Huisartsen weigeren verstandelijk gehandicapten

Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Mijn gedachte was dat arts ook een soort roeping was, of gaat het om het laatste stukje ping ping en nogeens ping?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dit is grote schande. Kan natuurlijk een incident zijn, waar we de achtergrond niet van kenne, maar dan nog. Je weigerd niemand doktershulp.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

In een woord Belachelijk, echt niet normaal....

Je zou die huisartsen gelijk ontslaan.

Afschuwelijk. ZIjn dat nou mensen????
limosa

Bericht door limosa »

schandalig! En dan te bedenken dat artsen een voorbeeldfunctie hebben.

Niet kunnen communiceren, nou dan mogen de meeste huisartsen de hand ook wel even in eigen boezem steken. En over tijd en geld kunnen we het beter helemaal niet hebben in de gezondheidszorg.

Dit is echt heel bar.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Waarom leggen ze dan de eed af?


Nouja, toen wij een tandarts zochten, vroegen ze ook of wij particulier verzekerd waren, zodat ze meer konden verdienen. Belachelijk.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
visje

Bericht door visje »

Tekenend voor deze tijd vind ik dit bericht in de krant.
Men vind het langzamerhand asociaal als je een gehandicapt kind hebt, of zelf gehandicapt bent.

Ik denk hierbij aan de discussie over prenatale screening etc.

Waar gaat dit naar toe ?????

Krijgen we straks zoiets van : eigen schuld, dikke bult, als je persé een gehadicapt kind geboren wilt laten worden, nou dan zoek je het verder zelf maar uit ????
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Alhoewel ik de houding van die artsen ten zeer afkeur, kan ik wel in hun argument van 'kost veel tijd' en 'moeilijk om mee te communiceren' komen. M.i. zou het een goede zaak zijn als er speciale huisartsen komen voor de behandeling van verstandelijk gehandicapten, mensen die naast hun huisarts opleiding ook geleerd hebben voor het communiceren met die mensen.
limosa

Bericht door limosa »

Het gaat om mensen die in de maatschappij verkeren. En natuurlijk kost het meer tijd en moeite. Dat geldt voor de kassiere in de winkel en (inderdaad) ook voor de huisarts. Maar wat maakt dat uit? De mate van beschaving van een gemeenschap is af te meten aan de zorgvuldigheid waarmee men met de minder bedeelden (financieel of qua lichamelijke of verstandelijke/emotionele begaafdheid) omgaat. Een huisarts werkt toch in de eerste-lijns gezondheidsZORG?? 't Zijn geen monteurs toch zeker?
visje

Bericht door visje »

Oorspronkelijk gepost door memento
Alhoewel ik de houding van die artsen ten zeer afkeur, kan ik wel in hun argument van 'kost veel tijd' en 'moeilijk om mee te communiceren' komen. M.i. zou het een goede zaak zijn als er speciale huisartsen komen voor de behandeling van verstandelijk gehandicapten, mensen die naast hun huisarts opleiding ook geleerd hebben voor het communiceren met die mensen.
Zit wat in.
Er zijn ook speciale tandartsen die extra de tijd nemen voor mensen die extreem bang zijn voor de tandarts ( gaan ook veel gehandicapten naartoe )

De gewone huisarts heeft maar een beperkt aantal minuten per patient. Als gehandicapte zou je dan een dubbelconsult moeten afspreken ofzo, om toch rustig je verhaal te kunnen doen.

Een speciale huisarts is praktisch nauwlijks uitvoerbaar lijkt mij. Aan gewone huisartsen is al een tekort.....
Dan moet je als gehandicapte voor ieder doktersbezoek een eind reizen,niet erg handig dus.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

Hoe hebben artsen die bij tehuizen van Siloam of Adullam consult uitvoeren, dan nemen zij er ook de tijd toch voor.
takkie

Bericht door takkie »

Toen ik nog jong was... heb ik stage gelopen bij een huisarts ivm mijn opleiding. Als er gehandicapte mensen kwamen was er altijd begeleiding bij, zodat er met de communicatie geen probleem was. En extra tijd?? ik heb deze mensen tien keer liever in de wachtkamer of aan de telefoon als die aanstelfiguren die voor elk pijntje naar de arts komen en zo beslag leggen op zijn tijd. En nog wat, deze mensen zijn dankbaar en vriendelijk, iets waar wij nog een voorbeeld aan kunnen nemen. dus ik snap niet waar die artsen nu weer over zeuren, ik weet in ieder geval dat een groot aantal artsen het hier niet mee eens zal zijn.
erg triest allemaal.

[Aangepast op 29/6/04 door takkie]
Plaats reactie