Avondmaal

Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Avondmaal

Bericht door Lapressa »

omdat ik ik via via toch weer dingen te weten ben gekomen en ik langer dan vandaag in de refowereld leef. Het is dus echt bevestigd naar mij toe door anderen.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Avondmaal

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:
Lapressa schreef:Net als aan het avondmaal gaan. Dan ga je in een gemeente van bijna 1000 mensen aan en dan krijg je maar van 2 mensen een positieve reactie, 1 negatieve en alle andere 997 mensen zwijgen, kijken je aan, kijken je na en je weet dat er over gepraat gaat worden bij de koffie na de dienst.
En ìk vraag me af hoe jij aan de conclusie komt dat velen onder het genot van de koffie over jouw "aangaan" spreken c.q. kritisch zijn over dat aangaan.

Mss. zijn er hierover veel meer mensen verblijd dan jij vermoedt.
Je schetst hier een karikatuur zonder onderbouwing.
En op die manier heb je kwade gedachten over je naaste (9e gebod). En dat wil in het aangaan aan des Heeren Heilig Avondmaal!

Denk niet dat dat de Heere aangenaam zijn zal.

(niet dat veel mensen niet door hun gedrag op die manier aanstoot geven, maar dat is hun ter verantwoording)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Avondmaal

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
jvdg schreef:
Lapressa schreef:Net als aan het avondmaal gaan. Dan ga je in een gemeente van bijna 1000 mensen aan en dan krijg je maar van 2 mensen een positieve reactie, 1 negatieve en alle andere 997 mensen zwijgen, kijken je aan, kijken je na en je weet dat er over gepraat gaat worden bij de koffie na de dienst.
En ìk vraag me af hoe jij aan de conclusie komt dat velen onder het genot van de koffie over jouw "aangaan" spreken c.q. kritisch zijn over dat aangaan.

Mss. zijn er hierover veel meer mensen verblijd dan jij vermoedt.
Je schetst hier een karikatuur zonder onderbouwing.
En op die manier heb je kwade gedachten over je naaste (9e gebod). En dat wil in het aangaan aan des Heeren Heilig Avondmaal!

Denk niet dat dat de Heere aangenaam zijn zal.

(niet dat veel mensen niet door hun gedrag op die manier aanstoot geven, maar dat is hun ter verantwoording)
Ik neem aan dat je niet op mijn posting doelt, Bert.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Avondmaal

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:
Ik neem aan dat je niet op mijn posting doelt, Bert.
Nee, ik bedoel jou niet, Jan, eerder bevestig ik wat je zei...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Avondmaal

Bericht door Lapressa »

het 'shoppen' gaat vaak vooraf aan een overstap. je kan anders toch niet weten waar jij het beste in kan vinden. Daarbij is gebed het aller belangrijkste. Een overstap komt vaak nadat mensen zijn gaan 'shoppen'(ik heb echt moeite met dit woord, want het gaat wel over het bezoeken van Gods huis)

In begin heb ik er ook moeite mee gehad met bijna elke week een andere kerk. Hier is het niet anders of ik moet niet meer de weekenden gaan werken en naar mijn vriend gaan. Dan kan ik in 1 en dezelfde kerk kerken. Al gaande heeft God mij geleerd er mee om te gaan en heb ik het als een verrijking mogen ervaren. Ik heb hier heel sterk gemerkt dat God voor mij in een andere kerk een plek heeft.
Als ik heel eerlijk ben: ik vermoed dat het zelfs in de kerk is waarvan ik altijd, sinds wij een relatie hebben, dat ik daar nooit lid zou kunnen worden. Toch merk ik steeds meer dat wij naar die kerk getrokken worden. Alleen nog steeds zijn er ook twijfels. Zelfs na ruim 2 jaar en daarom kan ik die stap nog niet zetten.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Franny
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2008, 09:20
Locatie: In de buurt van Utrecht.

Re: Avondmaal

Bericht door Franny »

Je wordt er naar toegetrokken en er zijn nog steeds twijfels. Moeilijk hoor. Ik wilde dat ik je kon helpen.
Maar dit is persoonlijk!
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Avondmaal

Bericht door Lapressa »

misschien had ik dit trouwens in begin ook wat duidelijker aan moeten geven in de discussie (het ontstaan van het kerken in verschillende kerken), dat het puur zo gegroeid is en nooit van te voren een bewuste keuze is geweest.

@Franny, dat klopt en ik vermoed dat ik er op een gegeven er echt wel aan toe zal zijn. Misschien niet helemaal de goede uitdrukking maar weet even niet op een andere manier te omschrijven. Als het moment daar is dat het echt moet, dan zal God dat denk ik ook duidelijk maken.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Franny
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2008, 09:20
Locatie: In de buurt van Utrecht.

Re: Avondmaal

Bericht door Franny »

Lapressa schreef:misschien had ik dit trouwens in begin ook wat duidelijker aan moeten geven in de discussie (het ontstaan van het kerken in verschillende kerken), dat het puur zo gegroeid is en nooit van te voren een bewuste keuze is geweest.

@Franny, dat klopt en ik vermoed dat ik er op een gegeven er echt wel aan toe zal zijn. Misschien niet helemaal de goede uitdrukking maar weet even niet op een andere manier te omschrijven. Als het moment daar is dat het echt moet, dan zal God dat denk ik ook duidelijk maken.
Ja, ik moet daarbij denken aan psalm 32:
Ik zal je onderwijzen, en je leren van de weg die je gaan zult.
Ik zal raad geven, Mijn oog zal op je zijn.
Plaats reactie