Hoed van de vrouw

Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Hendrikus schreef:
Vincent schreef:Ik durf hier bijna niet te zeggen dat ik erg rechts ben en mij volledig tot de reformatorische subcultuur reken en dat met erg veel plezier en grote zegen. Ik word wekelijks rechtser :x :P

En zonder een hoed in de eredienst kan een vrouw niet bekeerd zijn. :|
Tsja, zo komen dus die mopjes in de wereld die eindigen met "ssst, hier zitten de mensen van de GG, die denken dat zij hier alléén zijn".
Sommige mensen vrágen er gewoon om :roll:
inderdaad :wink:

en ik ben geen ik herhaal GEEN GG of rechtsere varianten :x
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

uitgeworpen schreef:
Hendrikus schreef:
Vincent schreef:Ik durf hier bijna niet te zeggen dat ik erg rechts ben en mij volledig tot de reformatorische subcultuur reken en dat met erg veel plezier en grote zegen. Ik word wekelijks rechtser :x :P

En zonder een hoed in de eredienst kan een vrouw niet bekeerd zijn. :|
Als het in die hoed zou zitten, zit het een voet te hoog!
Kunnen we de hemel toch verdienen?

Hoed op, lange rok aan, knot in of lang haar!!
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Lassie schreef:Tja!

geef mij maar een sluier (hoofdbedekking).
Burka??? ik geef maar een dwarsstraat.................
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Labyrinth schreef:
Lassie schreef:Tja!

geef mij maar een sluier (hoofdbedekking).
Burka??? ik geef maar een dwarsstraat.................
een Burka geeft een gedeeltelijk een bedekking voor je hoofd, maar ook voor het HELE lichaam. Dus is dat niet helemaal de juiste hoofdbedekking!!!!!
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Lassie schreef:
Labyrinth schreef:
Lassie schreef:Tja!

geef mij maar een sluier (hoofdbedekking).
Burka??? ik geef maar een dwarsstraat.................
een Burka geeft een gedeeltelijk een bedekking voor je hoofd, maar ook voor het HELE lichaam. Dus is dat niet helemaal de juiste hoofdbedekking!!!!!
Een niqaab dan. Zie je toch de ogen. Wat een gedoe. Er bestaan heel mooie hoofdoekjes hoor, met glitters, bloemen, geweldig leuk motiefjes; voor elk wat wils.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Lassie schreef:
Labyrinth schreef:
Lassie schreef:Tja!

geef mij maar een sluier (hoofdbedekking).
Burka??? ik geef maar een dwarsstraat.................
een Burka geeft een gedeeltelijk een bedekking voor je hoofd, maar ook voor het HELE lichaam. Dus is dat niet helemaal de juiste hoofdbedekking!!!!!
Nooit een burka gezien zeker?? Die laat allereerst geen sprietje haar zien, alleen in het beste geval je gezicht, en laat de rest ook geheel bedekt.
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Labyrinth schreef:
Lassie schreef:
Labyrinth schreef:
Lassie schreef:Tja!

geef mij maar een sluier (hoofdbedekking).
Burka??? ik geef maar een dwarsstraat.................
een Burka geeft een gedeeltelijk een bedekking voor je hoofd, maar ook voor het HELE lichaam. Dus is dat niet helemaal de juiste hoofdbedekking!!!!!
Nooit een burka gezien zeker?? Die laat allereerst geen sprietje haar zien, alleen in het beste geval je gezicht, en laat de rest ook geheel bedekt.
Je gezicht is ook bedekt bij een Burka. Bij een niqaab niet. Daar zie je door een spleetje de ogen nog. Niks voor een eredienst hoor.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

uitgeworpen schreef:
Hendrikus schreef:
Vincent schreef:Ik durf hier bijna niet te zeggen dat ik erg rechts ben en mij volledig tot de reformatorische subcultuur reken en dat met erg veel plezier en grote zegen. Ik word wekelijks rechtser :x :P

En zonder een hoed in de eredienst kan een vrouw niet bekeerd zijn. :|
Als het in die hoed zou zitten, zit het een voet te hoog!
Als ik rond kijk in de kerk, ik zit altijd achterin, en ik kijk vooruit richting kansel, dan denk ik dat de meeste hoeden minstens twee voeten te hoog zitten (hangen, liggen, staan of impresseren). Kom ik in de "linksere" kerken dan kan het mij tot ontroerends toe verheugen als er een dame (of meisje) binnenstapt zonder die hoed, met broek en in felle kleuren. Dan was de drempel tenminste niet te hoog om binnen te stappen. Wie weet haar beweegredenen of God's Leiding? Dat geldt uiteraard ook voor mannen (of jongens). Ik schaam mij dan collectief voor mijn "religieus correcte kleding". Ach u weet hoe onze grote Meester heeft gehandeld!
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Ik dacht dat het Seldenrijk was die opperde om als hoofdbedekking voor de vrouw maar eenvoudige blauwe alpino's te gebruiken in de ere dienst.

