Refo Campings

Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Hendrikus schreef:Er komen steeds meer schoolzichtjes:

http://www.tctubantia.nl/specials/archi ... 417529.ece
TCTubantia schreef: Vakantiehuizen voor gelijkgezinden

HOLTEN - De herstart van de bouw van 39 huisjes aan de Vianenweg in Holten krijgt een bijzonder vervolg. De grond en de bouwvergunningen zijn overgenomen door Casa Familia, een organisatie die reformatorische vakantieparken opzet.

Al jaren is gesteggeld over de nieuwbouw van 39 extra huisjes op recreatieterrein de Borkeld. Sommige huidige bewoners hadden bezwaren tegen de nieuwe huizen. Nu de laatste bezwaren door de Raad van State van tafel zijn geveegd blijkt een andere partij de grond te hebben overgekocht. Casa Familia is een jonge organisatie die zich na marktonderzoek gestort heeft op de reformatorische doelgroep. "Gereformeerde mensen kunnen ook prima naar bijvoorbeeld Center Parcs, maar storen zich op zondag soms aan andere mensen. Dat hoeft hier niet zo te zijn. In Voorthuizen hebben we een park waar de eerste huizen deze week in de verhuur gaan", zegt Henk van Bentem. Zijn compagnon Jaco Jonker komt van gereformeerde huize, en op zijn initiatief hebben de heren vorig jaar een marktonderzoek gedaan. De respons was enorm. Vandaar dat er nu naast Voorthuizen en Holten, plannen zijn in Yerseke, de Ardennen en Sauerland.
Het concept is simpel: mensen kopen een huisje of chalet. Daar mogen ze natuurlijk zelf recreëren, maar ze mogen het ook in verhuur geven aan Casa Familia. De organisatie zorgt dan verder voor de afhandeling. "Iedereen is welkom. Maar mensen moeten onze regels wel onderschrijven. De belangrijkste daarvan is zondagsrust. Geen aankomsten en vertrekken op zondag, en voorzieningen zijn gesloten. Daar voelen ook andere mensen zich bij thuis."

De organisatie geeft obligaties uit om de bouw mede te financieren. "Iets van het succes van ons bedrijf blijkt wel uit de financiering. We hebben berekend een miljoen nodig te hebben voor Holten", zegt Van Benthem. "Zonder dat er een prospectus uit is, hebben we al 1,1 miljoen bij elkaar."
Is dat dé manier? Knus bij elkaar kruipen op een veilig refo-eiland?
Wij gaan als gezin jaarlijks naar een refo / christelijke camping en we vermaken ons prima.
Het grote voordeel is dat je je kinderen overal naar toe kan laten gaan, dat is op seculiere campings helaas wel anders.
Ik snap werkelijk de weerzin niet tov deze campings.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

geledu schreef:
Hendrikus schreef:
Is dat dé manier? Knus bij elkaar kruipen op een veilig refo-eiland?
Wij gaan jaarlijks naar een refo / christelijke camping en we vermaken ons prima.
Het grote voordeel is dat je je kinderen overal naar toe kan laten gaan, dat is op seculiere campings helaas wel anders.
Ik snap werkelijk de weerzin niet tov deze campings.

Weet je Geledu: als jij je er goed bij voelt, gewoon er naartoe gaan. Al die mensen zetten zich alleen maar een beetje af om te laten zien dat ze toch wel wat de refocultuur (wat dat dan ook moge zijn) zijn ontgroeid o o wat wereldwijs. :P

Lijkt me idd een voordeel dat je niet met allerlei zondagsactiviteiten, kinderdisco etc. te maken hebt en er gewoon leuke contacten op kan doen.

Ik houd niet van campings (teveel armoede), ga niet met vakantie (geen geld), heb partner noch kinderen (geen tijd), dus voor mij is het nicht im frage allemaal. Maar wat zou er mis mee zijn om daar naartoe te gaan? Tof toch, zeker voor kinderen!
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Vincent schreef:
geledu schreef:
Hendrikus schreef:
Is dat dé manier? Knus bij elkaar kruipen op een veilig refo-eiland?
Wij gaan jaarlijks naar een refo / christelijke camping en we vermaken ons prima.
Het grote voordeel is dat je je kinderen overal naar toe kan laten gaan, dat is op seculiere campings helaas wel anders.
Ik snap werkelijk de weerzin niet tov deze campings.

