Teksten "doorkrijgen"

Plaats reactie
Petrus

Teksten "doorkrijgen"

Bericht door Petrus »

Gebeurt het iemand van jullie ook wel eens dat je een tekstwoord "doorkrijgt" of wakker wordt met een bepaald "beeld" voor ogen, die je heel wat te vertellen hebben?

Of is dat zinsbegoocheling, zelfbedrog of wat dan ook???
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Re: Teksten "doorkrijgen"

Bericht door Miscanthus »

Petrus schreef:Gebeurt het iemand van jullie ook wel eens dat je een tekstwoord "doorkrijgt" of wakker wordt met een bepaald "beeld" voor ogen, die je heel wat te vertellen hebben?

Of is dat zinsbegoocheling, zelfbedrog of wat dan ook???
Kun je er iets meer over vertellen want dit is zo algemeen. Je doet alsof het een of ander verschijnsel betreft (dat is ook wel zo veilig hier :wink: ). Volgens mij heb je iets ontdekt, misschien wil je het delen met ons?
Wat er ook over gezegd gaat worden, het blijft jouw bevinding en staat dus niet ter discussie. (we kunnen wel discussieren over de exegese van een tekst).
Petrus

Re: Teksten "doorkrijgen"

Bericht door Petrus »

Miscanthus schreef:Volgens mij heb je iets ontdekt, misschien wil je het delen met ons?
Wat er ook over gezegd gaat worden, het blijft jouw bevinding en staat dus niet ter discussie. (we kunnen wel discussieren over de exegese van een tekst).
Ik werd vanmorgen wakker, en toen stond héél duidelijk voor ogen de Avondmaalstafel, met in het midden de ringen van Maria en mij inééngevlochten, en kreeg de tekst "wat God heeft samengevoegd zal geen mens ooit scheiden". Dit nav onze diepste vragen of we wel bijeen mogen blijven.

Dat het onze ringen waren was zonneklaar omdat ze zo sterk in grootte verschillen............
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Zijt nuchter, en waakt.

Ik ken niet de ins en outs.
Wel weet ik, dat als God tot een mensenkind spreekt, Hij daarmee altijd Zijn Eigen eer op het oog heeft.

De letterlijke tekst is overigens: Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Teksten "doorkrijgen"

Bericht door memento »

Petrus schreef:
Miscanthus schreef:Volgens mij heb je iets ontdekt, misschien wil je het delen met ons?
Wat er ook over gezegd gaat worden, het blijft jouw bevinding en staat dus niet ter discussie. (we kunnen wel discussieren over de exegese van een tekst).
Ik werd vanmorgen wakker, en toen stond héél duidelijk voor ogen de Avondmaalstafel, met in het midden de ringen van Maria en mij inééngevlochten, en kreeg de tekst "wat God heeft samengevoegd zal geen mens ooit scheiden". Dit nav onze diepste vragen of we wel bijeen mogen blijven.

Dat het onze ringen waren was zonneklaar omdat ze zo sterk in grootte verschillen............
Een bekend zanger zong eens 'de meeste dromen zijn bedrog'. Wat ik wil zeggen is dit: Pas op met dromen. Ze kunnen van God zijn, maar net zo goed van de duivel. We moeten ons laten leiden door Gods woord, en dan in haar geheel. Het gevaar is groot dat we teksten opzoeken die ons liggen, en de minder prettige teksten negeren.

Maargoed, als God je een tekst geeft, dan doet Hij dat altijd met zulk een kracht, dat er (iig op dat moment) geen twijfel is. En dan doet Hij dat zó, dat we er altijd op terug kunnen vallen...
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef:[ Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Na de hele tijd in gesprek én gebed te zijn geweest, is dit een tekst die ons ten grondslag ligt.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Petrus schreef:
Tiberius schreef:[ Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Na de hele tijd in gesprek én gebed te zijn geweest, is dit een tekst die ons ten grondslag ligt.
Als je met die vraag rondliep, is dat vast een bemoediging.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Nog een liefdevolle waarschuwing van mijn kant, Petrus.

Pas ook op voor de roomse zuurdesem: de link tussen sacrament en huwelijk.
Het huwelijk, hoewel een instelling Gods en een (zwakke) afschaduwing van de relatie tussen Christus en Zijn bruid, is geen sacrament.
Adorote

Bericht door Adorote »

Met dromen moeten we oppassen , maar ook met gezichten en visioenen, altijd moet na gegaan worden van wie zijn ze waar komen ze vandaan.De Christen zeer zeker hen met een echte persoonlijke relatie met God door Zijn Zoon Jezus Christus ,maken mee gezichten en visioen zo ook dromen, wat dan gezien wordt kan heel overweldigend zijn , maar geeft ook diepe vrede die niet in woorden zijn uit te drukken, maar die wel realiteit zijn.Veel mohammedanen komen tot Geloof en worden Christen doordat Jezus Christus daadwerkelijk aan hen verschijnt. Er over praten doet men alleen met hen die weet hebben van deze dingen , een forum is daar nu niet de geschikste plaats voor; daar velen geen respect op kunnen brengen voor deze geloofsgettuigenissen, alleen hen die dat wel kunnen hebben dan ook de verborgen omgang met de Allerhoogste.
Plaats reactie