Op dit punt was ik het van harte met hem eens.

Als je 1 Kor 11 leest waarom een vrouw lang haar behoort te hebben en waarom ze haar hoofd in de ere dienst moet bedekken dan past daar eenvoud bij.
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

jvdg schreef:
uitgeworpen schreef:
Hendrikus schreef:
Vincent schreef:Ik durf hier bijna niet te zeggen dat ik erg rechts ben en mij volledig tot de reformatorische subcultuur reken en dat met erg veel plezier en grote zegen. Ik word wekelijks rechtser :x :P

En zonder een hoed in de eredienst kan een vrouw niet bekeerd zijn. :|
Als het in die hoed zou zitten, zit het een voet te hoog!
Als ik rond kijk in de kerk, ik zit altijd achterin, en ik kijk vooruit richting kansel, dan denk ik dat de meeste hoeden minstens twee voeten te hoog zitten (hangen, liggen, staan of impresseren). Kom ik in de "linksere" kerken dan kan het mij tot ontroerends toe verheugen als er een dame (of meisje) binnenstapt zonder die hoed, met broek en in felle kleuren. Dan was de drempel tenminste niet te hoog om binnen te stappen. Wie weet haar beweegredenen of God's Leiding? Dat geldt uiteraard ook voor mannen (of jongens). Ik schaam mij dan collectief voor mijn "religieus correcte kleding". Ach u weet hoe onze grote Meester heeft gehandeld!
Dan hoor ik ook tot een 'linksere' kerk. Wat een benaming. Wel leuk dat je je dan verheugt als er iemand zonder hoed daar binnenstapt. Wij verheugen ons, als iemand, na gedegen schriftstudie een hoofdoekje gaat dragen om anderen niet te ergeren ( aan het Avondmaal enzo).
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

uitgeworpen schreef:
jvdg schreef:
uitgeworpen schreef:
Hendrikus schreef: Als het in die hoed zou zitten, zit het een voet te hoog!
Als ik rond kijk in de kerk, ik zit altijd achterin, en ik kijk vooruit richting kansel, dan denk ik dat de meeste hoeden minstens twee voeten te hoog zitten (hangen, liggen, staan of impresseren). Kom ik in de "linksere" kerken dan kan het mij tot ontroerends toe verheugen als er een dame (of meisje) binnenstapt zonder die hoed, met broek en in felle kleuren. Dan was de drempel tenminste niet te hoog om binnen te stappen. Wie weet haar beweegredenen of God's Leiding? Dat geldt uiteraard ook voor mannen (of jongens). Ik schaam mij dan collectief voor mijn "religieus correcte kleding". Ach u weet hoe onze grote Meester heeft gehandeld!
Dan hoor ik ook tot een 'linksere' kerk. Wat een benaming. Wel leuk dat je je dan verheugt als er iemand zonder hoed daar binnenstapt. Wij verheugen ons, als iemand, na gedegen schriftstudie een hoofdoekje gaat dragen om anderen niet te ergeren ( aan het Avondmaal enzo).
Beste Uitgeworpene: In zo'n situatie kan mij zo'n hoedje of alpinopet of hoofddoekje niks schelen. De ervaring leert dat zo'n "ding" vanzelf komt! Maar wat omtrent de manspersonen? Die kunnen in feite ongecensureerd hun gang gaan! Is er dan toch nog een soort onderdrukking van de (door ons allen hooggeachte) vrouwen? Is een vrouw aan meer regel(tje)s onderworpen dan de man? Nee toch....?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

geledu schreef:Ik dacht dat het Seldenrijk was die opperde om als hoofdbedekking voor de vrouw maar eenvoudige blauwe alpino's te gebruiken in de ere dienst.
Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
geledu schreef:Ik dacht dat het Seldenrijk was die opperde om als hoofdbedekking voor de vrouw maar eenvoudige blauwe alpino's te gebruiken in de ere dienst.
Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Roerend met u eens! Maar ik vraag mij af wat die vrouwen ertoe brengt om die "optochtelijke uitdragerijen op de reformatorische knotten" te plaatsen. Zij het nog wel sieradiën voor de vrouw? Spreekt er eerbied voor God uit? Nogmaals ook de mannen dienen in alle eerbaarheid zich in God"s Huis te vertonen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:
Gian schreef:Da's idd beter dan de kippennesten fruitmanden theemutsen en ufo's waar men tegenwoordig de kerk mee binnenwandelt.
Hoe herken je in een PKN-GB doopdienst de GG-ers die de doopdienst bezoeken als familielid? Niet aan het hoofddeksel zelf, want er zijn ook in de GB zeker nog dames die met gedekt hoofd ter kerke gaan. Maar de omvang van het slagschip verraadt de gasten!
Zou het? Ik betwijfel dat. Test dat eens uit! U beweert eigenlijk dat de GB vrouwen "eenvoudiger" zijn dan de "afgescheiden gasten". Dit lijkt mij wel erg generaliserend.
Plaats reactie