G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Online
Zeeuw
Berichten: 11626
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Zeeuw »

Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:56
-DIA- schreef: 22 aug 2023, 20:35
Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Op zich waar, maar, zoals een vriend boven opmerkte, het sticht niet. Hoe waar het ook is. Hier luister ik toch liever niet naar. Hij gaat wel ver met woorden die niet stichten maar afstoten. Woorden die niet veel onderdoen voor ds. vdB. Dat begrijpt iedereen wel. Hoewel de waarheid wel gezegd wordt, maar die harde woorden. Misschien heb ik alweer teveel gezegd.
Hem met ds vdB vergelijken? Zeker niet. Burggraaf is zuiver in de leer. Alleen de manier waarop en wat hij er bij haalt is niet fraai.
Zomaar een stukje geciteerd van de website. En dan iets over 'zuiver in de leer' zeggen. Als de liefde er niet is...
DIA schrijft iets over achterklap. Iemand die schrijft 'Refo-dominees, niet 1 uitgezonderd, zijn bedriegers van het ergste soort'. En dan nog verzachtend over zoiets praten. Echt...

Het afvallige Refodom puilt uit van gehypnotiseerde psychopaten, die hun ziel aan de duivel hebben verkocht, inclusief refo-dominees/belijders, RD-redacteurs/abbonees, SGP-lijders/leden, die allemaal meedansen met het WEF-666-great-reset-hellespel, waarvan de feitelijke bewijsvoering alleen al in 2022 uitdrukkelijk en uitvoerig is aangetoond op deze website. Er is echter nog niet eens een horizontale, laat staan een geestelijke ontwaking binnen de refo-gelederen, en dat is een rechtvaardig oordeel Gods. Refo-dominees -niet 1 uitgezonderd- zijn bedriegers van het ergste soort en zij maken dan ook een duivelse game van de bijbelse vrijmaakplicht en dirigeren hun schapen op de brede weg ter helle met een pro-sodom-evangelie naar de mens.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:56
-DIA- schreef: 22 aug 2023, 20:35
Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Op zich waar, maar, zoals een vriend boven opmerkte, het sticht niet. Hoe waar het ook is. Hier luister ik toch liever niet naar. Hij gaat wel ver met woorden die niet stichten maar afstoten. Woorden die niet veel onderdoen voor ds. vdB. Dat begrijpt iedereen wel. Hoewel de waarheid wel gezegd wordt, maar die harde woorden. Misschien heb ik alweer teveel gezegd.
Hem met ds vdB vergelijken? Zeker niet. Burggraaf is zuiver in de leer. Alleen de manier waarop en wat hij er bij haalt is niet fraai.
Nee beslist niet qua leer, maar de taal vindt ik niet altijd passelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef: 22 aug 2023, 21:02
Zomaar een stukje geciteerd van de website. En dan iets over 'zuiver in de leer' zeggen. Als de liefde er niet is...
DIA schrijft iets over achterklap. Iemand die schrijft 'Refo-dominees, niet 1 uitgezonderd, zijn bedriegers van het ergste soort'. En dan nog verzachtend over zoiets praten. Echt...

Het afvallige Refodom puilt uit van gehypnotiseerde psychopaten, die hun ziel aan de duivel hebben verkocht, inclusief refo-dominees/belijders, RD-redacteurs/abbonees, SGP-lijders/leden, die allemaal meedansen met het WEF-666-great-reset-hellespel, waarvan de feitelijke bewijsvoering alleen al in 2022 uitdrukkelijk en uitvoerig is aangetoond op deze website. Er is echter nog niet eens een horizontale, laat staan een geestelijke ontwaking binnen de refo-gelederen, en dat is een rechtvaardig oordeel Gods. Refo-dominees -niet 1 uitgezonderd- zijn bedriegers van het ergste soort en zij maken dan ook een duivelse game van de bijbelse vrijmaakplicht en dirigeren hun schapen op de brede weg ter helle met een pro-sodom-evangelie naar de mens.
Dit bedoel ik als onpasselijke taal. Dat stoot af. Dan kan hij nog zoveel waars zeggen, deze woorden zouden de waarheid mogelijk nog in mindering brengen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
MePaul
Berichten: 511
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door MePaul »

Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Ik heb nog nooit zulke ongefundeerde en slecht onderbouwde artikelen gelezen. Iemand die de Heere Jezus kent ervaart rust en vrede, omdat hij of zij weet dat Hij is verlost en dat God alles onder controle heeft. Uiteraard moet en mag je scherp zijn en zonden van de tijd blootleggen alleen de manier waarop deze meneer dat doet is uiterst slecht onderbouwd en ik merk en ervaar er ook geen liefde uit. Als je waarschuwt tegen zonden en verkeerde wegen dan hoort dat op een besliste en liefdevolle manier gebeuren, omdat je iemands behoud op het oog hebt. Denk aan deze zinnen:
- Gaat over hoofdbedekking: Met die legalisering van die kaalkoppige zoutpilaren-vrouwen, die absoluut geen godvrezende vrouwen betreffen, gooit Klaassen het gezaghebbende Woord van 1 Korinthe 11 overboord en geeft hij de vrouwen in zijn gemeente een valse vrijbrief om zonder hoofdbedekking in de kerk te komen. Degenen die 1 onderdeel van de leer van Christus tolerant maken, zoals Klaassen dat doet, verwerpen het gehele gezaghebbende Woord.
- Over het vaccin tegen corona: Refo-dominees -niet 1 uitgezonderd- zijn bedriegers van het ergste soort en zij maken dan ook een duivelse game van de bijbelse vrijmaakplicht en dirigeren hun schapen op de brede weg ter helle met een pro-sodom-evangelie naar de mens.

De laatste vind ik het opvallendste, want zo'n zin kan je alleen zeggen als het echt gaat over het teken van het beest uit Openbaringen. Het zal dan duidelijk zijn dat het om het teken van het beest gaat en als je daarvoor buigt zegt dat je nooit echt geloofd hebt in Jezus Christus.

Daarnaast is deze preek geen preek. Waar is de liefde, de bewogenheid, de onderbouwing? Jezus Christus was zeer scherp alleen had Hij wel ontferming (met innerlijke ontferming bewogen). Wat is het fundament van deze preek? Ik hoor geen Bijbelse preek, helaas. Ik hoop en bid dat Hij Jezus mag leren kennen en als hij Jezus al kent dat Hij dichter bij het Woord gaat leven en luistert naar wat er staat in de Bijbel.
2e Hans
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door 2e Hans »

Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:56
-DIA- schreef: 22 aug 2023, 20:35
Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Op zich waar, maar, zoals een vriend boven opmerkte, het sticht niet. Hoe waar het ook is. Hier luister ik toch liever niet naar. Hij gaat wel ver met woorden die niet stichten maar afstoten. Woorden die niet veel onderdoen voor ds. vdB. Dat begrijpt iedereen wel. Hoewel de waarheid wel gezegd wordt, maar die harde woorden. Misschien heb ik alweer teveel gezegd.
Hem met ds vdB vergelijken? Zeker niet. Burggraaf is zuiver in de leer. Alleen de manier waarop en wat hij er bij haalt is niet fraai.
Wie is ds vdB? Als we Burggraaf wel bij naam benoemen, graag ook ds vd B helemaal benoemen. Ik weet echt niet wie u bedoelt.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Jeremiah »

