vind het allemaal een btje getuigen van weinig vertrouwen in de GG-top hoor. Als er echt zo veel animo is dat er te weinig kaarten zijn, vertrouw ik er op dat ze met een oplossing zullen komen.
Misschien dat de dienst ook na te bestellen is op cassette of cd?
Waarschijnlijk bij de Ramshoorn voor een vriendenprijsje. :D
:lol:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Ik lees net in de Saambinder, dat de bidstond voor de GS niet in Rotterdam Centrum, maar in Ridderkerk (de Bethelkerk) gehouden wordt.
Om je een idee te geven: de Bethelkerk kan (schat ik) wel zo'n 4x zoveel bezoekers bergen.

Deze wijziging is vanwege het grote aantal klachten, dat ze ontvingen. :wink:

Dus, Da Capo: je was niet de enige met bezwaren.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Waar refoforum al niet goed voor is :D .
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Bericht door JALP »

Zag het ook net, dus ik ren gelijk naar de pc om t te melden op RF, maar je was me al voor, Tiberius.

Hebben de criticasten toch hun zin gekregen. Vroeg me alleen af of er nu sowieso nog toegangskaarten moesten besteld worden.
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Tiberius schreef: Om je een idee te geven: de Bethelkerk kan (schat ik) wel zo'n 4x zoveel bezoekers bergen.
.
Toch begrijp ik dit niet helemaal. De Bethelkerk is inderdaad groot (er kunnen circa 1600 mensen in). Maar in de kerk aan de boezemsingel kon toch vroeger 3000 mensen zitten? Is de kerk kleiner geworden dan?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33314
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

jan03 schreef:
Tiberius schreef: Om je een idee te geven: de Bethelkerk kan (schat ik) wel zo'n 4x zoveel bezoekers bergen.
.
Toch begrijp ik dit niet helemaal. De Bethelkerk is inderdaad groot (er kunnen circa 1600 mensen in). Maar in de kerk aan de boezemsingel kon toch vroeger 3000 mensen zitten? Is de kerk kleiner geworden dan?
Ja. Ze hebben een flink deel van die kerk (ik dacht van de galerijen) omgebouwd tot zaaltjes o.i.d. In ieder geval is het aantal zitplaatsen nu max. 500..

En nee, JALP, je hoeft geen toegangskaarten meer te bestellen; ook het parkeren is wat gemakkelijker.
Misschien zien we elkaar nog wel, want ik ben zeker van plan om er heen te gaan (bij gezondheid).
Gesloten