Kinderpraat

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kinderpraat

Bericht door MarthaMartha »

-DIA- schreef:
refo schreef:In dit geval heeft de vrouw groot gelijk. Zulks zegt men niet.
k weet het mijn beste vriend! Het verhaal is fictief, en ontsproot na het lezen over
de luizen spontaan aan mijn brein. ;)
Je moet echt vaker van die spontane verhalen schrijven DIA, ze zijn heerlijk!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kinderpraat

Bericht door Auto »

-DIA- schreef:
refo schreef:In dit geval heeft de vrouw groot gelijk. Zulks zegt men niet.
k weet het mijn beste vriend! Het verhaal is fictief, en ontsproot na het lezen over
de luizen spontaan aan mijn brein. ;)
HAHAHAHA

:super
Lelie
Berichten: 140
Lid geworden op: 25 jan 2006, 10:26

Re: Kinderpraat

Bericht door Lelie »

Zoontje van vijf was vandaag lekker op dreef.
De juf had een mooi bijbelverhaal verteld. Dat had hij heel fijn gevonden. " ik kon lekker uitrusten" was zijn commentaar.
Vanmorgen zat hij voor schooltijd op zijn kamer te spelen met de gebruikelijke rommel om zich heen. Op mijn opmerking dat er een soldaat op de overloop lag, kwam hij verschrikt overeind, met de kreet: " ik dacht dat het een echte was".
Vanmiddag haalde grote broer hem op uit school. Komt er een fietsende dame over de stoep. Broertje spreidt zijn armen en geeft een 'leeuwenbrul'. De dame keek erg verbaasd. Grote broer kon er om lachen, maar wat zou Lelie zich geschaamd hebben...
(Overigens zit hij nu heel braaf te stiften)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kinderpraat

Bericht door Mara »

Geweldig DIA, ik had het net even nodig. Je hebt talent, ik zag het zo voor me :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Kinderpraat

Bericht door caprice »

-DIA- schreef:
helma schreef:Sprak ik net een moeder van school bij de supermarkt.
Ze had pas mijn zoon (15) gesproken en gevraagd of ik soms interesse had om luizen te gaan vangen.
Hij had haar onderzoekend aangekeken en gevraagd: heeft u luizen dan?
Tjaa... soms moet even tot 10 tellen om wat te zeggen.

Klampt me bij AH een klant aan: Meneer ken u me helpen?
Vanzelf, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Ohh, ik heb de hele winkel al afgezocht, maar ik ken geen Sperti vinden.
Oh, ik loop wel even met u mee mevrouw, wat vervelend als u aambeien hebt he?
De vrouw (verontwaardigt): wie zegt dat ik aambeien heeft...?!
Ik denk plots dat ik iets doms zei en probeer mijn fout te herstellen.
Ach mevrouw, ik dacht alleen maar, omdat u naar Sperti vroeg...
Jaja, mooi pessoneel hebben ze hier, kga me beklage bij de supermarktmanager...
Sorry mevrouw, waarschijnlijk was er een miscommunicatie...
Ken me nie skele ik la me nie beledige!
En ze stapt woest gebarend op de supermarktmanager af die net de winkel binnenkomt.
Meneer. Uw pessoneel beschuldig me van aambeie.
De supermarktmanager schiet in de lach. Kort daarop bedenkt hij dat hij dat beter
niet kon doen en hij reset zijn gezicht:
Oh, mevrouw, maar dat is erg! Wie zei dat?
De mevrouw wees naar mij: Die daar, een stuk onbenul! Dat u die in uw winkel duldt...
Hmmm... Terwijl de zakelijke manager maar moeilijk zijn gezicht in plooi kan houden
zegt hij: Ik beloof u een ouderhoud met mijn personeel hebben over deze zaak.
Das je geraden ook. Ik la me nie beledigen door een winkelsnotneus!
Hoho mevrouw, zegt de manager, weet u dat deze medewerker geen snotneus is?
Hij is een gewaardeerd en kundig medewerker met een praktijk van 30 jaar...
De vrouw loopt rood aan... Bijna paars... Ik kom hier noooit meer!
Want hoe wete jullie dak aambeien heb...
De praivesjie is hier totaal nie belangrijk zo de hore
En met een luid maar minder gepast woord verlaat ze de winkel.

