Kerkenraadslid of ds. met snor en/of baard. Kan dat?

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Lecram Dat is wat lastiger te controleren. je kunt moelijk vragen aan de kerkenraadsleden of zij hun onderbroek willen laten zien voor de dienst begint!
Lecram, had/heb jij "toevallig" (mag je eigenlijk niet zeggen hé ) ook een snorretje en een baard??????
IK ?????
JA JIJ !!!! ;) :P
En jij dan Maninne? Heb jij een snor?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

;-)))
Adryan

Bericht door Adryan »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Adryan
Ik herken wel iets uit de vraag. Bij ons zijn er wel mensen gekomen en komen ook op tweetal die een snor of een baard hebben. Zit inderdaad niemand in de kerkenraad met een snor of baard. Is ooit wel iemand gekozen. Deze heeft er zelf voor gekozen om zijn snor weg te halen toen hij in de kerkenraad kwam.
Het betreffende kerkenraadslid [met zonder snor] heeft toentertijd gesteld dat als hij gekozen zou worden dit met snor zou moeten gebeuren. Toen hij dus gekozen werd heeft hij zijn snor afgeschoren om [inderdaad] geen aanstoot te geven. Hij is dus als snordrager in de kerkenraad gekomen. Maar dit is toch al een tijdje geleden gebeurt? Zou het nu nog kunnen in Tholen?
Is inderdaad wat langer geleden. En of het nu nog zou gebeuren? Ik weet het niet, maar waarom niet. Alleen zit ik me dan af te vragen, als ik even over Tholen nadenk, hoeveel mensen zitten er met een baard of snor in de kerk? Zal een zondag blw eens op letten (mag eigenlijk niet:-) ). Maar volgens mij zijn er helemaal niet zoveel mensen met een baard of een snor. Of denk ik dat maar?

En het was inderdaad om geen aanstoot te geven. Ik vind dat alleen maar een goede houding. Je zou natuurlijk ook de vraag kunnen stellen waarom zou een kerkenraadslid of ds een snor of een baard moeten hebben? Als ik de discussie zo lees krijg ik het idee dat er mensen zijn die het eigenlijk noodzakelijk vinden dat die mensen in de kerkenraad zitten. Maar als ze persoonlijk die snor/baard eraf willen halen om geen aanstoot te geven (en daar dus niet voor "gedwongen" worden) waarom zouden we hier daarover nog discuseren? Dan is het probleem toch goed opgelost?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind het zo'n nutteloze discussie. Weer een probleem maken om niets. Waarom heeft God de man geschapen met baard/snorgroei, en waarom gebeurd dit bij de vrouw niet.

Als het oneerbaar en aanstootgevend zou zijn geweest zou God zeker een man geschapen hebben die geen baardgroei zou hebben. Dit is weer eens zo'n bijverzonnen wetje in onze kerken.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind het zo'n nutteloze discussie. Weer een probleem maken om niets. Waarom heeft God de man geschapen met baard/snorgroei, en waarom gebeurd dit bij de vrouw niet.

Als het oneerbaar en aanstootgevend zou zijn geweest zou God zeker een man geschapen hebben die geen baardgroei zou hebben. Dit is weer eens zo'n bijverzonnen wetje in onze kerken.
Toch is het goed dat we aan dergelijke uitwassen niet voorbijgaan tukkertje! Vaak doet met zulke wereldse dingen als baarden en snorren het verval in de kerk zijn intrede!
Alert blijven!


Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 16/6/04 door Breekijzertje]
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind het zo'n nutteloze discussie. Weer een probleem maken om niets. Waarom heeft God de man geschapen met baard/snorgroei, en waarom gebeurd dit bij de vrouw niet.

Als het oneerbaar en aanstootgevend zou zijn geweest zou God zeker een man geschapen hebben die geen baardgroei zou hebben. Dit is weer eens zo'n bijverzonnen wetje in onze kerken.
Toch is het goed dat we aan dergelijke uitwassen niet voorbijgaan tukkertje! Vaak doet met zulke wereldse dingen als baarden en snorren het verval in de kerk zijn intrede!
Alert blijven!


Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 16/6/04 door Breekijzertje]

Zeker Breekie, je zou haast denken dat ze aandelen Gilette hebben
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind het zo'n nutteloze discussie. Weer een probleem maken om niets. Waarom heeft God de man geschapen met baard/snorgroei, en waarom gebeurd dit bij de vrouw niet.

Als het oneerbaar en aanstootgevend zou zijn geweest zou God zeker een man geschapen hebben die geen baardgroei zou hebben. Dit is weer eens zo'n bijverzonnen wetje in onze kerken.
Toch is het goed dat we aan dergelijke uitwassen niet voorbijgaan tukkertje! Vaak doet met zulke wereldse dingen als baarden en snorren het verval in de kerk zijn intrede!
Alert blijven!


Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 16/6/04 door Breekijzertje]

Zeker Breekie, je zou haast denken dat ze aandelen Gilette hebben
**snor trilt een beetje**

;-))


Een 'breekje' van Breekijzertje
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind het zo'n nutteloze discussie. Weer een probleem maken om niets. Waarom heeft God de man geschapen met baard/snorgroei, en waarom gebeurd dit bij de vrouw niet.

Als het oneerbaar en aanstootgevend zou zijn geweest zou God zeker een man geschapen hebben die geen baardgroei zou hebben. Dit is weer eens zo'n bijverzonnen wetje in onze kerken.
Heb jij een snor of baard tuk?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Lecram Dat is wat lastiger te controleren. je kunt moelijk vragen aan de kerkenraadsleden of zij hun onderbroek willen laten zien voor de dienst begint!
Lecram, had/heb jij "toevallig" (mag je eigenlijk niet zeggen hé ) ook een snorretje en een baard??????
IK ?????
JA JIJ !!!! ;) :P
Als ik er 1 door mag strepen, dan streep is 'heb' door. Dan blijft 'had' over.
deurkruk

Bericht door deurkruk »

snorren prikken als je zoent... :( blehhhhhhhhhhh
Plaats reactie