Stemmen op Zondag.

secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Stemmen op Zondag.

Bericht door secret boy »

Stel:

ER op zondag gestemd. (zoals frankrijk)

Wat doe je????

enerzijds: Je 'werkt' op zondag
anderzijds: als jeniet gaat, kan de SGP, CU het wel vergeten in de Kamer.

NB. Kwis nie of deese bij pltk. of kerk&cultuur moest
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Er moeilijk!

Ik denk dat we dan het minste kwaad moeten kiezen. Volgens mij is dat gewoon op zondag stemmen zodat de getuigenis in de Kamer kan blijven plaats vinden.

Misschien denken andere anders?
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik vind dit een moeilijke vraag en ik hoop dan ook dat de Heere dit nog wil verhoeden.
Zelf denk ik en ik weet het eigenlijk bijna zeker dat ik niet zou gaan stemmen.
Zeker hierin gaat het steeds verder en op den duur houd men met niets meer rekening met de zondag.
Maar hoe dan verder, ik zou het ook niet weten.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

't Verbaast mij eigenlijk dat er in Nederland nog niet op zondag gestemd wordt. Met heel veel zaken lopen wij toch zo lekker voor op andere landen............
Volgens mij zijn we er niet ver van af.
Als het zo ver komt; The Critical Brother gaat zeker stemmen.

The Critical Brother (niet van stemvorken hoor!)
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Misschien dat ik voor mijn beurt spreek maar ik denk dat deze discussie vrij onnodig is, tenminste wat betreft de SGP. Wat deze laatste partij betreft denk ik dat die niet zal deelnemen aan verkiezingen op zondag. Of dit ook voor de CU geldt weet ik niet.
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Persoonlijk zou ik zeker wel gaan stemmen, ook op zondag. Het lijkt me alleen niet echt fijn. God verhoede het nog.

Ik denk dat we, als het zo ver zou komen, inderdaad allemaal moet stemmen, waar blijft de getuigenis anders?????
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

hoorde eens een prominente SGP- er zeggen. dat dan ( bij een stemmen op zondag) het voor de SGP ophoiudt en dan in zulke ernstige tijden wellicht alleen de BINNENkamer over zal blijven!

tja.. misschien is dat ook wel zo??

Billy loop nooit graag op de tijd vooruit in dit soort questies. al is het niet verkeerd er eens over na te denken!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Billy
hoorde eens een prominente SGP- er zeggen. dat dan ( bij een stemmen op zondag) het voor de SGP ophoiudt en dan in zulke ernstige tijden wellicht alleen de BINNENkamer over zal blijven!

tja.. misschien is dat ook wel zo??

Billy loop nooit graag op de tijd vooruit in dit soort questies. al is het niet verkeerd er eens over na te denken!
REGEREN IS VOORUIT ZIEN!

The Critical Brother (niet van verrekijkers hoor!)
Lecram

Bericht door Lecram »

Ondanks vreselijke wetten als euthanasie en dergelijke, zijn we in Nederland t.o.v. andere landen nog redelijk af voor wat betreft zondags rust. Dus als we op zondag moeten gaan stemmen, is dat een betreurenswaardige achteruitgang, maar niet anders dan vele andere landen.

Kunnen we vanuit Gods Woord beargumenteren of het wel of niet toegstaan is om op zondag te stemmen? De nieuw testamentische tijd is wat dat betreft wel wat anders dan de oud testamentische tijd. Dat de zondag een vrije dag is, is pas in de 6e eeuw (ik dacht onder Constatijn huppeldepup ofzo) is ingevoerd. De eerste eeuwen werd de zondag gevierd naast de werkzaamheden.
Niet dat dat ideaal is, maar als de omstandigheden daartoe dwingen, zullen we onze zondag aan moeten passen. Wellicht een onderwerp om ons te bezinnen.

Ik denk dat ik wel zal gaan stemmen, alhoewel met tegenzin.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Tja......

"Stemmen op zondag"

Nee........nu ik er even over denk.........ik vind het niet kunnen.......

Die piano kan ook best op maandag gestemd worden toch........
't Is tenslotte wel gewoon werken.

The Critical Brother (niet van "de stemming erin houden" hoor!)

[Veranderd op 20/6/02 door The Critical Brother]
de Paus

Bericht door de Paus »

Vroeger hield men de verkiezingen juist op zondag vlakbij de kerk. Iedereen die dan naar de kerk ging, kon meteen even stemmen. Vooral handig omdat veel mensen toen niet de mogelijkheid hadden om zomaar even heen en weer te gaan naar het stemburo.... Maar nu gaat toch bijna niemand meer naar de kerk, dus dat voordeeltje is er ook weer af.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Hebben we in Nederland ooit op zondag gestemd? Is nieuw voor mij.
Wat jij aanhaalt komt in het buitenland voor: Frankrijk, Duitsland en België...
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Kan iemand mij nog een keer uitleggen waarom stemmen werken is?

Of jullie hebben wel heel erg simpel werk, dat stemmen daarbij vergeleken ook werk is.
Of jullie hebben nog nooit echt gewerkt ;)
Carpe Diem tamen Memento Mori
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Kan iemand mij nog een keer uitleggen waarom stemmen werken is?

Of jullie hebben wel heel erg simpel werk, dat stemmen daarbij vergeleken ook werk is.
Of jullie hebben nog nooit echt gewerkt ;)
Die dingen moeten geteld worden en er moet de hele dag iemand bij zitten. Het geeft heel veel werk, en dat op de rustdag. Als het anders kan, graag! En dat is al heel lang goed gegaan.

Tja, of stemmen op zích "werken is", dat weet ik ook niet..
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Het 'als het anders kan graag' begrijp ik van alle kanten.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie