Duivels dichtbij (S.D. Post)

Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door Da Capo »

Vond het persoonlijk een heel verrijkend boek. Evenwichtig, duidelijke taal, eenvoudig en confronterend.

Hoewel uitgegeven in de serie 'Jongerenperspectief', zou ik iedereen aanraden dit boek te lezen.

Hebt u/jij het ook gelezen? Laat eens weten wat je er van vond!
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

ik wil het boekje nog weleen keer lezen.

hij staat in de boekenkast bij m'n ouders. (die hebben hem gekregen van S.D. Post)
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Ik heb hem al wel een tijdje, maar heb em nog nooit echt gelezen, wel wat fragmenten, en dat kwam wel helder en herkenbaar over.

Voor zo ver ik het zag gebruikt hij aansprekende en herkenbare voorbeelden, die de onderwerpen ook duidelijk in hun context zetten.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door helma »

Da Capo schreef: Hoewel uitgegeven in de serie 'Jongerenperspectief', zou ik iedereen aanraden dit boek te lezen.
Hoezo: hoewel ?
is er iets mis met die serie of zijn we eigenlijk te oud? :roll:
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Re: Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door Eppie »

Da Capo schreef:Vond het persoonlijk een heel verrijkend boek. Evenwichtig, duidelijke taal, eenvoudig en confronterend.

Hoewel uitgegeven in de serie 'Jongerenperspectief', zou ik iedereen aanraden dit boek te lezen.

Hebt u/jij het ook gelezen? Laat eens weten wat je er van vond!
Het is snel en vlot geschreven in duidelijke taal [iig tale kanaans gelukkig]. Geen diepgravend boek, dus als je wat meer wilt weten ben je gauw aangewezen op andere boeken [zoals 'het domein van de slang of het boek van dr Paul [ben even de titel kwijt, maar is een recente uitgave].
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door Da Capo »

helma schreef:
Da Capo schreef: Hoewel uitgegeven in de serie 'Jongerenperspectief', zou ik iedereen aanraden dit boek te lezen.
Hoezo: hoewel ?
is er iets mis met die serie of zijn we eigenlijk te oud? :roll:
Met die serie is niets mis. Maar er zijn blijkbaar mensen die denken dat die boeken alleen voor jongeren zijn en ze daarom dus niet lezen.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door Hendrikus »

Eppie schreef:
Da Capo schreef:Vond het persoonlijk een heel verrijkend boek. Evenwichtig, duidelijke taal, eenvoudig en confronterend.

Hoewel uitgegeven in de serie 'Jongerenperspectief', zou ik iedereen aanraden dit boek te lezen.

Hebt u/jij het ook gelezen? Laat eens weten wat je er van vond!
Het is snel en vlot geschreven in duidelijke taal [iig tale kanaans gelukkig]. Geen diepgravend boek, dus als je wat meer wilt weten ben je gauw aangewezen op andere boeken [zoals 'het domein van de slang of het boek van dr Paul [ben even de titel kwijt, maar is een recente uitgave].
Bedoel je deze?

Occulte machten en bevrijding

Auteur: M.J. Paul
Bestelnummer: 905829627X

Door middel van zwarte magie willen satanisten een negatieve invloed uitoefenen op christenen. Hoe kunnen zij zich daartegen wapenen? Wat te doen als buren geesten oproepen? Kennis vermeerderen over de duistere wereld jaagt misschien schrik aan, maar kan ook helpen om bij God bescherming te vinden.

Aan de hand van praktische voorbeelden geeft dr. Paul inzicht in wat zich afspeelt in de wereld om ons heen. Duivelse activiteiten en achtergronden in alternatieve geneeswijzen, boeken, muziek en spelletjes komen aan de orde. Christenen leren zo de eigen cultuur te doorgronden en de invloed van satan daarop te herkennen. Daartoe is bovendien een uitgebreide lijst opgenomen met woorden en symbolen die te maken (kunnen) hebben met het occulte.

Dr. Mart-Jan Paul (1955) studeerde aan de Rijksuniversiteit te Leiden, is hervormd predikant, docent aan de Christelijke Hogeschool Ede en hoogleraar Oude Testament aan de Evangelische Theologische Faculteit te Leuven. Tevens is hij redacteur van de Studiebijbel Oude Testament.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Re: Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door Eppie »

Hendrikus schreef:
Eppie schreef:
Da Capo schreef:Vond het persoonlijk een heel verrijkend boek. Evenwichtig, duidelijke taal, eenvoudig en confronterend.