Weet je Geledu: als jij je er goed bij voelt, gewoon er naartoe gaan. Al die mensen zetten zich alleen maar een beetje af om te laten zien dat ze toch wel wat de refocultuur (wat dat dan ook moge zijn) zijn ontgroeid o o wat wereldwijs. :P
Inderdaad!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

Wij zijn een paar keer naar een christelijke camping geweest (Bergzicht /Oldemeijer) maar voor mij hoeft het niet
Misschien is het op een Refocamping anders; maar ik moest steeds uitleggen aan mijn kinderen waarom zij iets niet mochten wat andere mensen/jongelui heel normaal vonden.
juist omdat je allemaal christen bent is het heel lastig uit te leggen
Bijvoorbeeld het bezoek aan de 'kroeg' 's avonds; want meer is zo'n kantine op dat moment niet. het geluidsgehalte doet in ieder geval niet onder voor dat van een kroeg :?
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Erasmiaan schreef:
Vincent schreef: Weet je Geledu: als jij je er goed bij voelt, gewoon er naartoe gaan.
Inderdaad!
Bedankt voor jullie toestemming ! :lol: :wink:
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

helma schreef:Wij zijn een paar keer naar een christelijke camping geweest (Bergzicht /Oldemeijer) maar voor mij hoeft het niet
Misschien is het op een Refocamping anders; maar ik moest steeds uitleggen aan mijn kinderen waarom zij iets niet mochten wat andere mensen/jongelui heel normaal vonden.
juist omdat je allemaal christen bent is het heel lastig uit te leggen
Bijvoorbeeld het bezoek aan de 'kroeg' 's avonds; want meer is zo'n kantine op dat moment niet. het geluidsgehalte doet in ieder geval niet onder voor dat van een kroeg :?
Idd Helma, ik moet toegeven dat op de door jou genoemde Campings het anders is als een aantal jaren geleden.
De avondbesteding voor jeugd wordt een steeds groter probleem , helaas ook op deze campings.
Dit neemt niet weg dat de sfeer nog wel degelijk anders is als op een seculiere camping.
Neem alleen maar de zondagsheiliging.
Gebruikersavatar
myster
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24
Locatie: gelderland

Bericht door myster »

Ons vaste stekkie is sinds een jaar of zeven ook de Oldemeyer, maar tot nu toe hebben wij (nog) geen last van vragen van onze kinderen over ontoelaatbare activiteiten. Maar de oudste is dan ook net 14. Verder hebben wij het er altijd prima naar onze zin gehad. Overdag veel leuke activiteiten waar ze wel aan mee kunnen doen. En op de omgeving zijn we ook nog lang niet uitgekeken.
Dit jaar even geen Oldemeyer voor ons, maar volgend jaar is het een serieuze kanshebber op onze aanwezigheid.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

tjonge jonge jonge
Ik zit hier echt helemaal ff niet goed van te worden...
laat ik nu eens gewoon een heel ander geluid willen laten horen:

Wij hebben afgelopen zomer met zeer veel plezier op Caming Schoolzicht gekampeerd.
De kinderen hebben zich zeeeer geamuseerd
De hygiëne is top!
Super goeie gesprekken gehad, en natuurlijk zit bij rechts ook ultra rechts, maar wat hier beschreven wordt vind ik allemaal zo overtrokken, over een bekende politicus etc. Ben je mal,
t is gewoon een heel leuke en gezellige sfeer
(nou stonden we ook op het leukste veldje :wink: )
maar echt, ik maak me heeelemaal niet druk om regeltjes over broek o id... en als het gaat over met de auto naar de kerk... no problem!!! zelfs op de fiets naar de gg Aagtekerke wordt gewoon gedaan hoor, dusse...
kortom
een fijne/ gezellige camping, waar je nog verantwoord naar toe kunt gaan.
(daar waar je kunt zijn wie je bent....!!)
Wij hopen dit jaar DV weer te gaan...is al geboekt dus... see you on camping........
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Mag ik zo'n eng-gesloten Refocamping links laten liggen???

Niet vanwege de geloofsgrondslag, maar vanwege het "opéén kruipen, en het je blijven afzonderen van de boze wereld"....de wereld houdt niet op bij de slagbomen van een camping (of wat dan ook)...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

Rens schreef:Mag ik zo'n eng-gesloten Refocamping links laten liggen???

Niet vanwege de geloofsgrondslag, maar vanwege het "opéén kruipen, en het je blijven afzonderen van de boze wereld"....de wereld houdt niet op bij de slagbomen van een camping (of wat dan ook)...............
mh...eng gesloten refocamping??....
hoevaak ben je er geweest dat je zo n uitspraak neerzet??
:mrgreen:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

henriët schreef:
Rens schreef:Mag ik zo'n eng-gesloten Refocamping links laten liggen???

Niet vanwege de geloofsgrondslag, maar vanwege het "opéén kruipen, en het je blijven afzonderen van de boze wereld"....de wereld houdt niet op bij de slagbomen van een camping (of wat dan ook)...............
mh...eng gesloten refocamping??....
hoevaak ben je er geweest dat je zo n uitspraak neerzet??
:mrgreen:
één keer teveel.................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Rens schreef:
henriët schreef:
Rens schreef:Mag ik zo'n eng-gesloten Refocamping links laten liggen???

