Refo Campings

Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

JolandaOudshoorn schreef:
henriët schreef:
jan03 schreef:
henriët schreef:tjonge jonge jonge
Ik zit hier echt helemaal ff niet goed van te worden...
laat ik nu eens gewoon een heel ander geluid willen laten horen:

Wij hebben afgelopen zomer met zeer veel plezier op Caming Schoolzicht gekampeerd.
De kinderen hebben zich zeeeer geamuseerd
De hygiëne is top!
Super goeie gesprekken gehad, en natuurlijk zit bij rechts ook ultra rechts, maar wat hier beschreven wordt vind ik allemaal zo overtrokken, over een bekende politicus etc. Ben je mal,
t is gewoon een heel leuke en gezellige sfeer
(nou stonden we ook op het leukste veldje :wink: )
maar echt, ik maak me heeelemaal niet druk om regeltjes over broek o id... en als het gaat over met de auto naar de kerk... no problem!!! zelfs op de fiets naar de gg Aagtekerke wordt gewoon gedaan hoor, dusse...
kortom
een fijne/ gezellige camping, waar je nog verantwoord naar toe kunt gaan.
(daar waar je kunt zijn wie je bent....!!)
Wij hopen dit jaar DV weer te gaan...is al geboekt dus... see you on camping........
Smaken verschillen. Dit lijkt me nu op vakantiegebied één van de ergste dingen die je mee kunt maken. Ik kom er jaarlijks 1 dag om familie te bezoeken. Na die ene dag heb ik het echt compleet gehad.
misschien dat je er wat langer als 1 dag moet bivakkeren, om de sfeer echt te kunnen proeven?!
:lol: :wink: :mrgreen:
Of ben jij, net als ik, geen camping type!!
Geef mij maar een huisje ergens achteraf! Of een luxe resort/hotel
Dat ben ik wel, ik verkeer jaarlijks minimaal 3 weken op een camping in Frankrijk. Heerlijk en dan zo primitief mogelijk! Misschien is dat ook wel wat ik tegen refocampings (SZ in het bijzonder) heb: veel mensen lopen erbij of ze rechtstreeks uit een modebrochure komen wandelen...
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

jan03 schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Of ben jij, net als ik, geen camping type!!
Geef mij maar een huisje ergens achteraf! Of een luxe resort/hotel
Dat ben ik wel, ik verkeer jaarlijks minimaal 3 weken op een camping in Frankrijk. Heerlijk en dan zo primitief mogelijk! Misschien is dat ook wel wat ik tegen refocampings (SZ in het bijzonder) heb: veel mensen lopen erbij of ze rechtstreeks uit een modebrochure komen wandelen...
o :oops: :oops: Ehm op een camping in modebrochure-outfits :? Nouja, ik ben nog nooit op een refo-camping geweest. En refo-campings zijn nu eenmaal niet gericht op zo primitief-mogelijk. (Dat is ook niet zo handig als je in modebrochure-outfit loopt :wink: )
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

