Nieuwe vormgeving Saambinder

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

er staat in het avondmaalsformulier ook iets over gekijf en twist.......
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Geka schreef:
Misschien is het een idee voor de moderator om je voor de keus te stellen je postings aan te passen of gewoon een ander forum te zoeken.
Ik mag dit een uiterst aanmatigende posting noemen, vindt ik.

Het wordt zo langzamerhand een complete heksenjacht op Marnix.............

Om met de woorden van Sjef van Oekel te spreken: "ik wordt er niet goooeeedd van................"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Geka schreef:
Breekijzertje schreef:
Geka schreef:
Marnix schreef: Ho... er zijn mensen die het verontrustend vinden dat zoveel mensen blijkbaar niet naar hun belijdenis leven. Die zorg wordt hier geuit. Dat heeft niets met alles aangrijpen om maar negatieve kritiek te kunnen spuien. Dit is een van de punten die ik echt zorgwekkend vind en dat heb ik ook altijd laten blijken.

Wat de zelfbeproeving betreft, het avondmaalsformulier is duidelijk: Eerst de zelfbeproeving. Wie mogen er niet aangaan? En dan worden alle geboden aangehaald. En daarop volgt dat het niet bedoeld is om de gelovigen, verslagen van hart als ze zijn, alle moed te ontnemen. Want we gaan niet aan het avondmaal om daarmee te kennen te geven dat we uit onszelf goed/volmaakt zijn... maar dat we het bij Hem zoeken, buiten onszelf. En dat is de geloofsbelijdenis: Het bij Hem zoeken en niet bij jezelf. Als je dan vervolgens niet aan het avondmaal aangaat leef je dus niet naar je geloofsbelijdenis waarin je aangeeft: Niet door eigen kracht en zelf goed leven... maar alleen door Hem is er redding.

En veel mensen gaan niet aan omdat ze wachten op een wodner, er moet nog iets bijzonders gebeuren en gewoon geloven is niet genoeg. In sommige kerken wordt dat echt aangepraat, en op het moment dat er dan maar weinigen aangaan wordt dat, de grootte van de groep, gelijk een beperking voor anderen... want als er zoveel niet aangaan wordt het daardoor gelijk wel heel exclusief... in het verkeerde opzicht.
Je posting bevestigt me alleen maar in mijn eerdere uitspraak.

1. Lees eerst het formulier eens goed, bij de zelfbeproeving hoort in de eerste plaats de vraag of wij bevindelijk kennis hebben van ellende, verlossing en dankbaarheid. Daar begint het mee. Kennen wij dat?
En vervolgens komt de vraag naar onze levenswandel die jij aanhaalt aan de orde.

2. Je laatste alinea geeft heel duidelijk aan wat je intentie is: weer even lekker schoppen in de riching van sommige kerken waar niet alle leden deelnemen aan het H.A.
Laat het helder zijn dat ik geen enkele behoefte heb om misstanden in de refo-wereld goed te praten. Maar laat het aub even helder en duidelijk zijn dat ik geen enkele verwantschap voel met jouw uitspraken hier. Want er moet wel degelijk iets bijzonders gebeuren in jouw en mijn leven; we moeten van dood levend gemaakt worden en door een waar geloof aan Christus verbonden worden! En wat je onder 'gewoon geloven' verstaat is me wel enigszins duidelijk. Laat ik maar helder zijn: ik ben niet jaloers op al die mensen die 'gewoon' geloven en op die kerken waar alle belijdende leden 'gewoon' deelnemen aan het H.A.

