Componisten/Uitvoerenden moeten bekeerd zijn!?

Componisten/uitvoerenden moeten bekeerd zijn.

Ja, natuurlijk
16
42%
Nee, voor mij niet
22
58%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11431
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Bert Mulder schreef:
Mister schreef:Mogen er überhaupt mensen onbekeerd zijn???

Deze vraag komt nogal eens terug bij ambtsdragersverkiezingen. Mag een ouderling/diaken onbekeerd zijn?
Mag een componist/vertolker onbekeerd zijn?
Mag er sowieso iemand onbekeerd zijn?
Mag jij onbekeerd zijn?
Mag ik onbekeerd zijn?
Het is plicht voor iedereen om het bevel van Christus oor te geven en zich tot Hem te bekeren en in Hem te geloven. Maar dat heeft niets met de stelling in dit onderwerp te maken.
Volgens mij heeft het er alles mee te maken. Als jij zegt dat het voor een ieder een bevel is, dan geldt dat ook voor de componist, uitvoerend musicus en vele anderen, ja een ieder!!

M.i. is de stelling als zodanig fout
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mister schreef:
Bert Mulder schreef:
Mister schreef:Mogen er überhaupt mensen onbekeerd zijn???

Deze vraag komt nogal eens terug bij ambtsdragersverkiezingen. Mag een ouderling/diaken onbekeerd zijn?
Mag een componist/vertolker onbekeerd zijn?
Mag er sowieso iemand onbekeerd zijn?
Mag jij onbekeerd zijn?
Mag ik onbekeerd zijn?
Het is plicht voor iedereen om het bevel van Christus oor te geven en zich tot Hem te bekeren en in Hem te geloven. Maar dat heeft niets met de stelling in dit onderwerp te maken.
Volgens mij heeft het er alles mee te maken. Als jij zegt dat het voor een ieder een bevel is, dan geldt dat ook voor de componist, uitvoerend musicus en vele anderen, ja een ieder!!

M.i. is de stelling als zodanig fout
ok, mister, of het weer even anders te stellen:

Mag je alleen muziek beluisteren die door een Christen gespeeld wordt?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Mister schreef:
Bert Mulder schreef:
Mister schreef:Mogen er überhaupt mensen onbekeerd zijn???

Deze vraag komt nogal eens terug bij ambtsdragersverkiezingen. Mag een ouderling/diaken onbekeerd zijn?
Mag een componist/vertolker onbekeerd zijn?
Mag er sowieso iemand onbekeerd zijn?
Mag jij onbekeerd zijn?
Mag ik onbekeerd zijn?
Het is plicht voor iedereen om het bevel van Christus oor te geven en zich tot Hem te bekeren en in Hem te geloven. Maar dat heeft niets met de stelling in dit onderwerp te maken.
Volgens mij heeft het er alles mee te maken. Als jij zegt dat het voor een ieder een bevel is, dan geldt dat ook voor de componist, uitvoerend musicus en vele anderen, ja een ieder!!

M.i. is de stelling als zodanig fout
ok, mister, of het weer even anders te stellen:

Mag je alleen muziek beluisteren die door een Christen gespeeld wordt?
Waar wilt u heen? Het gaat uiteindelijk niet om de speler maar om Hem die wordt "gespeeld".
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Ook als je nog onbekeerd bent, moet je de gaven die God je geeft gebruiken. Wie weet maakt dat zelfs deel uit van je bekering (ik zeg er maar direkt bij: menselijkerwijs gesproken). Het is net zoiets als verbieden om een onbekeerde een stuk uit de bijbel te laten lezen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33324
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Componisten/Uitvoerenden moeten bekeerd zijn?
Jazeker, niemand mag onbekeerd zijn.