MePaul schreef: 22 aug 2023, 21:34
Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Ik heb nog nooit zulke ongefundeerde en slecht onderbouwde artikelen gelezen. Iemand die de Heere Jezus kent ervaart rust en vrede, omdat hij of zij weet dat Hij is verlost en dat God alles onder controle heeft. Uiteraard moet en mag je scherp zijn en zonden van de tijd blootleggen alleen de manier waarop deze meneer dat doet is uiterst slecht onderbouwd en ik merk en ervaar er ook geen liefde uit. Als je waarschuwt tegen zonden en verkeerde wegen dan hoort dat op een besliste en liefdevolle manier gebeuren, omdat je iemands behoud op het oog hebt. Denk aan deze zinnen:
- Gaat over hoofdbedekking: Met die legalisering van die kaalkoppige zoutpilaren-vrouwen, die absoluut geen godvrezende vrouwen betreffen, gooit Klaassen het gezaghebbende Woord van 1 Korinthe 11 overboord en geeft hij de vrouwen in zijn gemeente een valse vrijbrief om zonder hoofdbedekking in de kerk te komen. Degenen die 1 onderdeel van de leer van Christus tolerant maken, zoals Klaassen dat doet, verwerpen het gehele gezaghebbende Woord.
- Over het vaccin tegen corona: Refo-dominees -niet 1 uitgezonderd- zijn bedriegers van het ergste soort en zij maken dan ook een duivelse game van de bijbelse vrijmaakplicht en dirigeren hun schapen op de brede weg ter helle met een pro-sodom-evangelie naar de mens.

De laatste vind ik het opvallendste, want zo'n zin kan je alleen zeggen als het echt gaat over het teken van het beest uit Openbaringen. Het zal dan duidelijk zijn dat het om het teken van het beest gaat en als je daarvoor buigt zegt dat je nooit echt geloofd hebt in Jezus Christus.

Daarnaast is deze preek geen preek. Waar is de liefde, de bewogenheid, de onderbouwing? Jezus Christus was zeer scherp alleen had Hij wel ontferming (met innerlijke ontferming bewogen). Wat is het fundament van deze preek? Ik hoor geen Bijbelse preek, helaas. Ik hoop en bid dat Hij Jezus mag leren kennen en als hij Jezus al kent dat Hij dichter bij het Woord gaat leven en luistert naar wat er staat in de Bijbel.
Iemand die de Heere Jezus kent zal vooral ook weten dat God heilig is en hijzelf onheilig. En dat ie in een wereld leeft vol van zonde, in een duivelse atmosfeer. En dat er een zware strijd te strijden is tegen de zonde, de duivel, de godsdienst, de wereld. Maar vooral tegen dat vuile, goddeloze, ongelovige, eigen verdorven vlees. Daarom zijn ze rusteloos, totdat ze rust vinden in God. "Gij weet o God hoe ik zwerven moet op aard".

Hij drukt zich totaal verkeerd uit, en slaat vaak helemaal door in extreme bewoordingen, dat is wel duidelijk. Maar ik begrijp hem wel.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door GerefGemeente-lid »

Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 23:13
MePaul schreef: 22 aug 2023, 21:34
Jeremiah schreef: 22 aug 2023, 20:28 Dit is een zuivere preek.

https://www.youtube.com/watch?v=-gQ0dHz ... htJeHeuvel

Wat ie over de SGP, RD enz zegt vind ik niet fraai.
Ik heb nog nooit zulke ongefundeerde en slecht onderbouwde artikelen gelezen. Iemand die de Heere Jezus kent ervaart rust en vrede, omdat hij of zij weet dat Hij is verlost en dat God alles onder controle heeft. Uiteraard moet en mag je scherp zijn en zonden van de tijd blootleggen alleen de manier waarop deze meneer dat doet is uiterst slecht onderbouwd en ik merk en ervaar er ook geen liefde uit. Als je waarschuwt tegen zonden en verkeerde wegen dan hoort dat op een besliste en liefdevolle manier gebeuren, omdat je iemands behoud op het oog hebt. Denk aan deze zinnen:
- Gaat over hoofdbedekking: Met die legalisering van die kaalkoppige zoutpilaren-vrouwen, die absoluut geen godvrezende vrouwen betreffen, gooit Klaassen het gezaghebbende Woord van 1 Korinthe 11 overboord en geeft hij de vrouwen in zijn gemeente een valse vrijbrief om zonder hoofdbedekking in de kerk te komen. Degenen die 1 onderdeel van de leer van Christus tolerant maken, zoals Klaassen dat doet, verwerpen het gehele gezaghebbende Woord.
- Over het vaccin tegen corona: Refo-dominees -niet 1 uitgezonderd- zijn bedriegers van het ergste soort en zij maken dan ook een duivelse game van de bijbelse vrijmaakplicht en dirigeren hun schapen op de brede weg ter helle met een pro-sodom-evangelie naar de mens.

