Wat staat er op het menu vandaag?

Petrus

Wat staat er op het menu vandaag?

Bericht door Petrus »

Wat staat/stond er bij jou vandaag/gisteren op het menu, en (als je het wilt prijsgeven) wat is het recept???
Petrus

Bericht door Petrus »

Gisteren:

Een wok-schotel....

Oosterse wokgroenten(750 gram) op hoog vuur in maisolie, circa 15 minuten. 2 blikjes goulash warm maken. 500 gr. minikrieltjes in de magnetron.

Na 15 min.wokken de olie afgieten, de goulash erbij alsmede de inmiddels hete krieltjes...goed dooréen mengen, en afmaken met een kleine scheut hot-chilisaus........

mmmmmmmmmmmmmmm..........het is genoeg voor 2 goede eters.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

vanavond ga ik pannekoeken bakken
morgen magere runderlapje met rosti en groente.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Gister:

Gelderse worst met minikrieltjes.

300 g Gelderse worst (Unox)
3 lenteuitjes
700 g gekruide minikrieltjes (CêlaVita)
broccoli- en bloemkoolroosjes.
zout, peper, knoflookpoeder

- Worst in blokjes snijden, lenteuitjes in ringetjes snijden
- Krieltjes bruin bakken, laatste paar minuten worst meebakken.
- Groenten in aparte wok roerbakken (de helft van de lenteui overlaten)
- Groenten en krieltjes met worst door elkaar scheppen. Zout, peper en evt. andere kruiden toevoegen.
- Garneren met de overgebleven lenteui.

Vandaag: geen idee. We zien wel.
Petrus

Bericht door Petrus »

Het simpelste van het simpelste dit weekend:

vandaag patat met een hele hoop "troep", en morgen brood...............

maandag zien we wel weer verder, hangt ook af van wat er aan reclames zijn in de diverse winkels in Wekerom, Otterlo en Harskamp.............
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vandaag erwtensoep, morgen het restant met versgebakken brood.

Voor degenen die moeten bezuinigen, ik heb nog een pracht recept voor in het voorjaar.

Soep Slootkant
-paardebloembladeren en brandnetels (samen een flinke zak, 't is toch gratis)
-wat overgebleven groente (alles mag)
2 theelepels zwarte peperkorrels-
-bouillonblokjes
-handje vermicelli
indien voorradig wat selderij
1 tot 1,5 l water

Zet het water op met de bouillonblokjes, verwijdere de stelen van de brandnetels, alleen de bladeren worden gebruikt. Zet de brandnetels en de paardebloembladeren in een tweede pan met ruim water op en kook ze een paar minuten om de branderigheid kwijt te raken. Schep ze met een schuimspaan uit de pan, doe ze over in een vergiet en speol ze goed af om zand kwijt te raken. Snij de bladeren zo fijn mogelijk, Kneus/maal de peperkorrels, wees hier niet te zuinig mee.
Snij de andere groente klein, voeg alles bij de bouillon, met de vermicelli en laat de soep nog een paar minuten koken...

Het is heel gezond, heb ik me laten vertellen en ik ga het zeker van de zomer uit proberen!!!!
Met dank aan koken voor klunzen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Gewoon kiprollade en belegde broodjes.
Een zgn. luiheidsmaaltijd.
Lekker hoor.....!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

chicken tonigh (eigen recept)
Petrus

Bericht door Petrus »

"paardebloembladeren en brandnetels (samen een flinke zak, 't is toch gratis)"

Jolanda, dat méén je toch niet hé?? Paardenbloemen en brandnetels???????????????????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Petrus schreef: hangt ook af van wat er aan reclames zijn in de diverse winkels in Wekerom, Otterlo en Harskamp.............
mmm, volgens mij zijn die reclames nog erg duur in zulke dorpen.....
Een Lidl zul je er ws niet aantreffen?

owja, op het nenu vandaag (zeer sober voor mijn doen):
hoofdgang:
- snijboontjes
- aardappels
- schnitzel
dessert:
Griekse Yoghurt met honing (vinden de kinderen zo lekker :P )
verder eet ik de hele week een bakje vla met siroop van de Aldi
onee; zondags een Creme brulee van de AH. Dat is pas smullen!.

vanavond brood.
Laatst gewijzigd door Miscanthus op 03 mar 2007, 19:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

refo schreef:chicken tonigh (eigen recept)
Ja, ja..............uit een blik of pot.
Petrus

Bericht door Petrus »

Miscanthus schreef:
Petrus schreef: hangt ook af van wat er aan reclames zijn in de diverse winkels in Wekerom, Otterlo en Harskamp.............
mmm, volgens mij zijn die reclames nog erg duur in zulke dorpen.....
Een Lidl zul je er ws niet aantreffen?
Voor Aldi en consorten moet ik naar Ede (geen Lidle daar overigens)......maar de Golff in Wekerom en de Plus in Harskamp hebben vaak supervoordelige reclames

Bovendien is de Aldi ook niet met alles het goedkoopste hoor...........je moet goed weten wat je daar haalt, want aanmerkelijk wat zaken zijn in Wekerom of Harskamp goedkoper!!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Petrus schreef:"paardebloembladeren en brandnetels (samen een flinke zak, 't is toch gratis)"

Jolanda, dat méén je toch niet hé?? Paardenbloemen en brandnetels???????????????????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Schijnt gezond te zijn, en brandnetelbladeren zijn best lekker. Van de paardebloemen had ik ook nog nooit gehoord, maar ik ga het zeker uit proberen!! Ook een bakkie :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

JolandaOudshoorn schreef:
Petrus schreef:"paardebloembladeren en brandnetels (samen een flinke zak, 't is toch gratis)"

Jolanda, dat méén je toch niet hé?? Paardenbloemen en brandnetels???????????????????? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Schijnt gezond te zijn, en brandnetelbladeren zijn best lekker. Van de paardebloemen had ik ook nog nooit gehoord, maar ik ga het zeker uit proberen!! Ook een bakkie :wink:
Mjum! Klinkt lekker... dus als je wat klaar heb, hou ik me aanbevolen. :D
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Miepie
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 sep 2006, 19:15

Bericht door Miepie »

Petrus schreef:
Miscanthus schreef:
Petrus schreef: hangt ook af van wat er aan reclames zijn in de diverse winkels in Wekerom, Otterlo en Harskamp.............
mmm, volgens mij zijn die reclames nog erg duur in zulke dorpen.....
Een Lidl zul je er ws niet aantreffen?
Voor Aldi en consorten moet ik naar Ede (geen Lidle daar overigens)......maar de Golff in Wekerom en de Plus in Harskamp hebben vaak supervoordelige reclames

Bovendien is de Aldi ook niet met alles het goedkoopste hoor...........je moet goed weten wat je daar haalt, want aanmerkelijk wat zaken zijn in Wekerom of Harskamp goedkoper!!
Nou, ik vindt de Plus en Golff in verhouding met Aldi en Lidl woekeraars! :? Dan kunnen ze op ze Veluwe nog wel wat van het westen leren met prijsvechters als Digros, Dirk van den Broek, Hoogvliet, Coop, Dekamarkt enz.

Ben ik even blij dat ik geen boodschappen hoef te doen in het midden van het land :wink:
Gesloten