Student Geuze

Oude Paden

Student Geuze

Bericht door Oude Paden »

Zijn er toevallig al forrumers die gehoort hebben over het preken van student Geuze van de GGiN.

Ben wel benieuwd!

En eer dat hij Gouda aandoet.......................zijn we wel enkele maanden verder
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Student Geuze

Bericht door Hendrikus »

Oude Paden schreef: En eer dat hij Gouda aandoet.......................zijn we wel enkele maanden verder
O, staat de route al vast?
Geuze: een Zeeuw zeker?
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

zou hij niet eerst een jaar of 2 jaar gaan studeren zonder te preken?
dré
--------

Credo in unum Deo
Een
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:42

Bericht door Een »

Hij staat elke week in het RD, aanstaande week in Goes.
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

sorry, ik was in de war met student Weststrate! :oops:
dré
--------

Credo in unum Deo
Zoeffie
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 mei 2006, 11:37

Re: Student Geuze

Bericht door Zoeffie »

Hendrikus schreef:
Oude Paden schreef: En eer dat hij Gouda aandoet.......................zijn we wel enkele maanden verder
O, staat de route al vast?
Geuze: een Zeeuw zeker?
Daar woont hij dan niet meer,
Toevallig weet ik dat hij in Uddel woont!
Gebruikersavatar
rj
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 18:50

Bericht door rj »

Hij was ook leraar op de Mt. Cheam in Chilliwack ooit
Een
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:42

Bericht door Een »

wierhols schreef:ik heb hem een keertje gehoord. Hij klonk wel goed heldere stem en geen ouderwets taalgebruik-inhoudelijk schriftuurlijk-bevindelijk
Een aanwinst dus voor de GGiN? Fijn om te horen!
Heb weleens vernomen van Uddelaars dat hij als ouderling ook zeer aangenaam was.
Ga hem binnenkort ook maar eens beluisteren dan.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Een dominee beluister je niet. Een preek wel.

Zoals je er zo over praat lijkt het net of je een handtekeningenverzamelaar bent. "Is dat wat?". "Ja, ik heb gehoord dat hij goed is". "Ok, dan ga ik op hem af".

En hier moet ik dan ook aan denken: 21 (Die van Athene nu allen, en de vreemdelingen, die zich daar onthielden, besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen.)
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

refo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.

Zoals je er zo over praat lijkt het net of je een handtekeningenverzamelaar bent. "Is dat wat?". "Ja, ik heb gehoord dat hij goed is". "Ok, dan ga ik op hem af".

En hier moet ik dan ook aan denken: 21 (Die van Athene nu allen, en de vreemdelingen, die zich daar onthielden, besteedden hun tijd tot niets anders dan om wat nieuws te zeggen en te horen.)
Weer zo'n eigengemaakte toepassing.
Mag je niet meer oprecht benieuwd zijn naar de prediking van een aankomend predikant?
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
dat doet me denken aan het lezen van sommige ouderlingen: de één staat de hele tekst op te dreunen in stacato-stijl zonder énige intonatie, de ander weer met een ongelofelijke nasale stem, waarbij je denkt: de eerstvolgende keer dat die of die de tekst moet lezen rén ik de kerk uit......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Je beluisterd wel degelijk de mán, én de tekst of preek.

Het stemgeluid doet er evenzeer toe als hetgeen er gepredikt wordt!! Somtijds zijn zélfs de maniertjes van een dominee dusdanig irritant dat een deel van de prediking aan je voorbij gaat.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Petrus schreef:
refo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
dat doet me denken aan het lezen van sommige ouderlingen: de één staat de hele tekst op te dreunen in stacato-stijl zonder énige intonatie, de ander weer met een ongelofelijke nasale stem, waarbij je denkt: de eerstvolgende keer dat die of die de tekst moet lezen rén ik de kerk uit......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Je beluisterd wel degelijk de mán, én de tekst of preek.

Het stemgeluid doet er evenzeer toe als hetgeen er gepredikt wordt!! Somtijds zijn zélfs de maniertjes van een dominee dusdanig irritant dat een deel van de prediking aan je voorbij gaat.
Dit laatste ben ik wel met je eens Petrus,
Er jammer is dat soms. In mijn eigen kerverband zie ik dat bij bijv Ds. van Voorden. Persoonlijk vindt ik z'n preken kwa inhoud en diepgang een van de meest aansprekende predikanten. Z'n voordracht is echter zo monotoon dat er heel veel deze predikant mijden en zijn boodschap aan hun voorbij gaat.
Erg jammer!
Een
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jun 2006, 08:42

Bericht door Een »

refo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.

Zoals je er zo over praat lijkt het net of je een handtekeningenverzamelaar bent. "Is dat wat?". "Ja, ik heb gehoord dat hij goed is". "Ok, dan ga ik op hem af".
Je brengt mij op een idee! Zal ik z'n handtekening inscannen en hier plaatsen? :D

Ik bedoelde meer van dan is het in ieder geval de moeite waard om even een eindje te rijden om hem te horen spreken. Of mag dat ook al niet?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Oude Paden schreef:
Petrus schreef:
refo schreef:Een dominee beluister je niet. Een preek wel.
dat doet me denken aan het lezen van sommige ouderlingen: de één staat de hele tekst op te dreunen in stacato-stijl zonder énige intonatie, de ander weer met een ongelofelijke nasale stem, waarbij je denkt: de eerstvolgende keer dat die of die de tekst moet lezen rén ik de kerk uit......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Je beluisterd wel degelijk de mán, én de tekst of preek.

Het stemgeluid doet er evenzeer toe als hetgeen er gepredikt wordt!! Somtijds zijn zélfs de maniertjes van een dominee dusdanig irritant dat een deel van de prediking aan je voorbij gaat.
Dit laatste ben ik wel met je eens Petrus,
Er jammer is dat soms. In mijn eigen kerverband zie ik dat bij bijv Ds. van Voorden. Persoonlijk vindt ik z'n preken kwa inhoud en diepgang een van de meest aansprekende predikanten. Z'n voordracht is echter zo monotoon dat er heel veel deze predikant mijden en zijn boodschap aan hun voorbij gaat.
Erg jammer!
En dan te bedenken dat hij schoolmeester was!
Met PABO opleiding...
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Blijkbaar moet je het aardse en het geestelijke scheiden...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gesloten