Hoewel uitgegeven in de serie 'Jongerenperspectief', zou ik iedereen aanraden dit boek te lezen.

Hebt u/jij het ook gelezen? Laat eens weten wat je er van vond!
Het is snel en vlot geschreven in duidelijke taal [iig tale kanaans gelukkig]. Geen diepgravend boek, dus als je wat meer wilt weten ben je gauw aangewezen op andere boeken [zoals 'het domein van de slang of het boek van dr Paul [ben even de titel kwijt, maar is een recente uitgave].
Bedoel je deze?

Occulte machten en bevrijding

Auteur: M.J. Paul
Bestelnummer: 905829627X

Door middel van zwarte magie willen satanisten een negatieve invloed uitoefenen op christenen. Hoe kunnen zij zich daartegen wapenen? Wat te doen als buren geesten oproepen? Kennis vermeerderen over de duistere wereld jaagt misschien schrik aan, maar kan ook helpen om bij God bescherming te vinden.

Aan de hand van praktische voorbeelden geeft dr. Paul inzicht in wat zich afspeelt in de wereld om ons heen. Duivelse activiteiten en achtergronden in alternatieve geneeswijzen, boeken, muziek en spelletjes komen aan de orde. Christenen leren zo de eigen cultuur te doorgronden en de invloed van satan daarop te herkennen. Daartoe is bovendien een uitgebreide lijst opgenomen met woorden en symbolen die te maken (kunnen) hebben met het occulte.

Dr. Mart-Jan Paul (1955) studeerde aan de Rijksuniversiteit te Leiden, is hervormd predikant, docent aan de Christelijke Hogeschool Ede en hoogleraar Oude Testament aan de Evangelische Theologische Faculteit te Leuven. Tevens is hij redacteur van de Studiebijbel Oude Testament.
Ja.
Maar wie ben ik?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door Hendrikus »

Eppie schreef:Ja.
OK. Dat heb ik gelezen: vond 't een uitstekend boek.
Het boekje van Post ken ik niet, maar sinds de capriolen van Post die we in dit topic bespraken, ben ik op voorhand al wat voorzichtig geworden m.b.t. de schrijfsels van meneer Post.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

:mrgreen:
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Waar gaat het boek precies over?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Duuk schreef:Waar gaat het boek precies over?

Dit boek gaat over het leven en het werk van de duivel. In het eerste deel staat de carrière van de duivel centraal. Het tweede gaat in op zijn geraffineerde invloed op groepen. In het derde deel wordt aandacht besteed aan zijn persoonsgerichte manipulatie.
Jerusjah
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 okt 2006, 22:17
Locatie: Veenendaal

Bericht door Jerusjah »

Lassie schreef:
Duuk schreef:Waar gaat het boek precies over?

Dit boek gaat over het leven en het werk van de duivel. In het eerste deel staat de carrière van de duivel centraal. Het tweede gaat in op zijn geraffineerde invloed op groepen. In het derde deel wordt aandacht besteed aan zijn persoonsgerichte manipulatie.
Lijkt me mooi. Wij hebben een ander boek over de duivel en zijn macht. Van een Amerikaan ofzo. Hallesby?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Jerusjah schreef:
Lassie schreef:
Duuk schreef:Waar gaat het boek precies over?

Dit boek gaat over het leven en het werk van de duivel. In het eerste deel staat de carrière van de duivel centraal. Het tweede gaat in op zijn geraffineerde invloed op groepen. In het derde deel wordt aandacht besteed aan zijn persoonsgerichte manipulatie.
Lijkt me mooi. Wij hebben een ander boek over de duivel en zijn macht. Van een Amerikaan ofzo. Hallesby?
tsja, omdat s.d. post een oom is, krijgen wij zijn boekjes.
Gebruikersavatar
Da Capo
Berichten: 444
Lid geworden op: 05 okt 2006, 09:56

Re: Duivels dichtbij (S.D. Post)

Bericht door Da Capo »

Hendrikus schreef:
Eppie schreef:Ja.
OK. Dat heb ik gelezen: vond 't een uitstekend boek.
Het boekje van Post ken ik niet, maar sinds de capriolen van Post die we in dit topic bespraken, ben ik op voorhand al wat voorzichtig geworden m.b.t. de schrijfsels van meneer Post.
Ik heb dat topic vluchtig doorgekeken, maar doet m.i.z. niet echt recht aan de betreffende persoon.

Note: Een cursus 'Luisteren naar wat iemand zegt', zou voor velen geen overbodig luxe zijn, denk ik zo.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Plaats reactie