Refo Campings

limosa

Bericht door limosa »

Gian schreef:. . .
Schoolzicht zie je me niet, ik heb gehoord dat je er alleen met lange broek op mag
. . .
ik ben er nooit geweest want een camping is helemaal niks voor mij maar is dit nou écht zo? het lijkt mij een beetje overdreven . . .
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

limosa schreef:
Gian schreef:. . .
Schoolzicht zie je me niet, ik heb gehoord dat je er alleen met lange broek op mag
. . .
ik ben er nooit geweest want een camping is helemaal niks voor mij maar is dit nou écht zo? het lijkt mij een beetje overdreven . . .
Mja, het is inderdaad overdreven.. Zoiets verzin je toch niet?
Voor het geval dat je dacht dat ik overdreef, ik heb het even nagevraagd, een blote buik is per definitie ongewenst, en een korte broek is alleen op zondag verboden. Verder wordt je ook geacht zondags elke vorm van spel/vermaak te laten, en de auto te laten staan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Petrus

Bericht door Petrus »

Gian schreef: Verder wordt je ook geacht zondags elke vorm van spel/vermaak te laten, en de auto te laten staan.
Dat van het láten van spel/vermaak......dáár kan ik goed in meekomen, maar het laten staan van je auto (om naar de kerk van je eigen "snit" te gaan) gaat me duidelijk te ver. Zo'n stuk blik "werkt" toch niet voor je?????

Als je de bus zou nemen, tja, dán kan ik het me goed indenken dat er "boos" gekeken wordt, want je laat de buschauffeur op zondag voor je werken.

Dan zou ik dus ook niet van mijn scootmobiel gebruik mogen maken op zondag om naar de kerk te gaan................................ :?
limosa

Bericht door limosa »

Gian schreef:
limosa schreef:
Gian schreef:. . .
Schoolzicht zie je me niet, ik heb gehoord dat je er alleen met lange broek op mag
. . .
ik ben er nooit geweest want een camping is helemaal niks voor mij maar is dit nou écht zo? het lijkt mij een beetje overdreven . . .
Mja, het is inderdaad overdreven.. Zoiets verzin je toch niet?
Voor het geval dat je dacht dat ik overdreef, ik heb het even nagevraagd, een blote buik is per definitie ongewenst, en een korte broek is alleen op zondag verboden. Verder wordt je ook geacht zondags elke vorm van spel/vermaak te laten, en de auto te laten staan.
ik dacht dat jij overdreef met die lange broek, maar inderdaad, het ís ook gewoon overdreven, en de auto om naar de kerk te rijden lijkt mij zeer breed geaccepteerd, ik weet niet welke kerken er op loopafstand staan maar het lijkt me toch dat een ieder zelf mag weten welke kerk hij of zij wil bezoeken op zondag (en ik ga er zonder meer vanuit dat autogebruik door degenen die moeite hebben met langere afstanden te lopen sowieso geen probleem is)

het verbieden van blote buiken is in zeer veel gevallen vanuit esthetisch oogpunt wel een goede zaak ;-)
Petrus

Bericht door Petrus »

limosa schreef:
het verbieden van blote buiken is in zeer veel gevallen vanuit esthetisch oogpunt wel een goede zaak ;-)
Bier- en hangbuiken???
limosa

Bericht door limosa »

Petrus schreef:
limosa schreef:
het verbieden van blote buiken is in zeer veel gevallen vanuit esthetisch oogpunt wel een goede zaak ;-)
Bier- en hangbuiken???
die categorie inderdaad!
Petrus

Bericht door Petrus »

limosa schreef:
Petrus schreef:
limosa schreef:
het verbieden van blote buiken is in zeer veel gevallen vanuit esthetisch oogpunt wel een goede zaak ;-)
Bier- en hangbuiken???
die categorie inderdaad!
Ik ril daar ook wel van......een beetje misselijkmakend gezicht al dat gedril en gezwabber......brrrrrrrrrrrrr
limosa

Bericht door limosa »

verder maakt het me geen buik uit natuurlijk, als mensen met dit soort regeltjes geen moeite hebben moeten ze vooral van hun vakantie gaan genieten, en dat zal er best lukken
Petrus

