Refo Campings

Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Refo Campings

Bericht door jakobmarin »

Misschien een leuke aanzet over het al dan niet verblijven op refo campings in de vakantie?

Casa Familia onderzoekt mogelijkheden reformatorische vakantieparken

Een drietal ondernemers is onder de naam Casa Familia een nieuwe serviceorganisatie gestart op recreatief gebied. Casa Familia wil vakantieparken opzetten, exploiteren en/of beheren voor uitsluitend woningeigenaren uit de gereformeerde gezindte.

Initiatiefnemers zijn de heren J.A. Jonker AA, H.J. van Bentem MBA en L. Kisteman. De drie ondernemers signaleerden vragen vanuit de markt. Reformatorische mensen die een tweede huis (lees: vakantiehuis) kopen, willen zich ontspannen in een eigen sfeer. Op dit moment zijn er maar weinig vakantieparken die deze sfeer expliciet kunnen bieden. Casa Familia gaat daarom parken opzetten met uitsluitend vakantiehuizen van reformatorische eigenaren. Op de parken wordt de zondagsrust gewaarborgd en gelden de nodige gedragsregels. Ook zullen er wellicht kerkdiensten worden georganiseerd. De komende tijd zal het concept nader worden ingevuld.

Online enquête
Recent is Casa Familia een onderzoek gestart naar de wensen en ideeën van potentiële kopers. Het onderzoek functioneert bovendien als peiling van de belangstelling. Op basis van de resultaten zal Casa Familia verdere actie ondernemen en gericht projecten gaan ontwikkelen. Daarbij kan het gaan om vakantieparken in zowel Nederland als het buitenland. Om zoveel mogelijk respons te genereren, voert Casa Familia het onderzoek online uit. De doelgroep kan de enquête invullen op http://www.casafamilia.nl. Deelnemers aan het onderzoek maken kans op een gratis ‘weekje weg’.

Voor het hele gezin
Casa Familia betekent zoveel als ‘familiehuis’. Met deze naam wil de nieuwe organisatie benadrukken dat zij waarde hecht aan gepaste ontspanning voor het hele gezin. De aangeboden typen vakantiehuizen zullen naar verwachting variëren van appartementen en hotelsuites tot villa’s en chalets. Casa Familia denkt in het najaar van 2006 de eerste projecten te kunnen starten.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

De drie ondernemers signaleerden vragen vanuit de markt. Reformatorische mensen die een tweede huis (lees: vakantiehuis) kopen
En voort gaat het materialisme...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Precies, memento.
Terwijl het levende geloof uit de kerken verdwijnt, 400 jongeren per maand de kerk verlaten, de verre naaste doodgaat van de honger, medechristenen vervolgd en verdrukt worden, kopen wij als welgestelde bijbelgetrouwe reformatorische Nederlanders onze tweede huizen in een getto van even rijke en even bijbelgetrouwe medechristenen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

witwashuisjes? :oops:
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

memento schreef:
De drie ondernemers signaleerden vragen vanuit de markt. Reformatorische mensen die een tweede huis (lees: vakantiehuis) kopen
En voort gaat het materialisme...
Een beetje vreemde redenering.

Als je tot de welgestelden behoort kan een tweede huis prima samengaan met een gunnende levensstijl op het vlak van giften e.d.. Bij elkaar als refo's op een kluitje zitten zou me dan niet zo aanspreken.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

plebe schreef:
memento schreef:
De drie ondernemers signaleerden vragen vanuit de markt. Reformatorische mensen die een tweede huis (lees: vakantiehuis) kopen
En voort gaat het materialisme...
Een beetje vreemde redenering.

Als je tot de welgestelden behoort kan een tweede huis prima samengaan met een gunnende levensstijl op het vlak van giften e.d.. Bij elkaar als refo's op een kluitje zitten zou me dan niet zo aanspreken.
Een materialist kan ook gunnend zijn in zn levensstijl. Het materialisme is namelijk gevaarlijk omdat het onze aandacht op het aardse vestigd, onze aandacht naar hier beneden houdt. Als het goed is, zijn we hier op aarde slechts op doorreis...
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Dat herken ik zeker. Sinds ik de Here Jezus ken heb ik een hartstochtelijk verlangen Hem te zien. Op doorreis wil ik tot Zijn eer leven en Zijn Naam verkondigen in mijn leven. Dat kan m.i. best samengaan met een tweede huis (als ik daar de centen voor zou hebben).
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

plebe schreef:Dat herken ik zeker. Sinds ik de Here Jezus ken heb ik een hartstochtelijk verlangen Hem te zien. Op doorreis wil ik tot Zijn eer leven en Zijn Naam verkondigen in mijn leven. Dat kan m.i. best samengaan met een tweede huis (als ik daar de centen voor zou hebben).
Ben het van harte met je eens. Als je de poen hebt, waarom niet? Denk dat het eerder een misgunnen is als je aangeeft dat dit materialistisch is. Want waar ligt dan weer de grens, nieuwe pc of tweedehandsje voor thuisgebruik, auto of fiets, etc etc. Ieder weegt de dingen weer anders voor zichzelf af.
Leonius

Bericht door Leonius »

Een vakantiepark met een dergelijk vroom sausje stoot mij ook af. Sluit je zelf niet zo af voor de 'vreemde, boze buitenwereld', en ontdek dat die in je hart zit!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Barryvrouw schreef:
plebe schreef:Dat herken ik zeker. Sinds ik de Here Jezus ken heb ik een hartstochtelijk verlangen Hem te zien. Op doorreis wil ik tot Zijn eer leven en Zijn Naam verkondigen in mijn leven. Dat kan m.i. best samengaan met een tweede huis (als ik daar de centen voor zou hebben).
Ben het van harte met je eens. Als je de poen hebt, waarom niet? Denk dat het eerder een misgunnen is als je aangeeft dat dit materialistisch is.
Well, ik kan je verzekeren dat het absoluut geen misgunnen is, daar ik zelf de mogelijkheid heb om het te doen, al zou ik willen.

Ik mis in onze gezindte de matigheid. Ontspannen, recreëren, genieten van het leven, t zijn allemaal dingen die niet verkeerd zijn in zichzelf, maar wel je hart kunnen bezetten, als je er niet in matigheid mee omgaat. Oh, hoe vaak heb ik mensen horen klagen dat ze 'geen tijd' hebben om een goed boek te lezen, maar wel tijd hebben om 2 x per jaar (vaak meer) op vakantie te gaan.

Nee, mijn ervaring (uit eigen leven, en wat ik zie bij anderen) is dat hoe meer tijd we besteden aan ontspanning, des te minder tijd we besteden aan de dingen die Godes zijn. Oh, ontspanden we ons maar meer in God.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik vind onze gezindte juist erg 'matig'. Er zijn hier daar wel wat minder matige mensen. die maken dan een huwelijksreis naar een ver warm land :mrgreen: maar verder gaat het wel. Een ieder mag met het geld dat God hem gaf doen wat hij wil. DWZ daar hoeft hij memento of refo geen rekenschap van te geven. Als zo iemand een 2e huis nodig heeft om eens met een goed boek te ontspannen, dan kan ik dat ook maar een heel klein beetje volgen. Bij ons in de gemeente heb je ook van die mensen met geld. Een kast van een huis en dan verhuizen ze weer naar iets groters. En als je dan met 8 man in een 300 m3 huis zit dan bekruipt je ook wel eens de mening dat de ander materialistisch is.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

memento schreef:
Barryvrouw schreef:
plebe schreef:Dat herken ik zeker. Sinds ik de Here Jezus ken heb ik een hartstochtelijk verlangen Hem te zien. Op doorreis wil ik tot Zijn eer leven en Zijn Naam verkondigen in mijn leven. Dat kan m.i. best samengaan met een tweede huis (als ik daar de centen voor zou hebben).
Ben het van harte met je eens. Als je de poen hebt, waarom niet? Denk dat het eerder een misgunnen is als je aangeeft dat dit materialistisch is.
Well, ik kan je verzekeren dat het absoluut geen misgunnen is, daar ik zelf de mogelijkheid heb om het te doen, al zou ik willen.

Ik mis in onze gezindte de matigheid. Ontspannen, recreëren, genieten van het leven, t zijn allemaal dingen die niet verkeerd zijn in zichzelf, maar wel je hart kunnen bezetten, als je er niet in matigheid mee omgaat. Oh, hoe vaak heb ik mensen horen klagen dat ze 'geen tijd' hebben om een goed boek te lezen, maar wel tijd hebben om 2 x per jaar (vaak meer) op vakantie te gaan.

Nee, mijn ervaring (uit eigen leven, en wat ik zie bij anderen) is dat hoe meer tijd we besteden aan ontspanning, des te minder tijd we besteden aan de dingen die Godes zijn. Oh, ontspanden we ons maar meer in God.

Dit zijn heel wijze woorden en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.... Materialisme is ehct heel gevaarlijk. een tweede huis op zich is niet verkeerd, maar je zet snel het hart erop....En ieder rijke christen zal zeggen dat hij zó matig is en zijn hart er niet op zet, jaja.

Ik las weleens van een multimiljonair, Jacob Gelt Dekker, die ageert tegen superconsumptie en ondanks zijn geld matig leeft en best veel goede dingen doet. Dat is beschamend voor ons christenen, want deze man heeft weliswaar vanuit zijn nare verleden dit idee gevormd, maar wij, die zo'n rijke toekomst hebben, hechten zo aan hier en nu. En dan kan je ook naast geld, je teveel hechten aan vrienden/vrouw/kerk/ontspanning etcetera...
Leonius

Bericht door Leonius »

Mijn probleem is dan ook niet dat er mensen zijn die met vakantie gaan, maar wél dat dit dan weer binnen onze veilige refo-muren moet gebeuren.....!! Nee, het toppunt van materialisme zoek ik niet zozeer in vakanties en dergelijke, wél in het bouwen van megakerken met allerlei orgelcommissies en in het jaarlijkse terugkerende refo-evenement: de Wegwijs!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

een tweede huis op zich is niet verkeerd, maar je zet snel het hart erop...

Vul nu eens in plaats van de vetgedrukte woorden in:

Een Miky Way
Een fiets
Een 6e boterham
Een PC
Een boek van Calvijn
Een zeldzame postzegel
Een verre vakantie
Het oderling- of diakenschap
Een goede baan
Geld
Een dakkapel
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

memento schreef:
Barryvrouw schreef:
plebe schreef:Dat herken ik zeker. Sinds ik de Here Jezus ken heb ik een hartstochtelijk verlangen Hem te zien. Op doorreis wil ik tot Zijn eer leven en Zijn Naam verkondigen in mijn leven. Dat kan m.i. best samengaan met een tweede huis (als ik daar de centen voor zou hebben).
Ben het van harte met je eens. Als je de poen hebt, waarom niet? Denk dat het eerder een misgunnen is als je aangeeft dat dit materialistisch is.
Well, ik kan je verzekeren dat het absoluut geen misgunnen is, daar ik zelf de mogelijkheid heb om het te doen, al zou ik willen.

Ik mis in onze gezindte de matigheid. Ontspannen, recreëren, genieten van het leven, t zijn allemaal dingen die niet verkeerd zijn in zichzelf, maar wel je hart kunnen bezetten, als je er niet in matigheid mee omgaat. Oh, hoe vaak heb ik mensen horen klagen dat ze 'geen tijd' hebben om een goed boek te lezen, maar wel tijd hebben om 2 x per jaar (vaak meer) op vakantie te gaan.

Nee, mijn ervaring (uit eigen leven, en wat ik zie bij anderen) is dat hoe meer tijd we besteden aan ontspanning, des te minder tijd we besteden aan de dingen die Godes zijn. Oh, ontspanden we ons maar meer in God.
Ik kan je hierin niet geheel volgen. Het "Oh ontspannen in God" zou me met wat meer onroerend goed ook goed af kunnen gaan. Niet dat ik daar naar verlang ofzo....
Maar matigheid e.d. brengt me niet dichter bij de Heere-Zijn genade wèl!
En..........ontspannen an sich is geweldig!!! De Heere geeft ons zoveel goeds om van te genieten!!!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Plaats reactie