Haar Sperti totaal vergetend...
Tja, het had natuurlijk ook voor haar man bestemd kunnen zijn, maar ze verraadt zichzelf!
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

Gister kondigde de dominee af dat de collecte bij de deur voor het NPV was.
Dochterlief (12) fluisterde heel verbaasd waarom wij collecteerden voor de NBV en of we dan ook een keer voor de HSV zouden collecteren.....
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Kinderpraat

Bericht door Unionist »

helma schreef:Gister kondigde de dominee af dat de collecte bij de deur voor het NPV was.
Dochterlief (12) fluisterde heel verbaasd waarom wij collecteerden voor de NBV en of we dan ook een keer voor de HSV zouden collecteren.....
Pas hoorde ik van een keurige reformatorische domineesvrouw die collecteerde voor de ZOA. Bij één adres werd er bits gereageerd: "Nee hoor, dat hebben ze aan zichzelf te danken." Hoezo dan? "Nou, als je netjes leeft, krijg je geen soa's."
De domineesvrouw zal ook wel in achting gedaald zijn, dat ze dáárvoor met de bus rondging.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kinderpraat

Bericht door helma »

Unionist schreef:
helma schreef:Gister kondigde de dominee af dat de collecte bij de deur voor het NPV was.
Dochterlief (12) fluisterde heel verbaasd waarom wij collecteerden voor de NBV en of we dan ook een keer voor de HSV zouden collecteren.....
Pas hoorde ik van een keurige reformatorische domineesvrouw die collecteerde voor de ZOA. Bij één adres werd er bits gereageerd: "Nee hoor, dat hebben ze aan zichzelf te danken." Hoezo dan? "Nou, als je netjes leeft, krijg je geen soa's."
De domineesvrouw zal ook wel in achting gedaald zijn, dat ze dáárvoor met de bus rondging.
:haha
ja bij zoiets kan je toch maar beter geen afkortingen gebruiken
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9204
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kinderpraat

Bericht door parsifal »

Unionist schreef:
Pas hoorde ik van een keurige reformatorische domineesvrouw die collecteerde voor de ZOA. Bij één adres werd er bits gereageerd: "Nee hoor, dat hebben ze aan zichzelf te danken." Hoezo dan? "Nou, als je netjes leeft, krijg je geen soa's."
De domineesvrouw zal ook wel in achting gedaald zijn, dat ze dáárvoor met de bus rondging.
Die reactie vind ik eigenlijk wel zorgelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kinderpraat

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:
Unionist schreef:
Pas hoorde ik van een keurige reformatorische domineesvrouw die collecteerde voor de ZOA. Bij één adres werd er bits gereageerd: "Nee hoor, dat hebben ze aan zichzelf te danken." Hoezo dan? "Nou, als je netjes leeft, krijg je geen soa's."
De domineesvrouw zal ook wel in achting gedaald zijn, dat ze dáárvoor met de bus rondging.
Die reactie vind ik eigenlijk wel zorgelijk.
Wat vind je daar zorgelijk aan?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9204
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kinderpraat

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
parsifal schreef:
Unionist schreef:
Pas hoorde ik van een keurige reformatorische domineesvrouw die collecteerde voor de ZOA. Bij één adres werd er bits gereageerd: "Nee hoor, dat hebben ze aan zichzelf te danken." Hoezo dan? "Nou, als je netjes leeft, krijg je geen soa's."
De domineesvrouw zal ook wel in achting gedaald zijn, dat ze dáárvoor met de bus rondging.
Die reactie vind ik eigenlijk wel zorgelijk.
Wat vind je daar zorgelijk aan?
1) Dat je geen SOA's krijgt als je zelf netjes leeft (Het kan aan de echtgenoot/echtgenote liggen, of er kan iets fout gegaan zijn met een medische behandeling of contact met lichaamstoffen met anderen.