Bericht door Petrus »

limosa schreef:verder maakt het me geen buik uit natuurlijk
Geen schuddebuik???????? brrrrrrrrrrr

Schuddebuiken is alleen leuk als het van het lachen is........ :D
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gian schreef:Verder wordt je ook geacht zondags elke vorm van spel/vermaak te laten, en de auto te laten staan.
Dan is dat ook al verrechtst, want in de tijd toen wij er een paar keer onze vakantie doorbrachten gingen we zondags heerlijk met de auto naar Vlissingen ter kerke :wink:
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

Hendrikus schreef:
Gian schreef:Verder wordt je ook geacht zondags elke vorm van spel/vermaak te laten, en de auto te laten staan.
Dan is dat ook al verrechtst, want in de tijd toen wij er een paar keer onze vakantie doorbrachten gingen we zondags heerlijk met de auto naar Vlissingen ter kerke :wink:
Dat is natuurlijk de reden geweest om het autoverbruik op zondag aan banden te leggen, Aagtekerke is al niet veel maar Vlissingen ligt helemaal op het randje van kerkelijk Nederland. Wat die blote buiken betreft, kan ik volledig in mee gaan. Je krijgt anders de discussie over de grote van de buik of de overhang [was dat vorig jaar geen discussiepunt?] wat mag nog wel en wat niet meer. Een soort mannelijke rokken discussie, hoe kort kan een lange rok zijn!
Maar goed ik weet nu weer waarom ik nog nooit op SZ. ben geweest. Dit jaar hopen we naar de Zwitserland variant te gaan. Wallis. Schijnt ook al een soort reforeservoir te zijn. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Eppie schreef: Dit jaar hopen we naar de Zwitserland variant te gaan. Wallis. Schijnt ook al een soort reforeservoir te zijn. Ik ben benieuwd.
Nou, 't kon minder:
Raron (Wallis)
Felsenkirche (Rotskerk), 16-7, 17.00 uur: ds. J.W. Schoonderwoerd. 23-7, 10.00 uur: ds. J. Prins. 17.00 uur: ds. G. Schaap. 26-7, 19.30 uur: zang en orgelavond. Meditatie: ds. J. Prins. Thema: In de pauze vind je rust. Organist: Bram Bout. 30-7: 10.00 uur: ds. G. Schaap. 17.00 uur: ds. J. Prins. 6-8 en 13-8: 10.00 en 17.00 uur: ds. P. den Butter.

Salle Polyvalente (Wallis)
Thyon 2000, 30-7 en 6-8, 10.00 uur: ds. K.J. Kaptein. 13-8, 11.00 en 17.00 uur, ds. A. Kot.

Sion (Wallis)
Temple de l'Eglise Réformée, 16-7, 18.00 uur: ds. W. Visscher. 23-7, 18.00 uur: ds. J. Niesing. 30-8 en 6-8, 18.00 uur: ds. A. Kot.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Er komen steeds meer schoolzichtjes:

http://www.tctubantia.nl/specials/archi ... 417529.ece
TCTubantia schreef: Vakantiehuizen voor gelijkgezinden

HOLTEN - De herstart van de bouw van 39 huisjes aan de Vianenweg in Holten krijgt een bijzonder vervolg. De grond en de bouwvergunningen zijn overgenomen door Casa Familia, een organisatie die reformatorische vakantieparken opzet.

Al jaren is gesteggeld over de nieuwbouw van 39 extra huisjes op recreatieterrein de Borkeld. Sommige huidige bewoners hadden bezwaren tegen de nieuwe huizen. Nu de laatste bezwaren door de Raad van State van tafel zijn geveegd blijkt een andere partij de grond te hebben overgekocht. Casa Familia is een jonge organisatie die zich na marktonderzoek gestort heeft op de reformatorische doelgroep. "Gereformeerde mensen kunnen ook prima naar bijvoorbeeld Center Parcs, maar storen zich op zondag soms aan andere mensen. Dat hoeft hier niet zo te zijn. In Voorthuizen hebben we een park waar de eerste huizen deze week in de verhuur gaan", zegt Henk van Bentem. Zijn compagnon Jaco Jonker komt van gereformeerde huize, en op zijn initiatief hebben de heren vorig jaar een marktonderzoek gedaan. De respons was enorm. Vandaar dat er nu naast Voorthuizen en Holten, plannen zijn in Yerseke, de Ardennen en Sauerland.
Het concept is simpel: mensen kopen een huisje of chalet. Daar mogen ze natuurlijk zelf recreëren, maar ze mogen het ook in verhuur geven aan Casa Familia. De organisatie zorgt dan verder voor de afhandeling. "Iedereen is welkom. Maar mensen moeten onze regels wel onderschrijven. De belangrijkste daarvan is zondagsrust. Geen aankomsten en vertrekken op zondag, en voorzieningen zijn gesloten. Daar voelen ook andere mensen zich bij thuis."