Maar als je bedoelt: Mogen wij alleen muziek/werken van bekeerde componisten/uitvoerenden beluisteren?
Welnee.
1. Wij kennen de boom alleen aan de vruchten; de wortel is voor ons onzichtbaar.
2. alle heidenen zullen hem dienen of de rammen van Nebajoth zullen u dienen
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

Num. 24:1 Toen Bileam zag, dat het goed was in de ogen des HEEREN, dat hij Israël zegende, zo ging hij ditmaal niet heen, gelijk meermalen, tot de toverijen; maar hij stelde zijn aangezicht naar de woestijn.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Dit opent wel de weg om naar muziek te luisteren van, om er een paar te noemen, Rebecca st. James, M.W. Smith, Third Day, Bono + band, Bob Dylan enz. Allemaal gelovige christenen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Duuk schreef:Dit opent wel de weg om naar muziek te luisteren van, om er een paar te noemen, Rebecca st. James, M.W. Smith, Third Day, Bono + band, Bob Dylan enz. Allemaal gelovige christenen.
Krijgen we nu wéér de discussie wat of wie een gelovig christen is?
Adorote

Bericht door Adorote »

Deze draad gaat derhalve helemaal nergens over.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Dit topic is het bewijs hoe slecht sommige mensen kunnen lezen...
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Adorote schreef:Deze draad gaat derhalve helemaal nergens over.
aan die benaming is te zien dat jij dus op rorate eveneens actief bent............"draad", een benaming die je alleen dáár tegenkomt.

dat geeft licht op bepaalde postings aldaar Adorote, of hoe je dáár ook heten mag.................
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Mister schreef:Mogen er überhaupt mensen onbekeerd zijn???

Deze vraag komt nogal eens terug bij ambtsdragersverkiezingen. Mag een ouderling/diaken onbekeerd zijn?
Mag een componist/vertolker onbekeerd zijn?
Mag er sowieso iemand onbekeerd zijn?
Mag jij onbekeerd zijn?
Mag ik onbekeerd zijn?
Precies!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Klomp schreef:
Mister schreef:Mogen er überhaupt mensen onbekeerd zijn???

Deze vraag komt nogal eens terug bij ambtsdragersverkiezingen. Mag een ouderling/diaken onbekeerd zijn?
Mag een componist/vertolker onbekeerd zijn?
Mag er sowieso iemand onbekeerd zijn?
Mag jij onbekeerd zijn?
Mag ik onbekeerd zijn?
Precies!
Ok, dat de formulering van de topicstarter niet deugd zijn we het nu wel over eens geloof ik. En nu even over zijn essentie discussieren want dat is wel een wezenlijke vraag.

Zie ook mijn eerdere post.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Jongere schreef:
Klomp schreef:
Mister schreef:Mogen er überhaupt mensen onbekeerd zijn???

Deze vraag komt nogal eens terug bij ambtsdragersverkiezingen. Mag een ouderling/diaken onbekeerd zijn?
Mag een componist/vertolker onbekeerd zijn?
Mag er sowieso iemand onbekeerd zijn?
Mag jij onbekeerd zijn?
Mag ik onbekeerd zijn?
Precies!
Ok, dat de formulering van de topicstarter niet deugd zijn we het nu wel over eens geloof ik. En nu even over zijn essentie discussieren want dat is wel een wezenlijke vraag.

Zie ook mijn eerdere post.
Hou éven in de smiezen dat deze topic is gestart op basis van een zinsnede uit een ándere topic, waar deze stelling werd neergeschreven, en die ik niet ter zake doende vind.

Dus, als de stelling niet klopt, is de zinsnede van degeen die hem in een andere topic zo verwoorde ook niet juist.

Snappie?????
Klavier
Berichten: 1514
Lid geworden op: 14 apr 2006, 08:31

Bericht door Klavier »

Labyrinth schreef:Dus, als de stelling niet klopt, is de zinsnede van degeen die hem in een andere topic zo verwoorde ook niet juist.

Snappie?????
Quote het even hier, dan kunnen we weer on topic.
Plaats reactie