2) Meer zorgelijk vind ik dat mensen blijkbaar geen hulp verdienen als ze het er zelf naar gemaakt hebben. In de Bijbel wordt opgeroepen de gevangenen te bezoeken enz. Je hoeft fouten niet te verdoezelen. Maar als Christenen moeten we toch blij zijn met genade voor mensen die hun ellende aan zichzelf te danken hebben.

3) Dat iemand die het opneemt voor de mensen die lijden als gevolg van eigen fouten/zonden blijkbaar vreemd aangekeken wordt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kinderpraat

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:
Tiberius schreef:
parsifal schreef:
Unionist schreef:
Pas hoorde ik van een keurige reformatorische domineesvrouw die collecteerde voor de ZOA. Bij één adres werd er bits gereageerd: "Nee hoor, dat hebben ze aan zichzelf te danken." Hoezo dan? "Nou, als je netjes leeft, krijg je geen soa's."
De domineesvrouw zal ook wel in achting gedaald zijn, dat ze dáárvoor met de bus rondging.
Die reactie vind ik eigenlijk wel zorgelijk.
Wat vind je daar zorgelijk aan?
1) Dat je geen SOA's krijgt als je zelf netjes leeft (Het kan aan de echtgenoot/echtgenote liggen, of er kan iets fout gegaan zijn met een medische behandeling of contact met lichaamstoffen met anderen.

2) Meer zorgelijk vind ik dat mensen blijkbaar geen hulp verdienen als ze het er zelf naar gemaakt hebben. In de Bijbel wordt opgeroepen de gevangenen te bezoeken enz. Je hoeft fouten niet te verdoezelen. Maar als Christenen moeten we toch blij zijn met genade voor mensen die hun ellende aan zichzelf te danken hebben.

3) Dat iemand die het opneemt voor de mensen die lijden als gevolg van eigen fouten/zonden blijkbaar vreemd aangekeken wordt.
Ok, duidelijk.
Dat is wel zo, inderdaad.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Kinderpraat

Bericht door vlinder »

Je kunt je geld nu eenmaal niet aan 'alle goede doelen geven. Persoonlijk zou ik wanneer er echt gecollecteerd werd voor een SOA, niet daaraan geven. De dame heeft voor 90 procent gelijk wanneer ze zegt dat dit door niet netjes leven komt, hoe spijtig voor de andere 10 procent. Dan zou ik liever helpen in onerzoek naar kanker waar niemand voor kiest.

En dat gevangene bezoeken: ik heb een predikant horen uitleggen dat dit vooral de gevangen om het geloof betredft.Wanneer je de Bijbel opvolgt moet iemand die een ander vermoord ook gedood worden en is het niet onze plicht om deze mensen te bezoeken en daar goede vriendn mee te worden. Of ik hier helemaal achter sta weet ik niet.

Maar het is wel zo dat deze reacties de hartheid en liefdeloosheid van onze samenleving tekenen. Barmhartigheid en zelfverloochening is er niet veel meer tegenwoordig.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33318
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kinderpraat

Bericht door Tiberius »

Bij ons wordt er eigenlijk nooit voor soa's gecollecteerd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kinderpraat

Bericht door Mara »

ZOA is een vrij onbekende organisatie, niet in christelijke kring, maar daarbuiten.
Dus ik kan me voorstellen dat er een misverstand optreedt. Beter kun je dan vragen of men iets wil geven voor christelijke hulpverlening aan vluchtelingen.
Ik geef ook niet alle goede doelen die voorbij komen.
Soms zijn we al donateurs, soms heeft het doel mijn sympathie niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie