Filomusica zoekt musici

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Mahler gebruikt in "Das klagende Lied" een Fernorchester. Misschien is het een idee om een virtueel Fernorchester op te zetten voor iedereen die zo dom is om vér van Zoetermeer te wonen?
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Christiaan schreef:Dus, niet zeggen dat N-H.
beter is.
Maar Z-H wel.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

[laat je Dries dirigeren via de webcam] :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:Mahler gebruikt in "Das klagende Lied" een Fernorchester. Misschien is het een idee om een virtueel Fernorchester op te zetten voor iedereen die zo dom is om vér van Zoetermeer te wonen?
Nooit van gehoord. Leg met het principe eens uit?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:
Hendrikus schreef:Mahler gebruikt in "Das klagende Lied" een Fernorchester. Misschien is het een idee om een virtueel Fernorchester op te zetten voor iedereen die zo dom is om vér van Zoetermeer te wonen?
Nooit van gehoord. Leg met het principe eens uit?
Bij Mahler speelt een kleine groep musici als "Fernorchester" van achter de Bühne, zodat het geluid uit de verte klinkt.

In jullie geval repeteer je in Zoetermeer en laat je iedereen die Zoetermeer te ver vindt gewoon vanuit z'n eigen kamer in Lutjebroek of Boerenkoolstronksteradeel meespelen. Dries dirigeert via de webkem, het Fernorchster is zó ver weg dat je er in Zoetermeer absoluut geen last van zult hebben als 't een beetje vals of ongelijk gaat :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef: In jullie geval repeteer je in Zoetermeer en laat je iedereen die Zoetermeer te ver vindt gewoon vanuit z'n eigen kamer in Lutjebroek of Boerenkoolstronksteradeel meespelen. Dries dirigeert via de webkem, het Fernorchster is zó ver weg dat je er in Zoetermeer absoluut geen last van zult hebben als 't een beetje vals of ongelijk gaat :mrgreen:
Hmmm. Wel een idee. Maar dan zo dat iedere musicus ook een webcam (en microfoon) heeft. Met beeld en geluidbewerking wordt dan, realtime, een orkestweergave gemaakt. Toekomstmuziek.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Nou, kmoet bekennen dat als het om de hoek zou zijn ik niet gelijk stond te springen hoor. Ik geniet van mn vrije avonden!

Zeeland mooiste provincie? Toen ik er 2 jaar terug voor het eerst kwam viel het me hard tegen. Snap niet wat daar te beleven valt, winderige kale vlakte. :?

Ben dit jaar voor het eerst in Friesland geweest, dat vond ik wel mooi. Wat een schitterende huizen staan daar zeg!
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Kislev schreef:Nou, kmoet bekennen dat als het om de hoek zou zijn ik niet gelijk stond te springen hoor. Ik geniet van mn vrije avonden!

Zeeland mooiste provincie? Toen ik er 2 jaar terug voor het eerst kwam viel het me hard tegen. Snap niet wat daar te beleven valt, winderige kale vlakte. :?

Ben dit jaar voor het eerst in Friesland geweest, dat vond ik wel mooi. Wat een schitterende huizen staan daar zeg!
Ha-ha, wij waren ook in Friesland van de zomer en vonden het ook erg mooi.
Maar er gaat niets boven Zeeland! Ik vin het ook de mooiste provincie! Wauw, vooral Zuid-Beveland. Wat wil je, geboortegrond: ahum!
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Re: Filomusica zoekt musici

Bericht door uitgeworpen »

wim schreef:Filomusica heeft musici nodig. Er zijn vacatures voor: hobo, contrabas, cello, altviool en viool. Dus....speel je zelf op een redelijk amateursniveau of ken je mensen die dat doen? Neem dan contact op met Filomusica via de web site http://www.filomusica.collarco.nl.

We repeteren tweewekelijks op zaterdagochtend in Zoetermeer.
Ze zoeken van alles maar geen gitarist :oops:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Wim.............ik speel Grote Teen.............heb je er iets aan :?:
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Labyrinth schreef:Wim.............ik speel Grote Teen.............heb je er iets aan :?:
éénsnarige harp ofzo? :wink:
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

uitgeworpen schreef:
Labyrinth schreef:Wim.............ik speel Grote Teen.............heb je er iets aan :?:
éénsnarige harp ofzo? :wink:
idd, één héle dikke snaar..
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Labyrinth schreef:
uitgeworpen schreef:
Labyrinth schreef:Wim.............ik speel Grote Teen.............heb je er iets aan :?:
éénsnarige harp ofzo? :wink:
idd, één héle dikke snaar..
Ik heb het concert op de Amsterdamse grachten gezien ( hoe heet dat ook al weer?) Daar speelde een Chinees ( vader van beroemde pianist) op een prachtig snaarinstrument, hij deed een rennend, hinnikend paard na. Super! :D Had dat instrument ook niet één snaar? Ahum.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Labyrinth schreef:Wim.............ik speel Grote Teen.............heb je er iets aan :?:
Kom eens voorspelen zou ik zeggen. :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Nog steeds naarstig op zoek....
Plaats reactie