Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [1]

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Hendrikus schreef:
Jongere schreef:Héél soms heeft dat ook wel wat.. :roll: "Adagio con Brio" :mrgreen:
Leg eens uit, Jongere, wat bovenstem en brio met elkaar te maken hebben?

Rood aangelopen tenoren die een bovenstem brullen - con fuoco? :oops:
Als ik dat kon uitleggen.. het schijnt bij elkaar te horen. Vanachter mijn kerkorgeltje hoor ik ook geregeld enkele gemeenteleden zeeeer con brio de bovenstem zingen die dan ook totaal niet bij mijn harmonisatie past. Maar het is goed bedoeld.. :D
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16755
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:Vanachter mijn kerkorgeltje hoor ik ook geregeld enkele gemeenteleden zeeeer con brio de bovenstem zingen die dan ook totaal niet bij mijn harmonisatie past. Maar het is goed bedoeld.. :D
Er zijn wel méér dingen die goed bedoeld zijn, maar niettemin verboden zouden moeten worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11432
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Hendrikus schreef:
Jongere schreef:Vanachter mijn kerkorgeltje hoor ik ook geregeld enkele gemeenteleden zeeeer con brio de bovenstem zingen die dan ook totaal niet bij mijn harmonisatie past. Maar het is goed bedoeld.. :D
Er zijn wel méér dingen die goed bedoeld zijn, maar niettemin verboden zouden moeten worden :mrgreen:
Idd, gemeenteleden die, terwijl jij speelt, afwisselend langzamer of sneller willen zingen bv :cry:
limosa

Bericht door limosa »

Hendrikus schreef:
Jongere schreef:Vanachter mijn kerkorgeltje hoor ik ook geregeld enkele gemeenteleden zeeeer con brio de bovenstem zingen die dan ook totaal niet bij mijn harmonisatie past. Maar het is goed bedoeld.. :D
Er zijn wel méér dingen die goed bedoeld zijn, maar niettemin verboden zouden moeten worden :mrgreen:
tja, sommigen bedoelen het goed maar het is niet alles goed wat ze bedoelen . . .

on-topic verder maar weer
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Magnificat (RV 610 voor Hendrikus) van Vivaldi. Van Brilliant Classics... Laat Kees Koudstaal het niet horen.
Petrus

Bericht door Petrus »

weet ik vééeél, het is iig de R. O. (ivm het weer zónder theemutsen)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

limosa schreef:
Marnix schreef:Neen. Salem Hill.... christelijke progrock met veel pianowerk, xylofoon enzo.... best rustig... en complex.
wat een gejengel man, vreselijk

ik hoor nu op de Reformatorische Omroep een kinderkoortje zingen van Ps 130

Zo Gij in 't recht wilt treden,
O HEER', en gadeslaan
Onz' ongerechtigheden;
Ach, wie zou dan bestaan?
Maar neen, daar is vergeving
Altijd bij U geweest;
Dies wordt Gij, HEER', met beving,
Recht kinderlijk gevreesd.

mooi!
hee lol. smaken verschillen nou eenmaal... wat de een mooi vindt vindt de ander gejengel :) ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Bericht door rekcor »

kluister nu bright.fm. Ook niet alles, maar in ieder geval is het niet meer zo saai stil hiero.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16755
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Neen. Salem Hill.... christelijke progrock met veel pianowerk, xylofoon enzo.... best rustig... en complex.
@Marnix: ik ben benieuwd waar het christelijke element van deze groep te vinden is. Heb gezocht op de website, maar kon geen woord vinden waaruit christelijke roots bleken.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Nou ja, met christelijk doelde ik op de band.... niet op de muziek en teksten in het bijzonder. Ze geven zelf, ik dacht in de FAQ op de site, aan dat alle bandleden christenen en zijn en ze geen uitgesproken christelijke teksten schrijven, maar in een band met christenen niet anders kan dan dat tussen de regels door en soms ook in de regels zelf het christelijke karakter wel te zien is... Je hoort het in de teksten wel terug.... als je het weet.

In een interview zegt een van de leden"

Although by definition music made by a band full of Christians is going to be Christian music to some extent.


Stukje uit de FAQ:


7. Is Salem Hill a Christian band?

No and yes. We are not a Christian band in that we don't see SH as a ministry and we don't feel that all of our music should be of a Christian nature. On the other hand, all of the current members of SH are Christians, so, as with any artist, who we are will invariably come through in our art.


Kijk bijvoorbeeld eens goed naar deze songtext bijvoorbeeld.

Lifetimes lost while proving the dinosaurs
Ages argue faith versus fact
Battle – chapter 3, verses 4 through 9
Draw it out – you can make it a war
‘Til you can’t feel your core

Baptized in the din of discussion
Dogma and it’s all in your head
Sermons on my neighbors and how they fail
In the end, while there’s so much we lack
One more easy attack
One more pat on the back
Like a shadow of light faintly breaking the night
Nothing bright when I’m seen – more a speck than a beam
And I know I’m not free
One step further from the future me

Like a shadow of light faintly breaking the night
Nothing bright, not a gleam—more a twig than a tree
Though I’m beyond the seed
Still no closer to the future me

Searching for my purpose while blind in the dark
Nowhere in these earthly bounds found
She calls me – calls my name out here in the streets
See her smile and I feel my heart race
But I can’t see her face

She takes my hand and I’m suddenly pulled inside
Sits me down and she draws me some tea
From the shelf beckoning dusty leathered leaves
Reveal planet Earth’s masterpiece
Through a window I see
No. A mirror to me

An explosion of light waves destroying the night
Reflected glory I see! Finally the true me!
Now I know that I’m free
Safe in steps towards the future me

Keep me safe in the future. Keep me safe in Your arms.


Zo zijn er overigens meer bands, zoals Glass Hammer en Spock's Beard.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik heb nu een cd van Norah Jones opstaan, jazzy-easylistening...........lekker ontspannend, met een paar kaarsen erbij aan, een wijntje.............................................
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16755
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:Ik heb nu een cd van Norah Jones opstaan, jazzy-easylistening...........lekker ontspannend, met een paar kaarsen erbij aan, een wijntje.............................................
theemutsje op? :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
Petrus schreef:Ik heb nu een cd van Norah Jones opstaan, jazzy-easylistening...........lekker ontspannend, met een paar kaarsen erbij aan, een wijntje.............................................
theemutsje op? :mrgreen:
Met déze warmte??? Heb je soms een zonnesteek opgelopen Hendrikus?????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:Nou ja, met christelijk doelde ik op de band.... niet op de muziek en teksten in het bijzonder.
. . .
Hoe ver moet het gaan voordat je nou eens gewoon zegt dat je je er als christen verre van moet houden? Het etiketje "christelijk" dat je er nog op probeert te plakken is totaal misplaatst. God-onterende troep is het.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16755
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:
Hendrikus schreef:
Petrus schreef:Ik heb nu een cd van Norah Jones opstaan, jazzy-easylistening...........lekker ontspannend, met een paar kaarsen erbij aan, een wijntje.............................................
theemutsje op? :mrgreen:
Met déze warmte??? Heb je soms een zonnesteek opgelopen Hendrikus?????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ikke niet :lol: Maar we zijn inmiddels van jou gewend dat je bij je berichten in dit topic ook even meldt of het theemutsje wel of niet in functie is - en dié melding miste ik vandaag. Vandaar mijn vraag.
Petrus schreef:Zo langzamerhand is álles "fout" wat géén rok tot op de enkels te zien geeft, blouses tot aan de keel dichtgeknoopt............
en theemuts tot over de oren :mrgreen:
Gesloten