De organisatie geeft obligaties uit om de bouw mede te financieren. "Iets van het succes van ons bedrijf blijkt wel uit de financiering. We hebben berekend een miljoen nodig te hebben voor Holten", zegt Van Benthem. "Zonder dat er een prospectus uit is, hebben we al 1,1 miljoen bij elkaar."
Is dat dé manier? Knus bij elkaar kruipen op een veilig refo-eiland?
Adorote

Bericht door Adorote »

Hendrikus schreef:Er komen steeds meer schoolzichtjes:

http://www.tctubantia.nl/specials/archi ... 417529.ece
TCTubantia schreef: Vakantiehuizen voor gelijkgezinden

HOLTEN - De herstart van de bouw van 39 huisjes aan de Vianenweg in Holten krijgt een bijzonder vervolg. De grond en de bouwvergunningen zijn overgenomen door Casa Familia, een organisatie die reformatorische vakantieparken opzet.

Al jaren is gesteggeld over de nieuwbouw van 39 extra huisjes op recreatieterrein de Borkeld. Sommige huidige bewoners hadden bezwaren tegen de nieuwe huizen. Nu de laatste bezwaren door de Raad van State van tafel zijn geveegd blijkt een andere partij de grond te hebben overgekocht. Casa Familia is een jonge organisatie die zich na marktonderzoek gestort heeft op de reformatorische doelgroep. "Gereformeerde mensen kunnen ook prima naar bijvoorbeeld Center Parcs, maar storen zich op zondag soms aan andere mensen. Dat hoeft hier niet zo te zijn. In Voorthuizen hebben we een park waar de eerste huizen deze week in de verhuur gaan", zegt Henk van Bentem. Zijn compagnon Jaco Jonker komt van gereformeerde huize, en op zijn initiatief hebben de heren vorig jaar een marktonderzoek gedaan. De respons was enorm. Vandaar dat er nu naast Voorthuizen en Holten, plannen zijn in Yerseke, de Ardennen en Sauerland.
Het concept is simpel: mensen kopen een huisje of chalet. Daar mogen ze natuurlijk zelf recreëren, maar ze mogen het ook in verhuur geven aan Casa Familia. De organisatie zorgt dan verder voor de afhandeling. "Iedereen is welkom. Maar mensen moeten onze regels wel onderschrijven. De belangrijkste daarvan is zondagsrust. Geen aankomsten en vertrekken op zondag, en voorzieningen zijn gesloten. Daar voelen ook andere mensen zich bij thuis."

De organisatie geeft obligaties uit om de bouw mede te financieren. "Iets van het succes van ons bedrijf blijkt wel uit de financiering. We hebben berekend een miljoen nodig te hebben voor Holten", zegt Van Benthem. "Zonder dat er een prospectus uit is, hebben we al 1,1 miljoen bij elkaar."
Is dat dé manier? Knus bij elkaar kruipen op een veilig refo-eiland?


[/quote


Inderdaad, dat is niet in navolging van Jezus Christus de Verrezen Heer, Hij stond midden in de wereld om zijn Blijde Boodschap te brengen.Zook de eerste Christenen ze waren overal en daardoor zagen mensen dat ze anders waren en vroegen daar na en werden toegebracht tot op vandaag de dag en zal altijd zo blijven .

Weg met de eilandjes waar men bag bibberebd bij elkaar zit, ga uit en verkondig envertel van de Verrezen Heer Jezus Christus de Heilige Verlosser.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Plaats reactie