JolandaOudshoorn schreef:
jan03 schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Of ben jij, net als ik, geen camping type!!
Geef mij maar een huisje ergens achteraf! Of een luxe resort/hotel
Dat ben ik wel, ik verkeer jaarlijks minimaal 3 weken op een camping in Frankrijk. Heerlijk en dan zo primitief mogelijk! Misschien is dat ook wel wat ik tegen refocampings (SZ in het bijzonder) heb: veel mensen lopen erbij of ze rechtstreeks uit een modebrochure komen wandelen...
o :oops: :oops: Ehm op een camping in modebrochure-outfits :? Nouja, ik ben nog nooit op een refo-camping geweest. En refo-campings zijn nu eenmaal niet gericht op zo primitief-mogelijk. (Dat is ook niet zo handig als je in modebrochure-outfit loopt :wink: )
Precies, maar prima hoor. Als een ander zich daar goed bij voelt moeten ze het vooral niet nalaten! Alleen aan mij is het niet besteed. Wat voorzieningen betreft is SZ perfect. Mooiere voorzieningen heb ik zelden gezien op een camping.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik heb twee keer op een refocamping gestaan. Jongens met afritsbroeken en meisjes met een soort rok die je haast onbeperkt kan inkorten zodra je de camping af komt. En als je terug bent voor de laatste bocht de broek er weer aanritsen en de rok naar beneden sjorren.
's Avonds volleyballen totdat op een ochtend het net is verstopt door een activist die sporten verkeerd vind.
En op zondag allemaal naar de de Ger. Gem. waar het Daniëlkamp ook aanwezig is. Netjes naar de dominee luisteren en daarna je weer opsluiten in je stacaravan, want op zondag ga je niet in de zon liggen of naar het strand.
Achteraf vragen aan mijn schoonouders of het wel verantwoord is dat ik met mijn vriendin (nu vrouw) en haar zusje naar het strand ging. Dat ging zelfs mijn schoonouders te ver. (Niet dat wij gingen, maar dat gedoe) Ik zou nooit meer naar zo'n camping willen.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Bericht door Andre »

jan03 schreef:Smaken verschillen.
Gelukkig maar Jan! Anders zouden die campingbazen op een houtje moeten bijten.

Zelf ben ik er graag, al is het alleen maar voor de kinderen, die genieten er met volle teugen, en wij als ouders erbij!
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

Andre schreef:
jan03 schreef:Smaken verschillen.
Gelukkig maar Jan! Anders zouden die campingbazen op een houtje moeten bijten.

Zelf ben ik er graag, al is het alleen maar voor de kinderen, die genieten er met volle teugen, en wij als ouders erbij!
Zeker weten!

Mijn kinderen genieten in Frankrijk overigens ook met volle teugen, en wij als ouders niet minder! :D
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Kaw schreef:Ik heb twee keer op een refocamping gestaan. Jongens met afritsbroeken en meisjes met een soort rok die je haast onbeperkt kan inkorten zodra je de camping af komt. En als je terug bent voor de laatste bocht de broek er weer aanritsen en de rok naar beneden sjorren.
's Avonds volleyballen totdat op een ochtend het net is verstopt door een activist die sporten verkeerd vind.
En op zondag allemaal naar de de Ger. Gem. waar het Daniëlkamp ook aanwezig is. Netjes naar de dominee luisteren en daarna je weer opsluiten in je stacaravan, want op zondag ga je niet in de zon liggen of naar het strand.
Achteraf vragen aan mijn schoonouders of het wel verantwoord is dat ik met mijn vriendin (nu vrouw) en haar zusje naar het strand ging. Dat ging zelfs mijn schoonouders te ver. (Niet dat wij gingen, maar dat gedoe) Ik zou nooit meer naar zo'n camping willen.
Wát een hypocrisie zeg zoals het hier omschreven staat.......maar goed, ik weet weer haarscherp waarom ik refo-gedoe op vakantie verafschuw..........enerzijds allemaal volstrekt volgens (absurde) regeltjes, de "alles gaat te ver"-mentaliteit want het staat niet in de bijbel...................anderszijds het uitleven (en gelijk hebben ze, je bent maar één keer jong.........)

maar ja, ouders vergeten oh zo makkelijk dat ze zelf ook zo jong zijn geweest en hetzelfde hebben uitgehaald, maar nu..........oh nee, dit is verkeerd, dat kan niet, dit en dat mag niet etc etc.........

maar ondertussen, wat doen ze zélf als er niemand hen op de vingers kan kijken???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Kaw schreef: stacaravan,
Ze stoppen er zelfs orgels in.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:
Kaw schreef: stacaravan,
Ze stoppen er zelfs orgels in.
ja, men wil wel zorgeloos op vakantie, maar niet orgelloos :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Hendrikus schreef:
Gian schreef:
Kaw schreef: stacaravan,
Ze stoppen er zelfs orgels in.
ja, men wil wel zorgeloos op vakantie, maar niet orgelloos :mrgreen:
Dat is tenminste zinvolle tijdsbesteding vindt men :D
Overigens, wat mij betreft liever een piano dan een orgel :!:
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

efo-campings

Bericht door claus »