Niet vanwege de geloofsgrondslag, maar vanwege het "opéén kruipen, en het je blijven afzonderen van de boze wereld"....de wereld houdt niet op bij de slagbomen van een camping (of wat dan ook)...............
mh...eng gesloten refocamping??....
hoevaak ben je er geweest dat je zo n uitspraak neerzet??
:mrgreen:
één keer teveel.................
Ja, dat is heel persoonlijk. Ik ben er een keer geweest en zou er gerust nog een keer heengaan hoor. Geen problemen mee. Was gezellig en echt leuk!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Bericht door jan03 »

henriët schreef:tjonge jonge jonge
Ik zit hier echt helemaal ff niet goed van te worden...
laat ik nu eens gewoon een heel ander geluid willen laten horen:

Wij hebben afgelopen zomer met zeer veel plezier op Caming Schoolzicht gekampeerd.
De kinderen hebben zich zeeeer geamuseerd
De hygiëne is top!
Super goeie gesprekken gehad, en natuurlijk zit bij rechts ook ultra rechts, maar wat hier beschreven wordt vind ik allemaal zo overtrokken, over een bekende politicus etc. Ben je mal,
t is gewoon een heel leuke en gezellige sfeer
(nou stonden we ook op het leukste veldje :wink: )
maar echt, ik maak me heeelemaal niet druk om regeltjes over broek o id... en als het gaat over met de auto naar de kerk... no problem!!! zelfs op de fiets naar de gg Aagtekerke wordt gewoon gedaan hoor, dusse...
kortom
een fijne/ gezellige camping, waar je nog verantwoord naar toe kunt gaan.
(daar waar je kunt zijn wie je bent....!!)
Wij hopen dit jaar DV weer te gaan...is al geboekt dus... see you on camping........
Smaken verschillen. Dit lijkt me nu op vakantiegebied één van de ergste dingen die je mee kunt maken. Ik kom er jaarlijks 1 dag om familie te bezoeken. Na die ene dag heb ik het echt compleet gehad.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Bericht door henriët »

jan03 schreef:
henriët schreef:tjonge jonge jonge
Ik zit hier echt helemaal ff niet goed van te worden...
laat ik nu eens gewoon een heel ander geluid willen laten horen:

Wij hebben afgelopen zomer met zeer veel plezier op Caming Schoolzicht gekampeerd.
De kinderen hebben zich zeeeer geamuseerd
De hygiëne is top!
Super goeie gesprekken gehad, en natuurlijk zit bij rechts ook ultra rechts, maar wat hier beschreven wordt vind ik allemaal zo overtrokken, over een bekende politicus etc. Ben je mal,
t is gewoon een heel leuke en gezellige sfeer
(nou stonden we ook op het leukste veldje :wink: )
maar echt, ik maak me heeelemaal niet druk om regeltjes over broek o id... en als het gaat over met de auto naar de kerk... no problem!!! zelfs op de fiets naar de gg Aagtekerke wordt gewoon gedaan hoor, dusse...
kortom
een fijne/ gezellige camping, waar je nog verantwoord naar toe kunt gaan.
(daar waar je kunt zijn wie je bent....!!)
Wij hopen dit jaar DV weer te gaan...is al geboekt dus... see you on camping........
Smaken verschillen. Dit lijkt me nu op vakantiegebied één van de ergste dingen die je mee kunt maken. Ik kom er jaarlijks 1 dag om familie te bezoeken. Na die ene dag heb ik het echt compleet gehad.
misschien dat je er wat langer als 1 dag moet bivakkeren, om de sfeer echt te kunnen proeven?!
:lol: :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

henriët schreef:
jan03 schreef:
henriët schreef:tjonge jonge jonge
Ik zit hier echt helemaal ff niet goed van te worden...
laat ik nu eens gewoon een heel ander geluid willen laten horen:

Wij hebben afgelopen zomer met zeer veel plezier op Caming Schoolzicht gekampeerd.
De kinderen hebben zich zeeeer geamuseerd
De hygiëne is top!
Super goeie gesprekken gehad, en natuurlijk zit bij rechts ook ultra rechts, maar wat hier beschreven wordt vind ik allemaal zo overtrokken, over een bekende politicus etc. Ben je mal,
t is gewoon een heel leuke en gezellige sfeer
(nou stonden we ook op het leukste veldje :wink: )
maar echt, ik maak me heeelemaal niet druk om regeltjes over broek o id... en als het gaat over met de auto naar de kerk... no problem!!! zelfs op de fiets naar de gg Aagtekerke wordt gewoon gedaan hoor, dusse...
kortom
een fijne/ gezellige camping, waar je nog verantwoord naar toe kunt gaan.
(daar waar je kunt zijn wie je bent....!!)
Wij hopen dit jaar DV weer te gaan...is al geboekt dus... see you on camping........
Smaken verschillen. Dit lijkt me nu op vakantiegebied één van de ergste dingen die je mee kunt maken. Ik kom er jaarlijks 1 dag om familie te bezoeken. Na die ene dag heb ik het echt compleet gehad.
misschien dat je er wat langer als 1 dag moet bivakkeren, om de sfeer echt te kunnen proeven?!
:lol: :wink: :mrgreen:
Of ben jij, net als ik, geen camping type!!
Geef mij maar een huisje ergens achteraf! Of een luxe resort/hotel
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie