Refo en Islamiet samen in het programma Jong (EO)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Refo en Islamiet samen in het programma Jong (EO)

Bericht door Kaw »

Dimdi
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:42

Re: Refo en Islamiet samen in het programma Jong (EO)

Bericht door Dimdi »

....
Laatst gewijzigd door Dimdi op 27 jul 2007, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zou niet zo snel aan zo'n programma meedoen, maar ik vind dat Wilmer het niet slecht doet. Hij maakt een eerlijke en openlijke indruk. De kern van het christelijk geloof komt echter niet goed uit de verf (maar dat komt door de populaire en oppervlakkige opzet van het programma). Qua programma: jammer vind ik de stigmatiserende "zwarte kousen"-uitspraken. De uitstraling van de presentator kan mij overigens ook niet bekoren.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Refo en Islamiet samen in het programma Jong (EO)

Bericht door Lassie »

Dimdi schreef:
Kaw schreef:Hier te zien:
Die Wilmar is een neef van de dominees Karels van de Ger Gem.
ja en? interresant!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Programma heeft het niveau van een stoeptegel. Ik had de vragen liever meer gehad in de trant van wat geloof nu eigenlijk wezenlijk met je doet, hoe je het beleeft, wat je ervoor doet, hoe het je leven beïnvloed, etc. Kortom, ik had graag wat meer diepgang gezien.

Neemt niet weg dat ik het dapper vind dat die jongen mee durfde te doen, ondanks de vooroordelen die door de toch wel wat negatieve (introductie)fimpjes werden neergezet (zwarte kousen etc).
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

memento schreef:Programma heeft het niveau van een stoeptegel. Ik had de vragen liever meer gehad in de trant van wat geloof nu eigenlijk wezenlijk met je doet, hoe je het beleeft, wat je ervoor doet, hoe het je leven beïnvloed, etc. Kortom, ik had graag wat meer diepgang gezien.

.
De uitspraak dat iets het niveau van een stoeptegel heeft, hebben we al vaker van je gehoord.

En je kunt niet binnen het beperkte tijdsbestek van een programma als dit meer diepgang verwachten, dat is ireëel.....

wil je echte diepgang op alle zaken, dan moet je beiden op een forum-avond op een podium tegenover elkaar zetten met al de vragen die genoemd zijn, mét alle daarbijbehorende zijwegen.........dán krijg je pas diepgang.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

memento schreef:Programma heeft het niveau van een stoeptegel. Ik had de vragen liever meer gehad in de trant van wat geloof nu eigenlijk wezenlijk met je doet, hoe je het beleeft, wat je ervoor doet, hoe het je leven beïnvloed, etc. Kortom, ik had graag wat meer diepgang gezien.

Neemt niet weg dat ik het dapper vind dat die jongen mee durfde te doen, ondanks de vooroordelen die door de toch wel wat negatieve (introductie)fimpjes werden neergezet (zwarte kousen etc).
Welkom in de wereld. Ik geloof dat het merendeel van de kijkers jongeren zijn, die niet het VWO niveau hebben, al zijn die er wel. De meningen die op straat gevraagd werden over bijvoorbeeld SGP leven echt onder veel jongeren. Het is dan op zijn zachtst gezegd goed om eens met iemand te praten over zijn geloof. Juist een negatief intro-filmpje is wel goed denk ik. Het contrast wordt wat sterker tussen de vooroordelen en de werkelijkheid.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Rens schreef:
memento schreef:Programma heeft het niveau van een stoeptegel. Ik had de vragen liever meer gehad in de trant van wat geloof nu eigenlijk wezenlijk met je doet, hoe je het beleeft, wat je ervoor doet, hoe het je leven beïnvloed, etc. Kortom, ik had graag wat meer diepgang gezien.

.
De uitspraak dat iets het niveau van een stoeptegel heeft, hebben we al vaker van je gehoord.

En je kunt niet binnen het beperkte tijdsbestek van een programma als dit meer diepgang verwachten, dat is ireëel.....
Ik heb niet bijgehouden hoe veel tijd ze nu precies hadden. Maar ik heb EO-programma's gezien die in weinig tijd toch veel inhoudelijker waren. Of neem een programma als van Paul en Witteman (zoiets, ben niet zo thuis in TV-land), daar krijgen ze in beperkt tijdsbestek toch ook wat meer niveau, en volgens mij ook met redelijk aardige kijkcijfers.
Welkom in de wereld. Ik geloof dat het merendeel van de kijkers jongeren zijn, die niet het VWO niveau hebben, al zijn die er wel.
Met niveau van de uitzending bedoelde ik wát de programmamakers aan bod laten komen, niet het wetenschappelijk van hoog niveau zijn van de antwoorden en discussie.

Voor mij is het bevindelijk doorleefde geloof hét kenmerk van de reformatorischen. Ik vond het jammer dat dat niet zo uit de verf kwam. En, om te begrijpen als iemand wat verteld over hoe hij geloof bevindelijk ervaart, daar heb je echt geen VWO voor nodig hoor...
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik had gemengde gevoelens na deze aflevering.

Het is nu wel omstotelijk bewezen dat Jan Vayne wereldse muziek mixed met geestelijke muziek ;)

Ik vond dat de jongen het goed deed, toch slaagde meneer de Islamiet er beter in om zijn geloof uit te dragen. Ik vind het jammer dat de EO een min of meer volwassen kerel die ervaring heeft om zijn mening uit te dragen laat opboksen tegen een wat meer verlegen jongen die verhoudingsgewijs veel wereldvreemder was maar nog dieper in de zwembad is gegooit dan de Islamiet. Net alsof het hun een genoegen was om aan te tonen dat het een wereldvreemde saaie snuiter is.

En ja, Jong stelt andere prioriteiten. Het populariteitsgehalte ligt hoog. Maar om Jong beter te begrijpen, dan moet je eens een andere aflevering bekijken. Vooral bijv. die van de mensen met een spierziekte. Dan snap je de presentator ook beter denk ik. Het geloof is in Jong nooit echt op de voorgrond, helaas. In andere programma's van de EO is dat meestal wel beter hoor!
Plaats reactie