Er zitten aan iedere zaak vaak twee kanten. Enerzijds is het met name voor gezinnen een verantwoorde vakantiebesteding om op een refo-camping te kunnen staan. Anderzijds zeg ik met wijlen ds. Zijderveld dat men te veel gewin haalt uit het woord refo. Denk maar niet dat die campingbazen vrienden van Agur zijn. O nee, ze jagen in feite hun plaatselijke kerk vaak op hoge kosten doordat er forse uitbreidingen dienen te komen aan het kerkgebouw vanwege de zomerse toeloop. En...er zijn meer gevolgen te noemen. Maar goed: het is: òf - òf voor de mensen die naar de camping gaan. Maar de campinghouder verdient grof geld. Is dat altijd Bijbels en reformatorisch??? Graag jullie antwoord daarop!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.

Waarom zou je op vakantie nog dichter op je 'eigen soort mensen' moeten zitten dan normaal? Wanneer je in een refodorp woont, wil je misschien proberen het verschil minimaal te houden. Maar wanneer je in een (wereldse) stad woont, ben je al die onverantwoorde activiteiten om je heen toch al gewend.
Laatst gewijzigd door wim op 12 jan 2008, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

wim schreef:Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.
Dat is me uit het hart gegrepen. Sterker nog: dat soort dingen geven me meestal eigenlijk alleen maar een domper op de vakantievreugde.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Bericht door albion »

Josephus schreef:
wim schreef:Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.
Dat is me uit het hart gegrepen. Sterker nog: dat soort dingen geven me meestal eigenlijk alleen maar een domper op de vakantievreugde.
dat is iets wat ik nu weer niet begrijp. ik zal m'n landgenoten niet opzoeken, maar ik heb er ook geen hinder van als er toevallig ook Nederlanders op dezelfde camping zitten. Mijn vakantievreugde wordt er in ieder geval niet door beïnvloed. Overigens verkijk je niet op de refo's. 't zijn ook mensen met gebreken net als bij ieder ander :|
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

albion schreef:
Josephus schreef:
wim schreef:Vakantie is voor mij: een andere omgeving met andere mensen. Ik heb dat opzoeken van eigen land-, plaats- of kerkgenoten nooit zo begrepen.
Dat is me uit het hart gegrepen. Sterker nog: dat soort dingen geven me meestal eigenlijk alleen maar een domper op de vakantievreugde.
dat is iets wat ik nu weer niet begrijp. ik zal m'n landgenoten niet opzoeken, maar ik heb er ook geen hinder van als er toevallig ook Nederlanders op dezelfde camping zitten. Mijn vakantievreugde wordt er in ieder geval niet door beïnvloed. Overigens verkijk je niet op de refo's. 't zijn ook mensen met gebreken net als bij ieder ander :|
Nou ja, als er 'toevallig' landgenoten op dezelfde locatie aanwezig zijn, stoor ik me er op zich niet direct aan. Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik in Zuid-Europa was en dat het hotel voor 90% werd bevolkt door landgenoten... Da's toch minder leuk.

En Nederlandse kerkdiensten (tenzij van een groep die daar woont) zal ik in principe ook zelden bijwonen. Maar dat heeft meer te maken met de overtuiging dat ik in het buitenland graag geloofsgenoten wil opzoeken die in dat land wonen. Die mensen vinden dat overigens meestal ook fantastisch.

En meestal ga je toch met vakantie om je eigen omgeving even te ontvluchten of nieuwe ervaringen op te doen. Om dan met alleen Hollanders op één camping te zitten en zondags met zijn allen een kerkdienst bij te wonen die ook nog eens wordt geleid door een Hollandse dominee: laat maar zitten voor mij. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie