Biologische en duurzaam geproduceerde producten

Het eten van biologische en duurzaam geproduceerde producten hoort bij een christelijke levenstijl

Mee eens
17
46%
Mee oneens
14
38%
Geen mening
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Ballerina

Bericht door Ballerina »

Rektor, dat is het!
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Vanavond een lekkere tonijn-steak op. Vast heel biologisch verantwoord...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

memento schreef:Vanavond een lekkere tonijn-steak op. Vast heel biologisch verantwoord...
Indiscrete vraag: wat waren de overige gangen?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

jvdg schreef:
memento schreef:Vanavond een lekkere tonijn-steak op. Vast heel biologisch verantwoord...
Indiscrete vraag: wat waren de overige gangen?
De overige gangen bestonden uit aardappelen in schijfjes en strookjes gesneden (ik kon niet kiezen tussen aardappelschijfjes en patat, dus heb ik alle2 gemaakt) uit de frituur. Met pepersaus en mayo. Met na een schaaltje vla.

Voordeel van tonijn-steak vind ik dat het net grotendeels als vlees smaakt (ik ben zelf niet zo weg van een 'vissmaak'). Nadeel is alleen dat het een wat duurdere soort is.

Als goedkopere vissoort vind ik vissticks, of koolvisfilets, erg lekker. En nog goedkoper dan gehakt (vissticks bij bv de AH zijn slechts €2,12 per kilo!).

Schijnt dat in vis een hoop gezonde meuk zit, dus probeer ik nu minstends 1 keer per week vis op t menu te zetten.
Ballerina

Bericht door Ballerina »

memento schreef:Schijnt dat in vis een hoop gezonde meuk zit
Misschien moet je voor ogen houden dat het eten is...en geen 'meuk'.

Vis is erg gezond ja. :)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Ballerina schreef:
memento schreef:Schijnt dat in vis een hoop gezonde meuk zit
Misschien moet je voor ogen houden dat het eten is...en geen 'meuk'.

Vis is erg gezond ja. :)
Alléén de zgn. vette (goeie vette) vis!

Zalm, haring, paling, kabeljauw......

Maar géén gevette vis: dus schelvis, lekkerbekkies, kibbeling etc. is uit den boze!
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Het heef t niets met een christelijke levensstijl te maken, het soort eten moet gewoon gezond zijn maar af en toe mag je best eens een keertje "ongezond" eten hoor, ik eet best graag eens een broodje Mac, wie niet???
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tamarinde schreef:Het heef t niets met een christelijke levensstijl te maken, het soort eten moet gewoon gezond zijn maar af en toe mag je best eens een keertje "ongezond" eten hoor, ik eet best graag eens een broodje Mac, wie niet???

baah. Ik nooit!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Bert Mulder schreef:
Tamarinde schreef:Het heef t niets met een christelijke levensstijl te maken, het soort eten moet gewoon gezond zijn maar af en toe mag je best eens een keertje "ongezond" eten hoor, ik eet best graag eens een broodje Mac, wie niet???

baah. Ik nooit!
NOU IKKE DUS WÉL, LEKKER PUH............. :!: :!: :!:
Plaats reactie