Je favoriete sport, welke is dat??

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Bericht door Bonny »

jvdg schreef:
Bonny schreef: en bezoek wel eens een voetbalwedstrijd van de dichtstbijzijnde eredivisieclub.
Dus jij sponsort op zondag en stel heel goed betaalde profvoetballers.
Stop dat geld maar in de collectezak.

En bovendien........, het ging hier toch over sport?
Op zondag ga ik nooit naar het voetbal, uit principes. Door de week vind ik het wel kunnen.

En sportvissen, daar heb ik het geduld niet voor. "Je kunt er zo goed bij mijmeren" zeggen de vissers, Nou gezellig, uren aan de waterkant naar een dobber staan te turen.

Wat zijn dat eigenlijk sportvissen, vissen die aan sport doen? Zeker aan wedstrijdzwemen! :D
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Weest veeleer vissers van mensen.

Verder snap ik kritiek op sportvissen, maar wordt dan ook vegetarier en hou op met konijnen, hamsters, cavia's etc. in een kooitje te houden... en dat meen ik serieus. Als je tegen sportvissen bent moet je daar ook tegen zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Verder snap ik kritiek op sportvissen, maar wordt dan ook vegetarier
Het eerste deel van de zin is in tegenspraak met het tweede. :D

Als je de kritiek wel had gesnapt, had je ook gesnapt waarom ze geen vegetarier hoeven te zijn.
De kritiek richt zich op het onnodig en voor de fun pijnigen van dieren. En niet op het consumeren van die dieren.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

Van de week kwam ik langs een "Denksportcentrum"

nooit geweten dat zoiets bestond :lol:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Gabrielle schreef:Van de week kwam ik langs een "Denksportcentrum"

nooit geweten dat zoiets bestond :lol:
schaak- en damclub................of ethablisiment waar men kan schaken of dammen
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:Verder snap ik kritiek op sportvissen, maar wordt dan ook vegetarier
Het eerste deel van de zin is in tegenspraak met het tweede. :D

Als je de kritiek wel had gesnapt, had je ook gesnapt waarom ze geen vegetarier hoeven te zijn.
De kritiek richt zich op het onnodig en voor de fun pijnigen van dieren. En niet op het consumeren van die dieren.
Ik snap de kritiek wel.... en het gaat er bij mij niet in dat men het niet vindt kunnen dat een vis een haakje door zijn bek krijgt maar geen moeite heeft met de legbatterijen, manier van slachten etc. Die dingen zijn nog veel dieronvriendelijker. Dan kan je niet zeggen: Ja maar dat is nodig voor de vleesconsumptie.... daarmee praat je vlees eten goed, maar daarmee zijn de methoden nog niet goedgepraat. Veel vegetariers zijn niet tegen vlees eten op zich maar tegen de methoden die gebruikt worden om dat vlees bij mensen op het bord te krijgen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef: Overigens vergeet hij (of Bonny) nog te noemen: de zondagsontheiliging en het vele vloeken. Het zijn de bekende argumenten tegen wedstrijdsport.
Om die redenen ben ik ook tegen kamperen. Wat de gemiddelde Nederlander er allemaal uitslaat als hij staat te worstelen met zijn tentlijnen.. Brrrr :shock:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Gabrielle schreef:Van de week kwam ik langs een "Denksportcentrum"

nooit geweten dat zoiets bestond :lol:
Apeldoorn?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Unionist schreef:
Tiberius schreef: Overigens vergeet hij (of Bonny) nog te noemen: de zondagsontheiliging en het vele vloeken. Het zijn de bekende argumenten tegen wedstrijdsport.
Om die redenen ben ik ook tegen kamperen. Wat de gemiddelde Nederlander er allemaal uitslaat als hij staat te worstelen met zijn tentlijnen.. Brrrr :shock:
En tegen forumm he... je wil niet weten hoeveel mensen de kostbare zondag verdoen met zinloos forummen, wat er allemaal op forums voor rotzooi geplaatst wordt etc. Daarom is forummen per definitie slecht en moeten we ons daar verre van houden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Marnix schreef:
Unionist schreef:
Tiberius schreef: Overigens vergeet hij (of Bonny) nog te noemen: de zondagsontheiliging en het vele vloeken. Het zijn de bekende argumenten tegen wedstrijdsport.
Om die redenen ben ik ook tegen kamperen. Wat de gemiddelde Nederlander er allemaal uitslaat als hij staat te worstelen met zijn tentlijnen.. Brrrr :shock:
En tegen forumm he... je wil niet weten hoeveel mensen de kostbare zondag verdoen met zinloos forummen, wat er allemaal op forums voor rotzooi geplaatst wordt etc. Daarom is forummen per definitie slecht en moeten we ons daar verre van houden.
:wink:
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Behalve refoforum want die is op zondag niet toegankelijk ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gert10
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:49

Bericht door Gert10 »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:
Marnix schreef:Verder snap ik kritiek op sportvissen, maar wordt dan ook vegetarier
Het eerste deel van de zin is in tegenspraak met het tweede. :D

Als je de kritiek wel had gesnapt, had je ook gesnapt waarom ze geen vegetarier hoeven te zijn.
De kritiek richt zich op het onnodig en voor de fun pijnigen van dieren. En niet op het consumeren van die dieren.
Ik snap de kritiek wel.... en het gaat er bij mij niet in dat men het niet vindt kunnen dat een vis een haakje door zijn bek krijgt maar geen moeite heeft met de legbatterijen, manier van slachten etc. Die dingen zijn nog veel dieronvriendelijker. Dan kan je niet zeggen: Ja maar dat is nodig voor de vleesconsumptie.... daarmee praat je vlees eten goed, maar daarmee zijn de methoden nog niet goedgepraat. Veel vegetariers zijn niet tegen vlees eten op zich maar tegen de methoden die gebruikt worden om dat vlees bij mensen op het bord te krijgen.
Geweldig gepareerd Marnix! Echt serieus ik heb bewondering en woordschat en de snelheid van produceren! Is politiek niets voor jou? Bas word oud.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vandaag weer een fiks aantal snoeken weten te verschalken. er zat er eentje van 1,03 m bij.
NIMROD
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:18
Locatie: Putte

Bericht door NIMROD »

tukkertje schreef:Vandaag weer een fiks aantal snoeken weten te verschalken. er zat er eentje van 1,03 m bij.
bij welke vishandel haal je die
Een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
Plaats reactie