Boerka verboden?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Boerka verboden?

Bericht door jvdg »

Oppervlakkig bezien zeg ik: ja verbieden.
Echter hoorde ik een islamkenner zeggen dat de boerka an sich niets met de religieuze eisen van de koran te maken heeft. De koran zou alleen maar de hoofdbedekking (het doekje) voorschrijven, maar in sommige islamculturen is die boerka, c.q. naquib, c.q.... een (verplicht) voorschrift. Ik ken in onze rechter "refo" flank ook vele voorschriften die niet expliciet in onze Bijbel zijn terug te vinden. Die voorschriften zou ik echter niet graag willen verbieden! Integendeel! Niettemin rijst de vraag (in geseculariseerd Nederland): als wij de Boerka verbieden, in hoeverre zijn wij in de toekomst nog vrij om ònze "wereldvreemde" principes te handhaven? Is dit een stom kortzichtig verhaal, of zit er in dit verhaal een terechte angst van de "refo fundamentalisten".
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Ik ben benieuwd welke wereldvreemde principes je gelijk stelt met het dragen van een boerka? Het is natuurlijk van de zotte dat je kinderen les krijgen van een in boerka gehuld spooksel.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Ik ben benieuwd welke wereldvreemde principes je gelijk stelt met het dragen van een boerka? Het is natuurlijk van de zotte dat je kinderen les krijgen van een in boerka gehuld spooksel.
Ik stel de principes niet gelijk, maar, naar ik vrees....., van het een komt misschien het ander. Zoals de die Boerka dragende onderwijzeres op een Ds. Aangeenbrugschool................. :cry:
Plaats reactie