Geloven is niet gewoon, de Schrift leert ons dat het geloof Gods gave is en dat het iemand gegeven wordt uit genade in Christus te geloven. En dat blijft altijd een onbegrijpelijk genadewonder.
HET IS VOLBRACHT! Er moet niets meer gebeuren. HET is al gebeurd en met HET bedoel ik verzoenend werk van onze Heer en Heiland.
Geloven we dat nog?
We hoeven geen riedeltje "ellende-verlossing-dankbaarheid" af te werken......we kunnen het niet eens.....! Dit is niet "schoppend bedoeld" maar als een appellerend woord.
Ik wil niet scherp zijn, maar misschien moet je jezelf eens zeer dringend afvragen of je er wel verstandig aan doet je op dit forum te bewegen. Dat zeg ik niet om me gemakkelijk van een eventuele discussie met jou af te maken. Maar jij weet, gezien het feit dat je hier al heel lang komt, heel goed hoe er in de refowereld over deze zaken gedacht wordt. En dan weet je ook heel goed dat jouw bovenstaande woorden geinterpreteerd worden als volop in strijd met de Schrift en de belijdenis. En je laatste opmerking neemt niet de indruk weg die je eerdere opmerking over een riedeltje maakt.

Misschien is het een idee voor de moderator om je voor de keus te stellen je postings aan te passen of gewoon een ander forum te zoeken.
Mijn gedachte is dat er in "de refowereld" onjuist wordt omgegaan met zaken rondom HA etc.
En nu ga ik er een dikke punt achter zetten en me weer bezighouden met de nieuwe vormgeving van de SB........
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
Geka schreef:
Misschien is het een idee voor de moderator om je voor de keus te stellen je postings aan te passen of gewoon een ander forum te zoeken.
Ik mag dit een uiterst aanmatigende posting noemen, vindt ik.

Het wordt zo langzamerhand een complete heksenjacht op Marnix.............

Om met de woorden van Sjef van Oekel te spreken: "ik wordt er niet goooeeedd van................"
Daar zeg je zo wat. :roll:
Ik wist niet, dat Marnix onder 2 verschillende nicknames postte.

Heksenjacht of niet, ook ik vind dat er veel te veel ruimte geboden wordt op dit forum aan de on- en antireformatorische opvattingen van mensen.
Mensen, die bovendien nog eens ingestemd hebben met de forumregels, maar er bij elke posting weer blijk van geven niet tot de doelgroep ervan te (willen) behoren.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Rens schreef:
Geka schreef:
Misschien is het een idee voor de moderator om je voor de keus te stellen je postings aan te passen of gewoon een ander forum te zoeken.
Ik mag dit een uiterst aanmatigende posting noemen, vindt ik.

Het wordt zo langzamerhand een complete heksenjacht op Marnix.............

Om met de woorden van Sjef van Oekel te spreken: "ik wordt er niet goooeeedd van................"
Daar zeg je zo wat. :roll:
Ik wist niet, dat Marnix onder 2 verschillende nicknames postte.
Ik wil hiermee zeggen dat ik respect heb voor de ruggengraat die Marnix hier betoond, door, ondanks alle min of meer grove aanvallen op zijn visie én persoon, zichzelf blijft én met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tracht te verwoorden wat hij zoal aan verschillen én overeenkomsten ziet, zonder over te hoeven gaan tot onaangename termen cq taalgebruik jegens anderen en hun meningen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Rens schreef:Ik wil hiermee zeggen dat ik respect heb voor de ruggengraat die Marnix hier betoond, door, ondanks alle min of meer grove aanvallen op zijn visie én persoon, zichzelf blijft én met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tracht te verwoorden wat hij zoal aan verschillen én overeenkomsten ziet, zonder over te hoeven gaan tot onaangename termen cq taalgebruik jegens anderen en hun meningen.
Van harte mee eens.
Het doet me daarom geen goed om te zien dat hier stenen opgenomen worden.... Dáár zouden de moderatoren op moeten reageren.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Opbouwende bijdrages worden er zeker geleverd door Marnix. Hij doet dat absoluut integer, en met toestemming en medeweten van de mods. Derhalve is jouw probleem me niet duidelijk.
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Sorry, maar jullie dwalen wel érg af van waar het in dit topic over zou moeten gaan. Is het aan jullie om te bepalen wie er wel en wie er niet op dit forum mogen komen?????? Hiermee geven jullie dus aan dat de mods hun werk niet goed zouden doen?? Leuk voor ze...... :x
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Miscanthus schreef:
Rens schreef:Ik wil hiermee zeggen dat ik respect heb voor de ruggengraat die Marnix hier betoond, door, ondanks alle min of meer grove aanvallen op zijn visie én persoon, zichzelf blijft én met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tracht te verwoorden wat hij zoal aan verschillen én overeenkomsten ziet, zonder over te hoeven gaan tot onaangename termen cq taalgebruik jegens anderen en hun meningen.
Van harte mee eens.
Het doet me daarom geen goed om te zien dat hier stenen opgenomen worden.... Dáár zouden de moderatoren op moeten reageren.
Gelukkig hebben de contra-remonstranten ook in hun rug recht gehouden in de 17e eeuw anders was iedereen nu verarminianiseerd. M.a.w. het is helemaal niet zo raar dat onbijbelse en onschriftuurlijke stromingen kritiek krijgen. Wat dat betreft kan ik geen enkel resepect voor Marnix opbrengen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Miscanthus schreef:
Rens schreef:Ik wil hiermee zeggen dat ik respect heb voor de ruggengraat die Marnix hier betoond, door, ondanks alle min of meer grove aanvallen op zijn visie én persoon, zichzelf blijft én met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tracht te verwoorden wat hij zoal aan verschillen én overeenkomsten ziet, zonder over te hoeven gaan tot onaangename termen cq taalgebruik jegens anderen en hun meningen.
Van harte mee eens.
Het doet me daarom geen goed om te zien dat hier stenen opgenomen worden.... Dáár zouden de moderatoren op moeten reageren.
Dan moet je even op het uitroep-tekentje drukken naast de betreffende posting.