De laatste vind ik het opvallendste, want zo'n zin kan je alleen zeggen als het echt gaat over het teken van het beest uit Openbaringen. Het zal dan duidelijk zijn dat het om het teken van het beest gaat en als je daarvoor buigt zegt dat je nooit echt geloofd hebt in Jezus Christus.

Daarnaast is deze preek geen preek. Waar is de liefde, de bewogenheid, de onderbouwing? Jezus Christus was zeer scherp alleen had Hij wel ontferming (met innerlijke ontferming bewogen). Wat is het fundament van deze preek? Ik hoor geen Bijbelse preek, helaas. Ik hoop en bid dat Hij Jezus mag leren kennen en als hij Jezus al kent dat Hij dichter bij het Woord gaat leven en luistert naar wat er staat in de Bijbel.
Iemand die de Heere Jezus kent zal vooral ook weten dat God heilig is en hijzelf onheilig. En dat ie in een wereld leeft vol van zonde, in een duivelse atmosfeer. En dat er een zware strijd te strijden is tegen de zonde, de duivel, de godsdienst, de wereld. Maar vooral tegen dat vuile, goddeloze, ongelovige, eigen verdorven vlees. Daarom zijn ze rusteloos, totdat ze rust vinden in God. "Gij weet o God hoe ik zwerven moet op aard".

Hij drukt zich totaal verkeerd uit, en slaat vaak helemaal door in extreme bewoordingen, dat is wel duidelijk. Maar ik begrijp hem wel.
Dat is dieptriest. Hoe kun je deze meneer nu toch begrijpen?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HHR
Berichten: 988
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door HHR »

Iemand die Gods knechten zo aanvalt, in verschrikkelijke bewoordingen, afkeurend en veroordelend, is zo van het pad af dat elke positief woord teveel is.
Online
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Henk J »

-DIA- schreef: 22 aug 2023, 20:13
Zeeuw schreef: 22 aug 2023, 19:43 Heb je wel eens een dergelijke preek beluisterd?
Jawel, ik keur niet alles goed. Op zich qua leer vindt ik geen afwijking maar, we kunnen de waarheid recht spreken en toch koud overkomen. Ik weet niet of u begrijpt wat ik bedoel. We mogen wel de waarheid zeggen, maar dan wel in oprechtheid en, dan weten wij ook dat hij ook een mens is met een ziel voor de eeuwigheid. Als er ook maar één woordje bij is wat God zou willen gebruiken tot ontdekking, ontgronding en ontbloting (ook zoiets wat je bijna niet meer hoort) dan is het goed. Maar ik oordeel niet over die man, ook al zie ik wel die hardheid. In een bos druiven is soms most verborgen.
GPP Burggraaf vind anders de nodige afwijkingen qua leer t.a.v. de GG(iN), met name ds. Comrie en daaropvolgend ook ds. Kersten en ds. Moerkerken moesten het regelmatig ontgelden voordat hij zich op de complotten, de SGP en het RD stortte. Ondertussen deugt er niemand meer in reformatorisch Nederland. Terwijl hij vroeger nog in Harskamp gekerkt heeft ten tijde van ds. Veldman.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bertiel »

cracker met kaas en max 3 koffie in de ochtend
en heeeel veeeel water
weegschaal deed knap lelijk na de vekansie...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Zeeuw
Berichten: 11626
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 23 aug 2023, 09:14 cracker met kaas en max 3 koffie in de ochtend
en heeeel veeeel water
weegschaal deed knap lelijk na de vekansie...
:-). Mijn weegschaal doet altijd vriendelijk na de vakantie moet ik zeggen. Zeker zo een vakantie naar de Veluwe. Veel lopen, fietsen, tussen de middag vaak later of wat minder eten. Ik ben nog nooit aangekomen in een vakantie. Maar...ik heb ook extreem weinig zitvlees moet ik zeggen en let vrijwel altijd goed op hoeveel ik eet.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Bertiel »

