God is uit de politiek

Plaats reactie
Lambertus

God is uit de politiek

Bericht door Lambertus »

Moderator mischien beter om in het andere topic te plaatsen maar dat laat ik aan u over

Uitspraak Benedictus XVI
God is uit de politiek verdwenen, alsof Hij een aanslag op de vrijheid van de ongelovigen zou zijn
en dus ben ik het wel eens met Benedictus XVI dat ie de teugels aantrekt en sommige dingen niet bespreekbaar wenst te maken
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik vraag me uberhaubt af of je deze stelling met naam van de paus kan plaatsen hier op t forum!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lambertus

Bericht door Lambertus »

U bedoelt ?
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Benedictus XVI
God is uit de politiek verdwenen, alsof Hij een aanslag op de vrijheid van de ongelovigen zou zijn
Oorspronkelijk gepost door Lambertus
en dus ben ik het wel eens met Benedictus XVI dat ie de teugels aantrekt en sommige dingen niet bespreekbaar wenst te maken
ik begrijp niet hoe je die uitspraak van B. in verband kan brengen met "teugels aantrekken en dingen niet bespreekbaar maken", dat moet je even toelichten denk ik
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ethische kwesties als
homohuwelijk (homo scene is teleurgesteld met de keuze van deze Paus)

abortus(het kan niet zo zijn dat 2 persoonen op een nacht lol met elkaar hebben en de consequenties daarvan de volgende dag middels een pil of abortus in later stadium weghalen

uistspraak : door de pil heeft de geslachtsdaad haar oorspronkelijke doel en ziel verlaten
Lambertus

Bericht door Lambertus »

en nog wat Benedictus is tegen de europese grondwet en tegen toetreding van de islamitische staat turkije !!

och ik weet niet of dit geen gehoor geeft binnen de Protestantse gemeenschap ?

(wel is jammer dat er dialogen verdwijnen en in die zin kan je zeggen de klolgaat 50 jaar terug maar ook dat weten we niet zeker (men zei dat ook effe voor het 2e vaticaans concilie)
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
U bedoelt ?
Zeg maar jij.

Ik bedoel dat t een boeiend onderwerp is maar 1 topic over de paus/katholisisme is voldoende denk ik
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Daphne
Zeg maar jij.

wist ik toch :,:,

maar wilde voor één keertje heeeeel beleefd overkomen ;)
limosa

Bericht door limosa »

ik begrijp er nog niks van maar goed, ik blijf met belangstelling lezen hier

de idee dat God uit de politiek is (en de duivel er in) heb ik ook in deze topic aangeroerd
Sabra

Bericht door Sabra »

Het is belangrijker dat God in politici is, dan dat God in politiek is. Het laatste lijkt mij nogal onmogelijk.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Ook al willen ze net doen alsof God uit de politiek is. God regeert over alle dingen en daar houden ze dan geen rekening mee.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lambertus

Bericht door Lambertus »

dus lezend wat ik hier gelezen heb ....

ik stem tegen de EU grondwet !

wetend dat er vele campagnes gevoerd zullen worden om voor de grondwet te stemmen en wetend dat ik maar één "stemmetje" ben ...toch zeg ik nee!
Plaats reactie