Judith Christ bible ?!

Plaats reactie
Lambertus

Judith Christ bible ?!

Bericht door Lambertus »

Weer een lachwekkend iets en tegelijketijd toch wel weer heel ernstig

http://www.rorate.com/rorate/scripts/nw ... p?id=16778
Critici beschouwen het werk als godslasterlijk
[Aangepast op 11/6/05 door Lambertus]
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Zullen we dit gewoon onder vremd en dom afdoen??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik snap niet het doel van dit gedoe. Jezus nam het voortouw in het gelijkstellen van de positie van de vrouw en juist Hij moet het ontgelden.

Wedden dat die progressieve dominees het evangelie van Thomas ook de lucht in prijzen, om zijn eerlijke gnostische weergave van Christus en het goede in onszelf? Voor het gemak wordt dan wel ff vergeten dat Jezus daar als zeer vrouwonvriendelijk wordt afgeschilderd:
114 Simon Petrus zei tot hem: "Laat Maria van ons weggaan, want de vrouwen zijn het Leven niet waardig." Jezus sprak: "Ziet, ik zal haar leiden en haar tot man maken, opdat zij ook een levende geest worde, gelijk u mannen. Want iedere vrouw die zichzelf mannelijk zal maken zal het Koninkrijk der Hemelen ingaan."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Wybren,

waar staat dat stukje?
Komt met niet bekend voor.

Verder vind ik het schandalig dat zoiets uitgegeven wordt.

Hoe verdraagt God dit.

Groetjes vlinder
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door vlinder
Wybren,

waar staat dat stukje?
Komt met niet bekend voor.

Verder vind ik het schandalig dat zoiets uitgegeven wordt.

Hoe verdraagt God dit.

Groetjes vlinder
Het komt uit het evangelie van Thomas. Dit is een boekje uit de Qumran rollen. Het is zwaar gnostisch van aard en uiteraard zo apocrief als wat, maar erg populair bij de "moderne" christen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Ah, oke.

nog nooit van gehoord,
Ben waarschijnlijk geen modern Christen;)

groetjes vlinder
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Bericht door FlyingEagle »

walgelijk! zo'n vertaling van de bijbel. De opdracht om aan de bijbel nix toe of af te doen wordt hier met voeten getreden.

:?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9201
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Oorspronkelijk gepost door vlinder
Wybren,

waar staat dat stukje?
Komt met niet bekend voor.

Verder vind ik het schandalig dat zoiets uitgegeven wordt.

Hoe verdraagt God dit.

Groetjes vlinder
Het komt uit het evangelie van Thomas. Dit is een boekje uit de Qumran rollen. Het is zwaar gnostisch van aard en uiteraard zo apocrief als wat, maar erg populair bij de "moderne" christen.
Een verbetering: het komt niet uit Qumran maar wordt meer in verband gebracht met Nag Hamadi (hoewel het geschrift zelf volgens mij op een andere manier boven water is gekomen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oké Parsifal, klopt.
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Hoe verdraagt God dit.
Wij moeten ons niet bezig houden "hoe" God een bepaalde handeling of actie van een bepaald persoon of een bepaalde groep verdraagt.

Deze hele mensheid is een vloek, een grove belediging aan het adres van God. Dat is inclusief jij en ik.
God verdraagt ons omdat Hij groter dan wij ons kunnen voorstellen en liefde heeft voor het onverdraagzame.

God verdraagt dit omdat Hij ook jou en mij verdraagt. Mijn zonden zijn niet groter dan deze zonden.

Laten we blij zijn dat God dit verdraagt, dat Hij de mensheid nog verdraagt.
Wij moeten ons als christenen niet tegen de zonden keren en daar de nadruk op leggen en het vingertje naar opwijzen. We moeten ons naar de zondaar toekeren en de nadruk leggen op God's verdraagzaamheid en Zijn heilsplan. Daar moet ons vingertje op wijzen.

Dus over dit soort dingen moeten we ons niet collectief druk gaan maken. Net zoals die tv uitzending. Geen opgestoken vingertje maar een de weg wijzend leven leiden.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Plaats reactie