ik denk dat de biertjes met hapjes iedere avond de das om deed
en iedere middag de koffie met appeltaart & slagroom is ook niet zo'n heel goed idee misschien
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Zeeuw
Berichten: 11626
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 23 aug 2023, 09:19 ik denk dat de biertjes met hapjes iedere avond de das om deed
en iedere middag de koffie met appeltaart & slagroom is ook niet zo'n heel goed idee misschien
Dat eerste zou zomaar kunnen. Ik drink eigenlijk dit hele jaar al vrijwel geen alcohol en het bevalt me best aardig. Het gaat uiteindelijk simpel om calorieen in vs calorieen uit he. :)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door -DIA- »

Gaat het nu off-topic? Ja, ik heb een waarschuwing, maar ik kan niet lezen waarvoor. Misschien mag ik dat weten? Kort samengevat: Ik kan me niet verenigen met alles wat GPPB zegt, en vooral het taalgebruik is wel stuitend. Is het hierom dat ik een waarschuwing kreeg? Verder ben ik voorzichtig om over een persoon te spreken 'achter zijn rug'. Mag ik in dit verband wijzen op de zo ernstige preek van ds. Huijser over het 9e gebod, waar de catechismus spreekt over het liefhebben van waarheid, en over wat het gevolg is van leugen en achterklap (spreken over iemand achter zijn rug): tenzij ik de zware toorn Gods op mij laden wil. Ik denk dat dit ons allen voorzichtig moet maken. Ook het veranderen van de klemtoon van iemands woorden kan al onder dit oordeel vallen. Of de manier van spreken, waarin een mens (medemens) omlaag wordt gehaald. In dit verband verwijs ik (misschien nog eenmaal) naar de catechismus, en de preek daarover die ik hierboven heb gelinkt. Mij dunkt dat dit recht is, maar tevens is de mens volmaakt, die in woorden niet eens struikelt. Dan is er nog een groot verschil in struikelen en moedwillig afwijken of zondigen.
We wachten maar af wat er over ons komt. De gedachten vermenigvuldigen zich.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: G.P.P. Burgraaf stopt met zijn commentaren

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 23 aug 2023, 10:07 Gaat het nu off-topic? Ja, ik heb een waarschuwing, maar ik kan niet lezen waarvoor. Misschien mag ik dat weten? Kort samengevat: Ik kan me niet verenigen met alles wat GPPB zegt, en vooral het taalgebruik is wel stuitend. Is het hierom dat ik een waarschuwing kreeg? Verder ben ik voorzichtig om over een persoon te spreken 'achter zijn rug'. Mag ik in dit verband wijzen op de zo ernstige preek van ds. Huijser over het 9e gebod, waar de catechismus spreekt over het liefhebben van waarheid, en over wat het gevolg is van leugen en achterklap (spreken over iemand achter zijn rug): tenzij ik de zware toorn Gods op mij laden wil. Ik denk dat dit ons allen voorzichtig moet maken. Ook het veranderen van de klemtoon van iemands woorden kan al onder dit oordeel vallen. Of de manier van spreken, waarin een mens (medemens) omlaag wordt gehaald. In dit verband verwijs ik (misschien nog eenmaal) naar de catechismus, en de preek daarover die ik hierboven heb geplaatst. Mij dunkt dat dit recht is, maar tevens is de mens volmaakt, die in woorden niet eens struikelt. Dan is er nog een groot verschil in struikelen en moedwillig afwijken of zondigen.
We wachten maar af wat er over ons komt. De gedachten vermenigvuldigen zich.
Iemand die als middel slechts de tirade hanteert, is iemand om te negeren. Er is niets mis met kritisch zijn, maar deze man trekt het telkenmale in het absurde. Het lijkt wel een typetje van Van Kooten en De Bie.
Plaats reactie