Verder, Rens, ben ik het niet met je eens.
Marnix is hier in vele postings aan het provoceren en schoppen tegen de grondslag van het forum, zijnde de Bijbel en de 3FvE.
Dat alles onder de schijn van "dingen willen leren".
Vragen stellen om informatie in te winnen is geen enkel probleem en daar zal ook niemand moeite mee hebben.

Maar dit is meer een opzoeken en oprekken van de forumgrenzen, alsmede een ondergraven van de grondslag.
Vele topics lang zit hij allerlei dingen te bestoken, die onder ons volkomen zekerheid hebben. En als iemand (met name Afgewezen, maar ook anderen) hem uitleg geven, kronkelt hij snel weer verder naar de volgende vraag.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Zullen we met z'n allen de "zaak Marnix" nu maar met een gerust hart in de handen leggen van de Admins/mods ter nadere beoordeling??

Het is niet aan óns om te oordelen of Marnix ja of nee mag blijven, en zo ja, onder welke voorwaarden, tevens of er ándere forummers (wie dat zijn vermag mij niet helemáál duidelijk zijn: aan de scribenten "anti-Marnix" het verzoek dat duidelijk te maken =desnoods in een apart topic=) ja dan nee zouden mogen blijven en zo ja, onder welke restricties..........daar help je de admins/mods een handje mee in hun besluitvorming :?

of solliciteren een aantal mensen hier openlijk naar een baantje als mod???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Verder, Rens, ben ik het niet met je eens.
dát geeft nu juist dit forum zijn bestaansgrond!!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

.......nieuwe vormgeving dus..............
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Bericht door Mariavt »

Breekijzertje schreef:.......nieuwe vormgeving dus..............
Je kunt schrijven wat je wilt breekijzer, ze blíjven aan de gang.
Komt de sfeer hier wel ten goede. NIET DUS.
Wat moeten onze gasten wel denken die hier op dit topic rondneuzen? :roll: :roll: :roll:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:of solliciteren een aantal mensen hier openlijk naar een baantje als mod???
Zo zie je maar: Jvdg gaat even op vakantie en de havikken proberen zijn mod-functie over te nemen. :mrgreen:
Zagen aan zijn stoelpoten, heet dat volgens mij in jargon. :D

Het gaat mij overigens niet om Marnix persoonlijk, maar om het arminiaanse geluid, dat je hier steeds sterker aan hoort zwellen.
Gesloten